לגלות מחדש את אלוקים עם חג החנוכה

לגלות מחדש את אלוקים עם חג החנוכה

על דמי חנוכה כאלה לא חלמתם! אחרי שתגרשו את הפולשים עם אור ולא במקלות יגיע הבונוס הגדול!  

 לבית שלך יש דלת כניסה, נכון? אתה מן הסתם גם נועל אותה בלילה. אפילו במהלך היום. ואם אתה לא נועל אז אתה בוודאי סוגר אותה. למה? כי אתה לא רוצה שאורחים לא רצויים או מזיקים יתפרצו פנימה, יסתובבו ויהרסו כל דבר. האורחים הלא רצויים על שתי רגליים עלולים לקחת מכל הבא ליד: תכשיטים, כסף, רהיטים… וכן, גם את השקט הנפשי שמעניק לך בדרך כלל הביטחון בבית.

גם עם ה”יוונים” ופולשים אחרים שרוצים להתפרץ למוח שלך ולהשתלט על כל תא ותא שבו, ובעיקר על המחשבות שלך, יש דרך נפלאה להתמודד – סגור את המוח והשאר אותם בחוץ רגע לפני שהם מכניסים רגע, או אליל, מעבר למפתן הדלת.

וואו! עכשיו כשאני מסתכל על מה שכתבתי – לסגור את המוח, אני מגלה שזה רעיון לא רע בכלל עם לא מעט יתרונות. זה בראש ובראשונה מאפשר לך לזהות מי אתה ומי לא. וזה, בתורו, יחזיר אותך לבורא עולם.

אולי גם זה יעניין אתכם:

בדיקת מציאות: האם מה שרואים זה הדבר האמיתי?

פותחת את כל הדלתות

זה לא טבעי, אלה מתנות משמים!

“בְּנֵי אָדָם הֵם מוֹנְעִים גְּדוֹלִים מְאֹוד” אומר רבי נחמן, “וְדַע, אִם הָיָה הָאָדָם לְבַדּוֹ וְלֹא הָיָה אֶצְלוֹ בְּנֵי אָדָם אֲחֵרִים לְמָנְעוֹ, אַף עַל פִּי שֶׁגַּם אָז הָיוּ בָּאִים עַל הָאָדָם כָּל הַבִּלְבּוּלִים וְכָל הַמַּחֲשָׁבוֹת הַטּוֹרְדוֹת וְכָל הַמְּנִיעוֹת, אַף עַל פִּי כֵן בְּוַודַּאי הָיָה מַטֶּה עַצְמוֹ לְדֶרֶךְ הַחַיִּים. כִּי סוֹף כָּל סוֹף הָיָה מַטֶּה תָּמִיד לְדֶרֶךְ הָאֱמֶת. וַאֲפִילּוּ אִם הָיָה עוֹבֵר עֲבֵרָה ח”ו רַחֲמָנָא לִצְלָן, אַף עַל פִּי כֵן בְּוַודַּאי הָיָה מִתְחָרֵט חֲרָטָה גְּדוֹלָה מְאֹוד בְּכָל פַּעַם. וְסוֹף כָּל דָּבָר הָיָה נִשְׁאָר אֵצֶל הָאֱמֶת” (שיחות הר”ן פא).

אנחנו אף פעם לא לבד. הרבה ממה שנקרא “החשיבה שלנו” אינו אלא אוסף מבולבל של ציוצים ופרסומות שנדחפים לראש שלנו, אוסף של קריאה והאזנה לא מכוונת, לא מודרכת ומוטעית. שאר “החשיבה שלנו” היא תוצאה של התיידדות או התעסקות עם סוג האנשים הלא נכון לנו.

וזה נהיה הרבה יותר קשה כשאחרים מבלבלים ומסבכים את העניינים. למשל, אם חלילה נמצאים בחברתם של אנשים שחושבים שהם יודעים דבר או שניים כי הם עוסקים בפילוסופיה, או עם ציניקנים שהמחקרים שלהם בזים לכל דבר שבקדושה… סוג זה של הפרעה ומניעה ובלבול הוא הגרוע מכולם. מחקרים אלו מבלבלים מעכבים ומונעים מהאדם להאמין שיש הרבה מעבר ל’היגיון’ שהם דוגלים בו כל כך. כי איך אמרו חכמים? איפה שנגמר השכל, שם מתחילה האמונה!

גם עם ה”יוונים” ופולשים אחרים שרוצים להתפרץ למוח שלך ולהשתלט עליו, ובעיקר על המחשבות שלך, יש דרך נפלאה להתמודד – סגור את המוח והשאר אותם בחוץ!

גם ציניות בלבוש תורני (עובדות תורניות ללא תודעה תורנית) לא הופכת אותה לכשרה, רק  לכאילו כשר. וזה הסוג הכי ערמומי של חשיבה לא כשרה כי היא מתיימרת להיות מה שהיא לא, במקרה כזה אתה אפילו לא שוקל לסגור את הדלת על פולש כזה מרוב שהוא מטעה.

שנינות סרקסטית של הדתיים לכאורה גם מזיקה ביותר. סרקזם זה ממש זהה לספקנות פילוסופית, אפילו גרוע מכך, שכן רוב היהודים מכירים בסכנות הפילוסופיה ונמנעים ממנה מתוך ידיעה שהיא עלולה לגרור אותם אל בור עמוק יותר, חלילה. אבל אנשים לא כל כך מקפידים להימנע מסרקזם ומהתחכמות, במיוחד כשהיא מגיעה מאנשים שנראים לגיטימיים ומלבישים את כל דעותיהם בביטויים ומושגים דתיים…

האם אתם מספיק דמוקרטים ופתוחים למוח חשמונאי שמוכן להילחם?

האם אתם מספיק דמוקרטים ופתוחים למוח חשמונאי שמוכן להילחם?

אז יכול להיות שאף פעם לא חשבתם על הרעיון שהמוח שלכם הוא מקדש קדוש, בית מקדש ממש! אבל הוא כן, כמו שאומרים חז”ל (סנהדרין לב ע”א באמצע). מצד שני, הוא גם מוצף בילדיו והאולימפיים של אריסטו, בהיגיון מוטעה, באלים שקריים וחסרי אמונה. הם מבלבלים אותנו עד כדי כך שאנחנו חושבים שאנו עובדים את הבורא, כשלמעשה אנחנו עובדים אלילים. כשאחרים מציבים אלילים בבית שלנו זה צריך להסעיר אותנו באותה מידה שהחשמונאים נסערו על היוונים, לגרש את מסיגי הגבול ולתבוע מחדש את מה ששלנו.

האם אתם מספיק דמוקרטים וגמישים מבחינה אינטלקטואלית לעטוף את החשיבה הפוסט-סוקרטית שלכם סביב מוח חשמונאי שמוכן להילחם ולהדוף? האם אתם פתוחים למוח של בית המקדש שמוציא מחוץ לחוק מסיגי גבול ופולשים מתחומיו כי הוא מכיר רק אדון אחד ולא יאפשר למעמידי פנים להיות בו? או שמא אתם עם מוח סגור בכל הנוגע לעיצוב, גיבוש וקידוש המוח שלכם בקווים קדושים?

עשו סקירה למחשבות שלכם וגלו מהיכן הן מגיעות. בדקו כל אחת והחליטו אם זה מה שאתם רוצים, אם זה מה שראוי להישאר בבית המקדש שנמצא בין האוזניים שלכם!

אתם בוודאי תזדקקו לאומץ ולנחישות חשמונאי ולנחישות לומר “לא!” ו”צא!” כדי לגרש את מסיגי הגבול הוותיקים שכבר מרגישים כמו בבית. תעיפו אותם החוצה וסגרו את הדלת אחריהם. ואל תדאגו שמא תישארו עם ידיים ריקות או לבד. כשהפולשים ייעלמו תגלו את פך השמן הקדוש שיכול להאיר את בית המקדש שלכם לאורך זמן רב.

והבונוס?

תגלו מחדש את אלוקים.

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.