לאט אבל בטוח תנצח במרוץ של החיים!

לאט אבל בטוח תנצח במרוץ של החיים

העולם מהיר ותזזיתי. כולם ממהרים ורוצים להספיק כמה שרק אפשר, אבל רבי נחמן אומר לך עצור! וקח את הטיפ המושלם לנצח במרוץ של החיים!

 רבי נתן מברסלב אמר פעם, כי לפני שהוא הפך לחסיד ותלמיד של רבי נחמן הוא היה רחוק מלהיות חרוץ בלימוד התורה שלו.

עד כמה? הנה מה שהוא סיפר על עצמו:

כל כך רציתי ללמוד הרבה. אבל מה שקרה היה שבכל יום הייתי מגיע לבית המדרש והייתה לי מניעה כזו או אחרת. ובמקום להתחיל ללמוד חזק ועם כל הכוח, הייתי יכול ללמוד רק בקצרה. לפני שהבנתי, צץ משהו. ואז עוד משהו… עד שהייתי מוותר על אותו יום ואומר לעצמי ‘מחר אני מתחיל’.

אולי גם זה יעניין אתכם:

להשיג את מה שאתם רוצים? כך תעשו את זה!

אפילו עכשיו

בלי יום רע אחד בחיים שלי

אבל זה תמיד היה משהו ועוד אחד ועוד אחד. כך עברו להם הימים. הרמתי ידיים והפכתי לבטלן גמור, לא עשיתי כלום. ומה קרה שהכל השתנה? אחרי שפגשתי את רבינו ז”ל וסיפרתי לו על כך, הוא אמר לי “אביסלה איז אויך גוט” – גם מעט זה טוב! אז בפעם הבאה שהלכתי לבית המדרש וראיתי שאני לא מצליח ללמוד הרבה, הייתי נזכר במה שרבי נחמן אמר – “גם מעט זה טוב! אביסלה איז אויך גוט!”.

זה נתן לי כוח והייתי לומד קצת ואז אומר לעצמי, ‘בסדר, אלמד עוד קצת’, וזה מה שעשיתי. וכך, לאט לאט, יצאתי מהייאוש והתחלתי להעמיק את לימוד התורה וליהנות מכל רגע.

אחרי שפגשתי את רבינו ז”ל וסיפרתי לו על כך, הוא אמר לי “אביסלה איז אויך גוט” – גם מעט זה טוב!

דבר נוסף שעזר לי הייתה העצה הנפלאה שרבי נחמן נתן לי: לא להתעכב על כל קושי שאני נתקל בו, מתוך מחשבה שאני צריך להבין את העניין ממש באותו רגע שאני לומד. לעתים קרובות מדי, החזרה וההתעכבות על הדבר לא הייתה שווה את הזמן והמאמץ. התסכול היה עלול בצורה הכי פשוטה ‘להרוג’ את כל ההתלהבות שלי בזמן הלימוד. אז הייתי מסמן בשוליים שיש לי כאן שאלה לא פתורה.

כי איך אומרים החכמים? הסבלנות משתלמת

כי איך אומרים החכמים? הסבלנות משתלמת!

התורה ענייה במקום אחד, אך עשירה במקום אחר (ירושלמי, ראש השנה ג, טו). ועל ידי הגדלת היקף הידע התורה אדם יכול לפתור את השאלות ללא המענה שהוא נתקל בהן.

לאט אבל בטוח עם הרבה סבלנות וקיום העצות המדהימות האלה – בעניינים רוחניים ובאלה הגשמיים – תוכלו לנצח במרוץ של החיים! כי אביסלה זה גם טוב!

(מבוסס על הנאמר בספר אבני”ה ברזל פט).

אתם מוזמנים ליהנות מחכמתו ומשנתו של רבי נחמן מברסלב במאמרים מרתקים נוספים בקישור הזה.