כשהרכילות מתחפשת לידיעה הכי חמה בעיר

כשהרכילות מתחפשת לידיעה הכי חמה בעיר

זהירות תחפושת: כשמי מה ואיפה פלוס סקופים ומבזקי רכילות עסיסיים מתגלים כתחפושת הכי מתוחכמת של רכילות ולשון הרע. ככה תזהו אותה!

הדרך הפשוטה והטובה להימנע מרכילות ולשון הרע היא לימוד הלכות שמירת הלשון – והיום יש היצע מדהים ודרכים נפלאות לעשות את זה, יו ניים איט. וכמובן, לתת את הדעת על מה שיוצא מהפה שלנו, בדיוק כפי שאנחנו נשמרים ונזהרים ממה שנכנס לפה שלנו.

וברוך השם, לימוד הלכות שמירת הלשון היום תופס תאוצה ואנשים נענים לאתגר הלא פשוט הזה, יש לומר, ומשתדלים מבחינתם לעשות כל שביכולתם ולהימנע מלשון הרע ורכילות. על זה שאפו אחד גדול, כי זה באמת דבר לא קל.

למה?

כי זאת המנגינה שלו, של היצר הרע שמנגן כל הזמן בתוכנו, בלב שלנו ליתר דיוק מכיוון ששם הוא שוכן. ובשונה ממנגינה יפה שעליה אומרים שהיא חייבת להימשך, את המנגינה הזו חייבים להפסיק ולעקור מהשורש.

אולי גם זה יעניין אתכם:

חיים ביד הלשון

להתחיל את היום בלי דעות קדומות

יצאת מלך! יצאת מלכה!

ואפרופו מנגינה טובה, אז דעו שיש אחת כזו יפה גם כן בתוכנו – זו שמנגן היצר הטוב, וכן גם הוא גר בתוכנו בתוך הלב, ואת הווליום שלה צריך להגביר הכי גבוה שאפשר. כי איך אומרים? זה לעומת זה…

איך עושים את זה? שומעים דברים טובים, אומרים דברים טובים, שרים דברים טובים – כל דבר טוב שימשוך את הלב שלנו אל בורא עולם ויבטל את הקול של הצד הרע.

בשונה ממנגינה יפה שעליה אומרים שהיא חייבת להימשך, את המנגינה הזו חייבים להפסיק ולעקור מהשורש!

ומוזיקה ושירה הזכרנו? אז אנחנו יכולים להרגיל את עצמנו לשיר ולהלל את בורא עולם ועל ידי זה לצרף את הדעת שלנו ללב ולמה שאנחנו אומרים. אפשר גם לעשות את זה עם התפילה – פשוט, לתת לה לחן לא רק של שיר אלא של אמירה פיוטית נעימה שתעשה לנו טוב, לפעמים זה מסתדר טוב לפי נוסח התפילה שאנחנו מכירים ואז זה זורם טוב. ואם אינכם מסוגלים להתרכז, נסו להתפלל את התפילה מילה אחרי מילה עד שהניגון יתחיל להיכנס ללב וכך הלב ימשך למודעות קדושה של הבורא, עד שתתחילו להבין מעט מגדולתו של השם או את הפאר והגאווה שיש לו מהעם שלו.

כל אלה ודרכים רבות ונפלאות שאם רק נרצה ניגע בהן ונעשה איתן את הטוב ביותר – לא לדבר לשון הרע ולא להתעניין בכלל במעשיהם של אנשים אחרים. זה לא יעניין אותנו, לא נדבר עליהם וגם לא ניקח ללב ממה שאנשים אומרים או עושים, כי זה פשוט לא יהיה חלק מהיום שלנו. כל האנרגיה השלילית בלב שנמשכת אחרי הגשמיות פשוט תתאדה ותיעלם.

כי זאת המשימה שלנו עכשיו ובזה תלויה הגאולה הסופית והשלמה. בזמן הגאולה תתגלה מודעות אמיתית כזו לאלוקים, בדיוק כפי שהנביאים ראו, והלב שלנו ייטהר כל כך עד שהפסוק

“השם ימלוך על כל העולם, שירו לו…” יתגשם והניגון האמיתי יתגלה בכל העולם!

אפשר גם לעשות את זה עם התפילה, פשוט, לתת לה לחן...

אפשר גם לעשות את זה עם התפילה, פשוט, לתת לה לחן…

אל תחשבו שזה רחוק מכם. רבי נחמן רוצה לאפשר לנו גם היום בגלות לחיות עם המהות של מה שיהיה בעתיד, דרך עבודת השם מלאה בתפילה ושירה שיעוררו את הלב שלנו להימשך לדבוק בבורא עולם.

זה דומה לאדם שיושב באוטובוס בין אנשים שמרכלים ויש לו אוזניות והוא מאזין למוזיקה משמחת. למרות שהוא נוסע לאותו מקום כמו כולם, עדיין, המוח והלב שלו נמצאים במקום אחרי לגמרי…

כך גם מי שפועל להצמיח את האמונה שלו באמצעות מוזיקה ושירה פשוטות. וככל שמתרגלים את זה, עם הזמן, האמונה הופכת לשיר פנימי שמחייה את הנשמה. ואז, גם אם אדם חי בעולם הזה ומתנהל כמו כולם – אוכל וישן ואפילו מתערבב עם אנשים, עכשיו הוא מתרגם את כל מה שהוא רואה בעיניים אחרות. למה? מכיוון שהוא שומע מנגינה אחרת, מנגינה נכונה של הבורא שמדבר איתו וקורא לו לשוב אליו.

“ישראל אשר בך אתפאר” – איזה ברי מזל אנחנו, נכון?

(מבוסס על פי דברי רבי נתן מברסלב, ליקוטי הלכות, אפוטרופוס ג).

אתם מוזמנים ליהנות ממגוון מאמרים מרתקים ומעניינים בנושא חברה והשקפה בקישור הזה.