כמו ילד קטן

אל תתבלבלו בין עצבות ודיכאון ללב שבור. כשהלב שלך שבור אתה דומה לילד קטן שבוכה בגלל שאבא שלו רחוק ממנו…

אל תטעה בן שברון לב לבין עצבות ודיכאון. דיכאון הוא כעס, תלונה (תרעומת) נגד הבורא משום שלא נתן לך את מבוקשך. אבל כשליבך שבור, אתה דומה לילד קטן הבוכה משום שאביו נמצא רחוק ממנו (הכיסא הריק, עמוד 106).

ומה זה אומר?

רבי נחמן דיבר באריכות על העניין של עצבות ומרה שחורה ככישלון רוחני מסוים המאופיין עם נטייה לפסיביות, קיפאון, קיבעון, ונקודת מבט שלילית מתמשכת כשיש ניסיונות ואתגרים שקשים לנו להתמודד איתם, או כאלה שנכשלנו בהם.

אולי גם זה יעניין אתכם:

מדיטציה יהודית בשבעה צעדים

תזכור את הזוהר הצפוני שלך

לתת, רק תפתח את הלב

אז אל לנו להיות מופתעים כשרבי נחמן מלמד ש”דיכאון” הוא ביטוי של כעס על בורא עולם ועל ההשגחה שלו עלינו. וברור שהרגשה כזו לא מתפתחת בחלל ריק. הקרקע בתוכנו הייתה כנראה פורייה ומוכנה מהמקום של ‘כוחי ועוצם ידי’ שמתפוצץ ברגע שדברים לא מסתדרים כמו שאנחנו רצינו.

רבי נחמן דיבר באריכות על העניין של עצבות ומרה שחורה ככישלון רוחני מסוים המאופיין עם נטייה לפסיביות, קיפאון, קיבעון, ונקודת מבט שלילית על החיים!

רבי נחמן עושה הבחנה בין דיכאון לחרטה אמיתית של האדם, אותה הוא מכנה לב שבור, שהוא מרכיב הכרחי לתיקון ושיפור עצמי, למידות הנפש והמצב הנפשי של האדם. בלעדיו, יהיה לנו קשה להשיג את השינוי שאנחנו כל כך רוצים.

כי אם לא נכאב את הריחוק שלנו מבורא עולם ואם נהיה חסרי רגישות למצב הרוחני שלנו – איך נצליח להתקרב אי פעם לבורא עולם?!?

אל תבלבלו בין לב שבור לעצבות ודיכאון, אלה שני דברים שונים!

אל תבלבלו בין לב שבור לעצבות ודיכאון, אלה שני דברים שונים!

אבא יקר, תן לבכי ולאנחות שלי לרפא אותי, לחדש את עצמי ולהביא אותי למקום של שמחה. תן לי את הכוח לא להיכנע לעולם יותר לעצבות או למחשבות שליליות ומדכאות, הראה לי אבא אהוב את משמעות החיים האמיתית, אמן.

התפילה מתוך הנשק העדין.

אתם מוזמנים ליהנות מחכמתו ומשנתו של רבי נחמן מברסלב ולהפוך אותה לחלק מכם כבר עכשיווכן ממאמרים מרתקים נוספים בקישור הזה.