ככה תישארו צעירים לנצח!

רוצים להישאר צעירים לנצח? לא צריך תרופות, מכוני יופי וים של כסף בשביל זה, רבי נחמן מברסלב נותן לנו את הנוסחה המושלמת!

בסיפור המעשייה משבעה קבצנים (מתוך סיפורי מעשיות) רבי נחמן מברסלב מפגיש אותנו עם דמותו של הקבצן העיוור, שתכונתו הגדולה והמובהקת היא: למרות שהוא זקן מאוד הוא צעיר מאוד, יניק (תינוק) כפי שמגדיר אותו רבי נחמן. ולא רק, הוא למעשה עדיין לא התחיל לחיות בכלל, כפי שהוא מתואר בסיפור.

מטרת הנעורים התמידיים הזו – לא הפיזית כמובן, שהרי היא לא בשליטה שלנו – אלא עליזות ושמחה פנימית, תחושת רעננות, חיוניות ואפילו סוג של תמימות הייתה חשובה מאוד לרבי נחמן. הוא אפילו היה נוהג לומר “אני לא רוצה צדיק זקן! אני לא רוצה חסיד זקן! העיקר לא להזדקן!”

אולי גם זה יעניין אתכם:

אם יש לכם את צרור המפתחות הזה אתם מסודרים

בלי יום רע אחד בחיים שלי

גדול מהחיים: אוסף אנקדוטות לצמיחה אישית ולרגעים מאושרים בחיים

ואנחנו לא מדברים על בגרות או על גיל פיזי, שהוא נכס בפני עצמו ולכן יש לתת לגוף את תשומת הלב שהוא צריך – תזונה נכונה, כושר גופני ועוד. הקבצן העיוור עצמו היה אדם בהחלט זקן מאוד בשנים, ולמרות הכל, הוא דוגמה למופת של צדיק שלעולם לא מתקבע בדרך החשיבה שלו, בדרך עבודת השם שלו, בדרך העשייה שלו וכן הלאה. הוא אף פעם לא נוקשה, לכן גם לא יחסרו לו כל התכונות המחיות והמעוררות הללו שכל כך נצרכות להתחדשות שלנו. זה מצב פנימי של להיות כאן ועכשיו, נוכח, חי, בועט ומשתנה, וזה משהו שאנחנו צריכים לטפח בכל גיל.

כאשר אנחנו מפתחים מערכת יחסים עם הצדיקים האמיתיים שיש להם את התכונה הזו, זה עוזר לנו גם להישאר חדשים וצעירים בכל שלב בחיים, כך שעבודת השם והצמיחה האישית שלנו גם הן יישארו צעירות לנצח.

שמחה פנימית הייתה חשוב מאוד לרבי נחמן, אותה הוא הנחיל לנו בציווי המפורסם שלו: מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד!

שמחה פנימית הייתה חשובה מאוד לרבי נחמן, אותה הוא הנחיל לנו בציווי המפורסם שלו: מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד!

בורא עולם אהוב ויקר שלי, הבריאה והיקום שלך נמצאים בתנועה תמידית, במצב של התחדשות ושינויים דינמיים. אנא עזור לי למצוא את האנשים המיוחדים האלה, הצדיקים, ולהתחבר אליהם, אשר רוחם מכוונת לכוח החיים הרענן והמיוחד שאתה מחדיר כל הזמן לעולם ולכל נשמה ונשמה. בדרך זו גם אני יכולה לחדש את עצמי כמו שאתה עושה מחדש בטובך בכל יום כל הזמן וללא הרף את מעשה בראשית!

(מבוסס על דברי רבי נתן מברסלב, ליקוטי הלכות, הלכות ברכות השחר ה, פג).

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.