כועסים? תספרו מאחד עד ארבע ותראו מה קורה

כועסים? תספרו מאחד עד ארבע ותראו מה קורה

כועסים? תספרו מאחד עד ארבע ותראו איך הר הגעש והלבה הרותחת של הכעס מתפוגגים, ומשהו מדהים קורה!

אחד – תשברו את הכעס עם אהבה!

אם אתם מרגישים שאתם עוד שנייה מתפוצצים על כל העולם ומפלס הכעס שלכם כבר מזמן עלה על גדותיו, תתפסו את עצמכם. כן, כי זה מצב שלרוב הר הגעש שמתפרץ מתוככם מוביל לאמירות שאחר כך מתחרטים עליהן, כי הן פוגעניות ומכאיבות מאוד.

לכן, אתם חייבים להשתדל הכי חזק שאתם יכולים ולהיות אדיבים ונעימים עם האדם שאתם כועסים עליו. המתיקו את הכעס שלכם עם חסד ואהבה.

אולי גם זה יעניין אתכם:

שני מפתחות להתגבר על הכעס

תשברו את הכעס

סבלנות והחיים הטובים

לעשות את הבלתי אפשרי

כשתעשו את זה, תוכלו להפיק תועלת מהצדיק ואז גם תוכלו להבין את המטרה האמיתית של כל הדברים. תוכלו לטעום/תטעמו את העונג של העולם בא, ותראו איך כל דבר בעולם הוא חלק מההתקדמות למטרה הסופית הזו. (רבי נחמן, ליקוטי מוהר”ן חלק א, יח: ב).

אם אתם מרגישים שאתם עוד שנייה מתפוצצים על כל העולם ומפלס הכעס שלכם כבר מזמן עלה על גדותיו, תתפסו את עצמכם. זה עלול להיות הרסני!

שתיים – שוברים את הכעס ומרחמים על העולם

באמצעות שבירת כוח הכעס עם אהבה וחסד, הצדיקים האמיתיים זוכים לכבוד ולגדולה והעולם זוכה למצוא מנהיג אמיתי – מי שירחם על העולם ויוביל אותו בדרך הנכונה ויוביל כל אדם לתכלית שלו (שם).

תשברו את הכעס עם אהבה

תשברו את הכעס עם אהבה!

שלוש – הכעס מתעורר רק בגלל שגילינו שההבנה שלנו מוגבלת

כעס וחוסר טוב לב, וחוסר חסדים ואטימות הלב, מתעוררים כאשר ההבנה שלנו, כבני האדם, מוגבלת. אולם, ככל שההבנה שלנו תהיה עמוקה יותר הכעס ייעלם, והחסד והאהבה והשלום יתפשטו ויתגלו בעולם. זו הסיבה שלימוד התורה, שמעמיק את ההבנה, מביא אהבה ושלום לעולם ומגרש את הכעס. (שם חלק א, נו: ו).

ארבע – מים תרופה לכעס

טבילה במקווה היא גם תרופת-נגד לכעס, מכיוון שהטבילה במקווה מביאה הבנה (שם חלק א, נו: ז).

והיום יותר מכל זמן אחר, העבודה שלנו על מידות הנפש שלנו כל כך חשובה, ובעיקר על מידת הכעס שמחריבה והורסת יותר מכל מידה אחרת. קראו את מה שאומר הרמב”ן באגרת המפורסמת שלו על מידה זו, על מה שהיא גורמת לאדם – נזקים בגוף, הפסדים וכדומה, ותבינו כמה כדאי לספור מאחד עד ארבע.

סיימתם לספור, עכשיו תראו מה קורה!

אתם מוזמנים ליהנות ממגוון מאמרים מרתקים ומעניינים בנושא חברה והשקפה בקישור הזה.