כולכם נמצאים על כף הזכות של המאזניים!

השנה הדפסנו יותר מ-50 ספרים, שזה יותר מ-50 טון נייר כדי להפיץ את משנתו של רבי נחמן מברסלב, ולכם יש חלק גדול בזה!

בסיפור הזה מסופר על שני אנשים שהגיעו לכפר קטן בערב סוכות. התכונה הייתה מורגשת באוויר, כולם היו ממהרים עם ההכנות האחרונות לפני כניסת החג.

“יש לך אולי מקום לשני אורחים בסוכה?”, הם שאלו את אחד המקומיים.

האיש עצר וחשב כמה רגעים ואחר כך השיב, “כן! בואו אלי לחגוג את החג!”

אולי גם זה יעניין אתכם:

פותחת את כל הדלתות

זה לא טבעי, אלה מתנות משמים!

הברכה בידיים שלנו

באותו לילה, כשהשמחה הציפה את הסוכה, האורחים הבחינו בחיוך המאופק של המארח שלהם. בתשובה לשאלה במה מדובר השיב המארח, “הייתי בדרכי לקנות את הלולב והאתרוג שלי. כאשר ניגשתם אלי, הייתי צריך להחליט בין אם לקחת אתכם כאורחים שלי אלי הביתה או לקנות סט ארבעת המינים משלי. אחרי כמה רגעים, כמו ששמתם לב, החלטתי לקבל אתכם כאורחים שלי לחג. אני מאוד מאוד שמח שאתם כאן, אבל אני עדיין משתוקק שיהיו ארבעת המינים משלי”.

“יש לנו סט של ארבעת המינים” אמר אחד האורחים, “ונשמח לתת לך אותו במתנה, אז אל תדאג. אבל הרשה לי לשאול אותך שאלה. אחרי ה-120 שנה, כאשר נעמוד בבית דין של מעלה, הם ישקלו את מעשינו הטובים על כף אחת ועל השנייה יהיו כל חטאינו, איזו מצווה גדולה יותר לדעתך, אתרוג של ששוקל 2 קילו או שני אורחים מחוספסים ששוקלים יותר מ-100 קילו?”

“כאשר ניגשתם אלי, הייתי צריך להחליט בין אם לקחת אתכם כאורחים שלי אלי הביתה או לקנות סט ארבעת המינים משלי…”

סיפור אישי:

לפני כעשרים שנים, הייתי בדרך לבית הכנסת לתפילת הושענא רבה, היום האחרון של פסק הדין שהחל כבר בראש השנה. עצרתי במקווה, אבל כשנכנסתי למים קפאתי. “קרמר! עם מה אתה עומד להתמודד עם הקב”ה היום? איזה מעשה טוב עשית השנה שתוכל לבקש מבורא עולם סליחה?”…

עמדתי שם עירום גמור – גשמית ורוחנית – ולא יכולתי לאזור אומץ לטבול במקווה. אבל אז נזכרתי בסיפור על שני האורחים הנ”ל ומיד התמלאתי בשמחה ובחיוניות. אמרתי לעצמי, “אמת, אני חסר. וזה גם די מביך שאני לא מושלם בתורה ובמצוות, אבל לא משנה מהם החסרונות שלי, כי כן הצלחתי להשתמש ב-20 טון נייר כדי להדפיס את ספריו של רבי נחמן מברסלב!”

הרגשתי נהדר. טבלתי בשמחה במקווה והמשכתי לבית הכנסת להתפלל.

איזו מצווה גדולה יותר לדעתך, אתרוג של ששוקל 2 קילו או שני אורחים מחוספסים ששוקלים יותר מ-100 קילו?

“איזו מצווה גדולה יותר לדעתך, אתרוג של ששוקל 2 קילו או שני אורחים מחוספסים ששוקלים יותר מ-100 קילו?”

אני חולק אתכם את הסיפור הזה חברים ותורמים יקרים שלנו, כי השנה הצלחנו להדפיס יותר מ-50 ספרים אצלנו במכון – מכון נחלת צבי, והשתמשנו ביותר מ-50 טון נייר כדי להפיץ את אורו ומשנתו של רבי נחמן מברסלב, וכולכם עזרתם לנו לעשות את זה עם התרומות הנפלאות שלכם! לכן גם כולכם תהיו שותפים במשקל הנוסף הזה והכל ייחשב לכם על כף הזכות של המאזניים בפני השופט הגדול ביום הדין הגדול – ראש השנה הבא עלינו לטובה.

מבורכים תהיו כולכם!

לא סתם בפרשת ראה, שקראנו בשבת האחרונה, מדובר על אחת המצוות היקרות – מצוות הצדקה. יהי רצון שהקב”ה יברך את כולכם בבריאות והצלחה לכם, למשפחותיהם וכל מכריכם.

חודש טוב ומבורך לכולם ושתהיה לכולנו שנה עם כל הטוב בעולם הזה ובעולם הבא, אמן!

חיים קרמר.

לאמונה ולכוח התפילה שלנו יש כוח עצום עם השפעה אדירה על החיים שלנו, בואו להכיר את הכוח הזה מקרוב ולדעת איך להשתמש בו בכל מצב – בקישור הזה!