כוחה של תפילה

לתפילה יש כוח לשנות את הטבע ולבטל גזירות ולעשות את כל הדברים שהם כנגד הסיכויים! אחרי שגילינו לכם את הסוד האדיר הזה, כבר לא תתלבטו אם להתפלל או לא!

 

כשוחח פעם אודות גדולתה של התפילה, נענה רבי נתן ואמר: חכמינו ז”ל אמרו במדרש: כאשר עולות תפילות ישראל השמימה, מלאך מסוים משביע את התפילות הממשיכות לעלות מעלה מעלה, לקשט את כתרו של הקב”ה, שתגענה כל אחת למקומה הראוי (שמות רבה כא, ד). “שימו לב” אמר רבי נתן, “אפילו המלאכים אינם יכולים להתרומם לגובה שהתפילות יכולות להגיע!” (אבניה ברזל, עמ’ פח).

“דע”, כותב רבי נחמן, “עיקר ההתחברות והדבקות של איש מישראל להשם יתברך הוא על ידי התפילה! והיא השער שדרכו נכנסים להשם יתברך!” (ליקוטי מוהר”ן ח”ב, פד). באמצעות תפילותיו, משיג כל יהודי שליטה מוחלטת – הוא יכול להשיג את כל מה שירצה! (ליקוטי מוהר”ן, צז).

“עיקר חיותנו אנו מקבלים מהתפילה!” (ליקוטי מוהר”ן ט, א). התפילה משפיעה חיים לכל העולמות! (ליקוטי מוהר”ן ט, ג).

ר’ נפתלי חלם חלום שבו הופיעה נשמה לפניו וביקשה ממנו שיאמר לה איזה דבר תורה מתורתו של רבינו. נענה לה ר’ נפתלי וחזר בפניה את האימרה הנ”ל: “עיקר החיות מקבלים מהתפילה!” מיד כששמעה זאת הנשמה התרגשה מאוד והחלה מתרוממת למעלה למעלה, עד שנעלמה מעיני ר’ נפתלי מחמת המקום הגבוה שהגיעה לשם בכוח אימרתו זו של רבינו. כשסיפר ר’ נפתלי את חלומו לרבי, אמר לו: האם אתה חושב שבעולמות העליונים שומעים את דברי כמו שאתה שומע אותם כאן בעולם הזה? שם הם נשמעים באופן אחר לגמרי! (השתפכות הנפש, מבוא).

אולי גם זה יעניין אתכם:

מכל מילה נברא מלאך

אם אני מתפלל, אני מקבל הכל?

ניסים, גם אתם יכולים לעשות!

התכנית של רבי נחמן

העצות של רבי נחמן ללימוד תורה

חיים מלאים

עשה טוב, הרע כבר ייעלם

פרנסה נאמנה

סדנת ניווט – אמונה עם שלוש נקודות

בשלבים או בקפיצה?

למה אמונה?

הולכות יד ביד

בתהילים מוצאים אנו שלושה סוגי תפילה: תפילה לדוד (תהילים פו); תפילה למשה (תהילים צ); תפילה לעני (תהילים קב). מבין השלוש, כוחה של התפילה לעני עולה בהרבה על כוחן של שתי האחרות (זהר ג’ קצה, א).

כאשר עולות תפילות ישראל השמימה, מלאך מסוים משביע את התפילות הממשיכות לעלות מעלה מעלה, לקשט את כתרו של הקב”ה…

תפילותיו של העני – ברור כי הן החזקות ביותר, שהרי הן בוקעות מלב שבור. האביון עומד לפני הקב”ה ומבכה את מר גורלו על ייסוריו ועל מצוקותיו. תפילה זו כה יעילה, שהיא מפילה את כל המחסומים ועולה הישר לפני הקב”ה. על אחת כמה וכמה – כותב רבי נתן – כאשר האדם צועק להשם יתברך על מצוקותיו הרוחניות, וכואב לו על שהוא שקוע בגשמיותו ורוצה להתקרב אליו ומפציר בו שיקרבהו אליו – כמה כוח יש בתפילה מעין זו? ודאי שהיא תעלה הישר לפני הקב”ה ללא כל מניעות ומחיצות! (ליקוטי הלכות, תפילין ה, מג).

האמונה, התפילה, הנסים וארץ-הקודש – עניין אחד הם (ליקוטי מוהר”ן ז, א). כיצד? כשמתפללים, תפילתנו היא סימן לאמונתנו. אם לא, מדוע נתפלל? התפילה מגבירה את אמונתנו, ובעוד אנו מתפללים מתפתחת אצלנו בהדרגה תחושה מקורבת יותר לבורא. תפילה באמונה עשויה להביא לנסים. ככל שאנו מרבים להתפלל, אנו מגבירים את שליטתנו ביסודות. הדבר נובע מכך שתפילותינו מכוונת אל הקב”ה, ולו השליטה בכל הבריאה כולה. לכן, הקב”ה יכול ואכן עתיד לבצע מעשי נסים למען אלה אשר תפילתם מלאה באמונה בדרגה מעודנת. יתרה מזו, נסים ותפילות אלה באים לידי ביטוי חזק ביותר בארץ-הקודש, שהיא מקור הנסים ומקום שדרכו עוברים כל התפילות. לכן, התפילה ממשיכה על האדם קדושת ארץ ישראל וגם מביאה סוף לגלות.

להצליח כנגד כל הסיכויים, זה הכוח של התפילה!

כוחה של התפילה

לתפילה יש את הכוח לשנות את הטבע (ליקוטי מוהר”ן, רטז). הוא הדין הן לכוחות הטבע והן לטבעו האנושי של האדם. פעם אחת אמר רבי נתן: דבר אינו יכול לסייע לאדם לשבור את תאוותיו הבלתי-רצויות – כמו התפילה. הסיבה לכך פשוטה למדי. בדרך כלל, אדם השובר את תאוותיו נותר כשעמו שתי תאוות, בדיוק כפי שאדם ששבר חפץ לשנים נותר עם שני חלקים… ואין זו בדיחה בעלמא, כי אם רק שוברים אותן הן יכולות אחר כך להתגבר עליו שוב ביתר שאת. אך על ידי התפילה ביכולתנו להיפטר לחלוטין מכל התאוות החמריות (שיח שרפי קדש א-תקיא).

יפה היא התפילה לביטול גזירה קשה בין לפני שנגזרה – ובין לאחר מכן (ספר המידות, תפילה א, יד. ממסכת ראש-השנה טז ע”ב).

פעם, כשחלה בנו של ר’ שמעון למות, ניגש ר’ שמעון אל הרבי וביקשו להתפלל למען החלמתו של הילד. אולם, רבינו לא הגיב. מיואש וללא כל תקווה שב ר’ שמעון לביתו. אשתו הבינה בדאגה רבה את משמעות דממתו של הרבי. אולם, במקום להתייאש, העבירה את כל הלילה ההוא כשהיא ישובה למרגלות מיטת תינוקה בתפילות ובבכיות למענו. למחרת בבוקר, כשפגש רבינו את ר’ שמעון, הודיעו רבינו בשמחה מרובה: “ראה מה גדול כוחה של תפילה! אמש נחתמה הגזירה. התינוק עמד למות בכל רגע. ועתה, לאחר התחינות של רעייתך – לא רק שבוטלה הגזירה, אלא שמן השמים הוענקו לו גם חיים ארוכים!”. לפי המסורת, חי בן זה של ר’ שמעון קרוב למאה שנה! (אבניה ברזל, עמוד לט, ס).

לאמונה ולכוח התפילה שלנו יש כוח עצום עם השפעה אדירה על החיים שלנו, בואו להכיר את הכוח הזה מקרוב ולדעת איך להשתמש בו בכל מצב – בקישור הזה!