יש לי חלום: לחיות את החיים!

יש לי חלום: לחיות את החיים!

יש לי חלום: לחיות את החיים שלי באמת בלי אישור של אף אחד. איך עושים את זה? רבי נחמן מגלה לנו איך לנצל את האנרגיות של המילים שלנו ולהגשים את החלום המתוק הזה!

בספרו הגדול – ליקוטי מוהר”ן, רבי נחמן מברסלב חושף בפנינו מושגים מחכמת התורה, מעניק לנו הסברים מיסטיים וקבליים לגביהם ועושה ניתוח פסיכו רוחני של מילות הקודש, ואז מלמד אותנו איך לנצל את האנרגיה של המילים הללו על הצד הטוב ביותר כדי לשנות את החיים שלנו.

אחת הדוגמאות הקלאסית שלי היא מה שאומר דוד המלך (תהלים קמו, ב) “אהללה ה’ בחיי, אזמרה אלוקי בעודי”. יכול להיות שאת החלק השני של הפסוק אתם מכירים, אבל יש שיעור מפורסם (ליקוטי מוהר”ן סו) שבו רבי נחמן מסביר משהו דווקא על החלק הראשון.

אולי גם זה יעניין אתכם:

אם יש לכם את צרור המפתחות הזה אתם מסודרים!

עניין של גישה

בלי יום רע אחד בחיים שלי

רבי נחמן מסביר ש”אהללה את ה’ בחיי” פירושו, שבאופן ספציפי כל אחד מאיתנו לשבח את הקב”ה בחייו. כי החיים שלי הם ייחודיים רק לי ואני לא תלוי באישור של אף אדם בעולם.

רבי נחמן חושף מושגים קבליים, מנתח אותם ומלמד אותנו איך לנצל את האנרגיה שלהם כד לשנות את החיים שלנו!

הוא גם מסביר שכאשר אדם תלוי בבני אדם אחרים – בין אם זה באישורים שלהם או שהוא תלוי בהם עצמם – החיים שלו לא באמת שלו. הוא לא יכול להיות אמיתי עם עצמו ועם מי שהוא. הוא חושש שמא הוא לא יהיה מקובל בעיני אחרים. הוא גם לא יכול להיות נאמן ליצר הטוב שלו ולטוב שבו, לחקור ולחשוף את הבורא ולהתחבר אליו.

אדם כזה תמיד יהיה מודאג ממה שהוא יקבל מאחרים, מהתגובות של האנשים הסובבים אותו, אם ישלמו לו כסף או לא, אם יחמיאו לו או לא, אם יכבדו… ורשימת ה’אם’ עוד ארוכה.

החופש האמיתי והאושר שלך לא תלויים בשום דבר, רק בקשר שלך עם בורא עולם!

החופש האמיתי והאושר שלך לא תלויים בשום דבר, רק בקשר שלך עם בורא עולם!

כאשר אנחנו מסוגלים להלל את הקב”ה בחיינו, כלומר כשאנחנו מסוגלים לדבר עם הקב”ה בכנות על הכל, ובעיקר על כל הטוב שהוא עושה איתנו, כאשר אנחנו מסוגלים לראות זאת ולהתפלל, להיפתח ולדבר את כל אשר על ליבנו בצורה כנה, אז אנחנו באמת חופשיים. באמת משוחררים.

זאת המשמעות של חיים.

וזה החלום של כל אחד מאיתנו – לחיות את החיים שלו באמת, בצורה משוחררת ובלתי תלויה בשום גורם זולת בורא עולם בלבד!

שיהיה לכם יום מלא שחרור והגשמת החלום הגדול – לחיות את החיים.

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.