יצירתיות זה שם המשחק: רעיונות לתקופה הכי מיוחדת של השנה!

יצירתיות זה שם המשחק: רעיונות לתקופה הכי מיוחדת של השנה!

הסתיו הוא העונה האהובה עלי וחג החנוכה הוא הדובדבן שבקצפת שלה! הנה כמה רעיונות יצירתיים נפלאים לתקופה המיוחדת הזו ולזמן איכות עם הילדים!

לכל עונה יש את מגוון אפשרויות ופעילויות מקסימות שאפשר להפוך איתן את הזמן שלנו לזמן איכות מדהים עם הילדים. ואני מדברת על לקשט, לעשות, להכין מאכלים מיוחדים, לחגוג ולהביא רעננות וריגושים לחודשים הקרובים.

למשל, להחליף את כיסויי המיטה והכריות לצבעים עונתיים ולעצב את הדלתות – הדברים שאני הכי אוהבת לעשות. תוסיפו לזה את המאכלים העונתיים שמוגשים בצורה כיפית ומהנה, כמו דגים בגריל עם מנגו או צ’אטני תירס בקיץ, מרק דלעת וירקות שורש אפויים בסתיו, קדירה מעוררת תיאבון לחורף הקר או שייק פירות וסלטים באביב, וזה עוד בלי להזכיר את המאכלים המיוחדים של החגים. ויש לנו מלא, תודה לא-ל.

חודש כסלו כבר כאן. אפשר לומר שסוף סוף מרגישים קצת את הסתיו, וזה הזמן לשוונג חנוכה וסתיו אצלנו בבית. זאת העונה האהובה עלי וחג החנוכה הדובדבן שבקצפת שלה, אז תהיו בטוחים שיש לי הרבה רעיונות לפעילויות ותפאורה מעניינת לתקופה זו והחג שבא איתה. וזה אומר, שהיצירות מתבקשת מכם כמובן, והיא אחד הדברים המדהימים בעזרתם אנחנו מפעילים את הילדים ליצירתיות ודמיון, לומדים על החג הקרוב, הטבע והעונה, מה שמכניס ווייב מעניין ומיוחד לבית.

אולי גם זה יעניין אתכם:

הדלקתי נרות חנוכה, מה עכשיו?

חנוכה – להאיר את הלילה

חנוכה – כנגד כל הסיכויים!

קישוטים לדלת
קישוטים לדלת

אנחנו מכינים קישוטים לדלת כבר הרבה זמן ואני אוהבת את זה. זאת פעילות קלה ומהנה ודבר שמרגש אותנו לקראת העונה החדשה. כל מי שמגיע אלינו הביתה רואה את זה מיד. לדלת שלנו בעונה זו אנחנו מכינים צורות של עלים, מטריות, טיפות גשם, חלזונות, תפוחים, אגוזים ובלוטים, צובעים ומדביקים אותם על הדלת. כמה ימים לפני חנוכה אנחנו מוסיפים גם סביבונים וחנוכיות. אפשר להוסיף גם סרטים וניירות צבעוניים נוצצים בצורת חנוכייה ושאר סמלי החג ולקבל אפקט חגיגי כבר בכניסה לבית.

יער ליד בית שמש
איסוף, ציור ויצירה של עלים ואצטרובלים

כאן אנחנו נהנים קצת מזמן איכות בטבע. אנחנו הולכים לפארק ליד הבית או ליער סמוך ואוספים עלים ואצטרובלים. כשאנחנו בשטח, אני מלמדת את הילדים את ההבדל בין העצים ועל השלכת. אנחנו מתבוננים על האצטרובלים וסוקרים את הסימטריה המתמטית היפה שלהם, ואם תתבוננו תראו שיש סימטריה מתמטית אדירה בכל רחבי הטבע. אנחנו פוגשים גם את הנחליאלי, ציפור הסתיו של ישראל ובדרך כלל מוצאים זוגות מהם, וזה תמיד מרגש.

בבית אנחנו עושים אומנות של ממש מהעלים והאצטרובלים. למשל, יוצרים צורות של בעלי חיים מעלים ומדביקים אותם על קרטון. יוצרים גם פנסי עלים בעזרת פמוטי זכוכית של 48 שעות, מדביקים עלים בחלק החיצוני ומדליקים נר בתוכו. אפשר גם להכין עלים עם נצנצים – מברישים עם דבק ומפזרים עליהם נצנצים בכל מיני צבעים. את כל היופי הזה שמים במגש או סלסילה שטוחה. את האצטרובלים אנחנו צובעים בכסף או בזהב ואחר כך מניחים אותם בסלסילה או קערה יפה על השולחן בסלון.

ילד עם אצטרובל
הוספת צבעים עונתיים ומזכרות לחג לעיצוב הבית שלכם!

בסתיו אני אוהבת מאוד צבעי הכתום, ירוק יער, אפור, חרדל וגווני אדמה. בחנוכה אני אוהבת צבעי סתיו בתוספת כסף, זהב ונצנצים. מזג האוויר קריר יותר, הגשם, הסוודרים ונרות החנוכה מעניקים לי אווירה ביתית ונעימה שאני הכי אוהבת בבית שלי בימים אלה.

בסלון אני מחליפה את כריות הספה הסגולות לצבע כתום כהה ומוציאה השמיכות האפורות. על השולחן בפינת האוכל תמצאו ראנר בגווני חום וזהב ובאמצע קערה עם אצטרובלים צבועים בספריי כסף או זהב, אלה שאספנו עם הילדים והפכנו אותם לפריט יוקרתי. את החנוכייה אנחנו כבר מניחים על מדף בולט בסלון. במטבח יש לי קערת לימונים מהחצר שלי ולידה קערה של תפוחים אדומים. בחדרי השינה אני מחליפה את כיסויי השמיכות הכחולים לאפור-כסף ומוסיפה כמה שמיכות סרוגות.

קערת אצטרובלים מכסף

יש עוד כל כך הרבה דברים מהנים ומרגשים שאפשר לעשות כדי להכניס את העונה המיוחדת הזאת הביתה בשמחה. אפשר ליצור, למשל, סט טבע עם עלים, אצטרובלים, סלעים ובלוטים, הכנת דמויות פלסטלינה כמו חלזונות וציפורים. בגזרת האוכל אני אופה פאי תפוחים, מכינה דלעת מתובלת, תה תפוח עם ג’ינג’ר, לימון ודבש. אנחנו אוהבים לטייל בחוץ בתקופה המקסימה הזו, מבצעים פרויקט ניקיון ביתי לקראת החורף, קוראים ספרי חנוכה ויושבים ביחד כל בני המשפחה כל ערב ודנים בתכניות שלנו למחר. לקראת חנוכה אני שמה דגש בעיקר על ללמד את הילדים על חשיבות התודה וההודאה לבורא עולם על כל מה שיש לנו, וזה מדהים מה שזה עושה להם ואיך שהם לומדים להעריך כל דבר.

יצירתיות, זה שם המשחק. ואם אתם מעבירים אותה ביחד עם דמיון מודרך לילדים בעזרת מלאכות שונות וחינוך – אתם והילדים הרווחתם בגדול. ההתרגשות מחילוף העונה מורגשת בבית, אווירת החגים והחיים בכלל. וזה ממש מדהים.

הוספת המגע העונתי הנוסף הזה בבית מעניקה לנו תחושה אוהבת ויוצרת זיכרונות מתמשכים לאלה שגרים בו. זה גם לא חייב להיות שינוי גדול. מספיק אחד כזה קטן שיגרום לשינוי באווירה ובתחושה. תנו ליצירתיות שבכם דרור ותראו מה קורה!

יש לנו מאמרים נפלאים לחנוכה, אתם מוזמנים לקרוא וליהנות בקישור הזה. ולא רק, בקטגוריית חגים ומועדים תמצאו מבחר גדול של מאמרים מרתקים וסוחפיםהקליקו כאן ותיהנו!