ילדה שלי, עשית את זה בגדול!

ילדה שלי, עשית את זה בגדול!

מכירים את זה שאתם רוצים לעשות משהו והכל יוצא הפוך? זה מה שקרה לי באותו יום, עד שהקול המתוק סידר את הכל.

באותו בוקר התעוררתי מוקדם, מוכנה להסתער על היום המקסים שקיבלתי מבורא עולם.

התכוונתי לקחת את הילדה שלי לטיפול שהיא כל כך צריכה, אבל צלצול הטלפון קטע את התכניות. “מצטערת, אני חולה ולא אוכל לקבל אתכן היום” אמרה. ככה, טיפול חשוב שבוטל ברגע האחרון.

אבל לפני הכל – רפואה שלמה, נכון?

ישבתי וחשבתי מה אעשה בזמן שהייתי צריכה להיות בטיפול עם הילדה… ואז נזכרתי שאני צריכה לטפל בביטוח הרפואי שלנו, משהו שדחיתי כבר יומיים. יופי, בדיוק בזמן. הכנתי את הילדה שלי, ארזתי את התיק ויצאתי החוצה.

בדרך לתחנת האוטובוס התקשרתי לבעלי לעדכן אותו, והוא אמר לי שאנחנו צריכים לחכות למסמך נוסף שקשור לביטוח. אוי… כל כך הרבה דברים בשביל משהו קטן! גם זה ירד מהפרק.

אולי גם זה יעניין אתכם:

אם יש לכם את צרור המפתחות הזה אתם מסודרים

בלי יום רע אחד בחיים שלי

גדול מהחיים: אוסף אנקדוטות לצמיחה אישית ולרגעים מאושרים בחיים

בוקר ריק מפעילות. מה עכשיו? החלטתי ללכת לקצה השני של העיר לכמה סידורים. הייתי צריכה לקנות שלושה דברים, אבל אפס תוצאות ורכישות. ממש כך.

שעת צהריים. הצבא צועד על קיבתו… החלטתי להיכנס לחנות אוכל מהיר שפתאום החלה להתמלא באנשים. לא בשבילי, זה לא מקום שאני יכולה לאכול ברוגע כמלא אנשים מצטופפים בחנות קטנה של אוכל מהיר.

מארוחת צהריים לארוחת ערב. בראש כבר הרצתי תכניות מה נאכל בערב וחשבתי על מה שאני צריכה לקנות. אלא שאז נזכרתי שבעלי הולך לשמחה של קרובי משפחה ולכן לא יאכל איתנו. במקרר יש עדיין שאריות מהאוכל של אתמול, אפשר להסתדר עם זה היום. המשכתי הלאה.

בדרך לתחנת האוטובוס התקשרתי לבעלי לעדכן אותו, והוא אמר לי שאנחנו צריכים לחכות למסמך נוסף שקשור לביטוח. אוי… כל כך הרבה דברים בשביל משהו קטן! גם זה ירד מהפרק…

ארוחת הערב הייתה בסדר תודה לא-ל, ומשם התכוננו למקלחות של לפני השינה. אבל בדיוק אז האינסטלטור שחיכינו לו הודיע שהוא עוד שתי דקות אצלנו. העבודה נמשכה עד לשעת השינה של הילדים. הלכו המקלחות. ערב שכזה.

כשאני שוכבת במיטה מותשת מיום חסר עשייה התחלתי לחשוב למה זה קרה לי ותחושת כישלון החלה להציף אותי. כי רציתי ורציתי ורציתי… ובסוף???

אבל בדיוק ברגע המנמיך והכואב הזה שמעתי את הקול הפנימי המתוק של בורא עולם בתוכי מעודד אותי ואומר לי:

“ילדה יקרה שלי! את רצית לעשות את הרצון שלי, והצלחת בגדול!

“לא רציתי שתיקחי את הילדה לטיפול מהסיבות שאני יודע, וזה מה שעשית!

“ידעתי שאת לא צריכה להגיע למשרד הרפואי היום כי זה היה מיותר, וזה מה שעשית!

“לא רציתי שתיקני את הדברים שהלכת בשבילם עד לצד השני של העיר, וזה מה שעשית!

“לא רציתי שתאכלי בחנות הצפופה של האכול המהיר, וזה מה שעשית!

“גם לא היית צריכה לקנות עוף או לבשל ארוחת ערב, וזה מה שעשית!

דווקא ברגע המנמיך וכואב הקול הפנימי משמיע קול, תקשיבו לו!

דווקא ברגע המנמיך וכואב הקול הפנימי משמיע קול, תקשיבו לו!

“את עייפה, אני יודע, והילדים לא התקלחו, אבל הייתם חייבים לתקן את הנזילה אחרת הנזק היה יותר גדול והתשלום היה בהתאם. השלמת עם זה בשמחה, וזה מה שרציתי שתעשי וזה בדיוק מה שעשית!

“את מבינה ילדה שלי, לי היו תכניות בשבילך היום ואת השגת את הכל! על כולן סימנת ‘וי’ גם אם זה לא מה שאת רצית. אבל זה מה שאני רציתי!”

איזו הקלה.

“טוֹב מְאֹד לְהַשְׁלִיךְ עַצְמוֹ עַל הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ וְלִסְמֹךְ עָלָיו. וְדַרְכִּי, כְּשֶׁבָּא הַיּוֹם אֲנִי מוֹסֵר כָּל הַתְּנוּעוֹת שֶׁלִּי וְשֶׁל בָּנַי וְהַתְּלוּיִים בִּי עַל הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ שֶׁיִּהְיֶה הַכֹּל כִּרְצוֹנוֹ יִתְבָּרַךְ, וְזֶה טוֹב מְאֹד. גַּם אֲזַי אֵין צָרִיךְ לִדְאֹוג וְלַחְשֹׁב כְּלָל ‘אִם מִתְנַהֵג כָּרָאוּי אִם לָאו’ מֵאַחַר שֶׁסּוֹמֵךְ עָלָיו יִתְבָּרַךְ. וְאִם הוּא יִתְבָּרַךְ רוֹצֶה בְּעִנְיָין אַחֵר – הוּא מְרֻצֶּה לְהִתְנַהֵג בְּעִנְיָין אַחֵר כִּרְצוֹנוֹ יִתְבָּרַךְ” (רבי נחמן מברסלב, שיחות הר”ן ב).

וכשדברי רבי נחמן מהדהדים לי בראש עצמתי עיניים ונרדמתי כמו ילדה קטנה של אבא.

כי אם הקב”ה שמח, אז גם אני שמחה!

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.