יכול להיות שלא הבנתי את רבי נחמן?

איך אני מיישם את המושגים של רבי נחמן בלי להתנכר לעצמי, לחברה, לעולם ואפילו לאנשים הכי יקרים לי? יכול להיות שלא הבנתי נכון את רבי נחמן? השאלה של גל.

שלום לכם,

לאחרונה אני מרגיש קצת קשה עם עצמי אחרי שאני לומד את דבריו של רבי נחמן. כלומר, למה בעצם הוא מתכוון? איך אני מיישם את המושגים שלו בלי להתנכר לעצמי, לחברה, לעולם ואפילו לאנשים הכי יקרים לי? יכול להיות שלא הבנתי נכון את רבי נחמן?

תודה רבה ומצפה לתשובה, גל.

אולי גם זה יעניין אתכם:

למה זה קורה לי: תסכול בצמיחה האישית שלי

האם מישהו שומר על הדלת של חסידות ברסלב

איך אני יכול להיות שמח?

שלום גם לך גל היקר,

חשוב לי לציין שהשאלה שלך מאוד מוכרת, אנשים מרגישים כך רק מהסיבה שהם לא מבינים את דברי רבי נחמן, שזו בעצם השאלה החותמת את דבריך בפנייה שלך אלינו.

לכן, אם אי פעם תרגיש שדברי רבי נחמן, מהלימוד שלך את ספריו, גורמים לך להרגיש ניכור כזה נוראי – לעצמך ולסובבים והיקרים לך – אז קבל את זה כסימן מובהק לכך שאתה לא מבין נכון מה רבי נחמן אומר.

ולא רק, אם אדם מרגיש שיישום המושגים של רבי נחמן בחייו מרחיק אותו מעצמו, מהחברה, מהעולם ומהאנשים הכי יקרים ואהובים לו – אז אנחנו יודעים בוודאות שאלה אינם המושגים של רבי נחמן. בכלל לא!

אם הלימוד גורם לך להרגיש תסכול, זה סימן מובהק שאלה לא המושגים של רבי נחמן

אם הלימוד גורם לך להרגיש תסכול, זה סימן מובהק שאלה לא המושגים של רבי נחמן!

עצתי היא, שתחזור ותקרא שוב את דברי הרבי. אם אתה מקבל שוב את ההרגשות הללו, אז דע שאתה לא לומד נכון, ואולי כדאי שתתייעץ עם חברותא שיותר מתמצא בדברי רבי נחמן, או שתפנה לתלמיד חכם שבקיא בספרי רבי נחמן. זה חשוב מאוד, אחרת עיוות וסילוף בהבנה יוצר כדור שלג גם באיך שמעבירים את הדברים הלאה, דבר שכדאי מאוד להימנע ממנו אם עדיין אין לך הבנה ברורה של המושגים בספרי רבי נחמן.

מקווה מאוד שעזרתי לך גל, חשוב מאוד שתיישם את העצה הפשוטה הזו וכך תימנע מהרגשות שאין להן שום אחיזה, אפילו כחוט השערה, בדברי רבי נחמן מברסלב, משנתו וספריו.

בהצלחה!

גם לכם יש שאלות שיכולות לעניין ולזכות את הרבים? בשביל זה אנחנו כאןשלחו אלינו ואנו נענה בשמחה במדור ברסלבפדיה – שאלות ותשובות מעניינות בנושאים שונים ומגוונים בקישור הזה.