יום החופה של רבי נחמן

מה עושה אדם ביום הגדול בחייו – יום החופה שלו? ההכנות גדולות וגם ההתרגשות, אבל אל לו לאדם לשכוח את התכלית. את הדוגמה היפה הזו נותן לנו רבי נחמן מברסלב.

בתקופה של רבי נחמן היה נהוג לחתן כבר בגיל הנעורים את הילדים. רבי נחמן בעצמו התחתן מיד אחרי הבר-מצווה שלו שנחגגה בראש חודש ניסן (11/3/1785), וביום חתונתו הוא השיג את התלמיד-חסיד הראשון שלו.

בבר המצווה של רבי נחמן, דודו – רבי אפרים מסדליקוב זצ”ל, מחבר הספר “דגל מחנה אפרים” משך אותו הצידה ואמר לו:

“דע, שהיום אתה מקבל מתנה חדשה של חיוניות רוחנית, בדיוק כמו זו שקיבלת ביום שנולדת. הפסוק “…בני אתה, אני היום ילדתיך” (תהילים ב, ז) – זה בדיוק הרגע בו אתה נמצא עכשיו”. וכך המשיך הדוד המסור, רבי אפרים, לעודד ולחזק את אחיינו לעלות על מסלול החיים שלו לבגרות עם אנרגיות מחודשות, כיסופים ורצון.

מיד לאחר הבר-מצווה, רבי נחמן נשא לאישה את הרבנית שאשיה – בתו של רבי אפרים מאוסיאטין. ביום החופה, אורחים חשובים הגיעו לעיירה מדוודיוקא כדי לחגוג את חתונת נינו של מייסד החסידות – רבי ישראל הבעל שם טוב הקדוש זיע”א.

אולי גם זה יעניין אתכם:

המשימה: שלום בית

המפתח לזוגיות מאושרת

החיים מתחילים כשמתחתנים

הבית – האתגר הכי גדול

זוגיות – מלך ומלכה בממלכה קטנה

מיועדים משמים

איך בונים בית?

נשמות תאומות

אהבה וחסד בחיי הנישואין

החתן הצעיר נראה היה שקוע במחשבות ובתפילות על היום המיוחד הזה, מנצל כמה שרק אפשר את היום הקדוש והמיוחד הזה להתחלה חדשה, שהרי ביום חתונתם מוחלים לחתן ולכלה על כל עוונותיהם.

בנקודה מסוימת, סמוך לשעת החופה, רבי נחמן ניגש לקבוצה של בחורים שגרו באותה עיירה. הוא החל לדבר איתם ותוך כדי לתהות על קנקנם – האם הם כנים בעניין עבודת השם, או שמא הם שקועים בארציות של העולם הזה. אחד הבחורים הצעירים, רבי שמעון בן רבי בער, תפס את תשומת ליבו. הוא לקח אותו הצידה והחל לדבר איתו, כמנסה לראות היכן הלב שלו באמת מונח. כאשר רבי שמעון הבהיר לו שהוא מלא השתוקקות וזה הרצון היחידי שלו – לעבוד את השם, רבי נחמן משך אותו אליו.

חתונה – אחד הימים הגדולים והחשובים בחייו של האדם!…

“סוף סוף מישהו שיכול לשמוע אותי!” הוא אמר. ואז החל לדבר בתשוקה וכיסופים גדולים על עבודת השם וההשגחה כשהוא מצית את ליבו של רבי שמעון, שהיה הרבה יותר גדול ממנו בגיל.

כשרבי נחמן נקרא אל החופה, רבי שמעון אמר לו בנחרצות: “אני רואה שאתה עומד להיות צדיק גדול. כשזה יקרה, בבקשה, אפשר לי להיות השמש שלך”.

ליום הגדול והמיוחד הזה מגיעים עם תפילות, התבוננות ורצון לצרף עוד חלק לפאזל התכלית שלנו – חיי הנישואין, שמעצימים אותנו ברוחניות ובגשמיות.

(מבוסס על המסופר בספר אור האורות).

מה עוד תורם לזוגיות והופך אותה למקום הכי יפה בחיים שלנו? אתם מוזמנים להיכנס לקישור הזה ולגלות.