יום הולדת 250 שמח לרבי נחמן!

יום הולדת שמח לרבי נחמן: בשבת האחרונה, יום א בניסן, חל יום ההולדת ה-250 של רבי נחמן מברסלב. אז מה היה לנו שם?

יום הולדת שמח לך רבי נחמן היקר שלנו!

כבר לא ילד… אתה בן 250, אבל איך אתה אומר לנו תמיד? אסור להיות זקן! צריך להיות כמו תינוק שנולד ממש עכשיו. אז אנחנו בטוחים שאתה מרגיש כך למרות הגיל. כי בינינו, 250 זה רק מספר…

יום א בניסן הוא היום שבו נולדת, וביום הזה מלאו לך 250 שנים. זה יום ההולדת החשוב ביותר בתקופה בה אנו חיים.

וזה היה גם ראש חודש. אז חודש ניסן טוב ומבורך לך!

חז”ל (במשנה) מלמדים אותנו שיום א בניסן הוא ראש השנה למלכים – היום שבו מתחילה רשמית מלכותו של מלך יהודי (או של כל אדם שמקבל מלוכה בעולם). וככזה, היום הזה מהווה גם “ראש השנה” ולכן, במידה מסוימת, יש בו את הכוח המיוחד של ראש השנה.

עוד כותרות בנושא:

יום הולדת לרבי נחמן

יצאתי לשדה לחפש שמחה

מדיטציה יהודית בשבעה צעדים

“כל העניין שלי הוא ראש השנה” – כך אתה מלמד אותנו תמיד. ראש השנה הוא תחילתה של השנה החדשה. וגם התקופה הזו, שהיא מעין ראש השנה, היא התחלה חדשה, תקופה חדשה, עונה חדשה, כוחות חדשים לפרוח ולגלות בנו עוד ועוד טוב.

כי זו היית משימת חייך, כמו שהנחלת לנו לאורך כל שנות קיומך ועד עצם היום דרך הספרים שלך, היא ללמד אותנו להעריך ולהכיר אפילו את המידה הקטנה ביותר של טוב רוחני שיש בנו, וכל הזמן דרבנת אותנו להתחדש ולחיות חיים מלאים שמחה והתחזקות.

אז ברור שזה לא מקרה (כי אין מקרה, כך אתה מלמד אותנו – הכל ה’ רקם ורוקם…) שהיום בו נולדת הוא א בניסן! יום הולדת של צדיק גדול שממשיך להנהיג ולעודד אותנו לדבוק בתכלית העיקרית שלנו – בורא עולם, להתקרב אליו תמיד ולא משנה אם חלילה אנחנו רחוקים ממנו, או אפילו במקום נמוך מאוד.

א בניסן מבשר על בואו של האביב, על ההתחדשות שאתה כל כך דוגל בה!

א בניסן מבשר על בואו של האביב, על ההתחדשות שאתה כל כך דוגל בה!

תודה רבה לך רבינו היקר על כל העצות, המסרים והחיזוקים שאתה מרעיף עלינו כל כך הרבה שנים, שאתה לא מתייאש מאיתנו אף פעם ותמיד רוצה רק את טובתנו.

וכדי להביע את הכרת הטוב שלנו אליך, רבינו, ואת האהבה הגדולה שיש לנו בלב כלפיך, אנחנו – כאן באתר ברסלב הנפלא הזה שכולו שלך – עושים ומשתדלים לקיים את כל העצות שלך, להתחדש ולבנות פרויקטים חדשים ומרגשים עבור כל מי שנכנס לכאן ללמוד עליך, על המשנה הנפלאה והמפוארת שלך, להתחזק בעצות האדירות שלך, בכללי הזהב המדהימים שלך ובעוד הרבה דברים מדהימים שהנחלת לנו.

ואת זה אנחנו עושים עם מאמרים מעוררי השראה, דפי פייסבוק בשלוש שפות, קמפיינים נפלאים – עכשיו אנחנו עובדים על אחד כזה לכבוד חג פסח – קמפיין קמחא דפסחא, חנות מלאה בספרים כפי שהנחלת לנו על ידי התלמיד המובהק שלך רבי נתן מברסלב: “יפוצו מעיינותיך חוצה”! ובקיצור, להגיע לכל אדם באשר הוא שם כי לכל פרויקט כזה, לכל ספר, לכל מאמר או פוסט מתוק בפייסבוק יש את הכוח לשנות עולם ומלואו שהוא כל אדם, לתת תקווה ועידוד לאנשים רבים בישראל וברחבי העולם, להרבות אהבה בעם ישראל ובעיקר בימים אלה – להראות את הערבות ההדדית שיש בינינו!

וכל זה, כל מה שנתת לנו – שלך הוא!

ואנחנו רוצים להמשיך לקבל ממך ולתת לך. ולתת לך, זה אומר לזכות עוד ועוד אנשים.

פעם אמרת: “מאיפה שאני לוקח – אני מחזיר!” ועם הדיבור הנפלא הזה וביום ההולדת ה-250 שלך אנחנו פונים לכל מי שהגיע לכאן להיות שותף שלך, שהרי כך אמרת: “תתחבר למצליח – ותצליח!” – אז כל מי שרוצה להצליח, כדאי לו להתחבר למצליח וליהנות מהאור הנפלא של רבי נחמן, להיות שותף במפעל האדיר שלו בקישור הזה ולהאיר את העולם באור היקרות של הצדיק המיוחד הזה.

שנזכה לחודש טוב ומבורך ולהתברך מאורך הנפלא והיקר, צדיק האמת, רבינו הקדוש, זכותך תגן עלינו אמן!

ועוד משהו רבינו, ידוע שביום ההולדת בעל השמחה מברך את הנוכחים ומחלק מתנות. אז אתה יודע, אנחנו מחכים עם ידיים פתוחות…

אתם מוזמנים ליהנות מחכמתו ומשנתו של רבי נחמן מברסלב ולהפוך אותה לחלק מכם כבר עכשיווכן ממאמרים מרתקים נוספים בקישור הזה.