טבת – תהפכו את זה לטוב

קחו את הפגמים והחסרונות, הנפילות והכישלונות והשתמשו בהם כקרש קפיצה להפוך את הכל לטוב! זה המסר של חודש טבת!

השם של חודש טבת יכול להיקרא על ציר המילים ‘טב’ – טוב (עם חולם חסר). האות ת’ שהיא האות האחרונה בשמו של החודש היא גם האות האחרונה בסדר הא”ב. האות הראשונה היא א’, והאריז”ל אומר שמיקומה של האות ת’ מאוד משמעותי כי היא הכי רחוקה מהאות א’, שמסמלת את “אלופו של עולם”.

החלק הראשון של חודש טבת – המילה ‘טב’, גם היא חשובה. חז”ל מלמדים אותנו ש”כל מה שהרחמן (בורא עולם) עושה – הכל לטובה (לטוב)”!

חודש טבת מרמז לנו שאפילו את המקום הנמוך, הדרגה הנמוכה, של ת’ אפשר לשנות לטב – לטוב.

מאמרים נוספים בנושא:

טבת – הוא כאן!

טבת – לב אל לב

טבת – הלב של החורף

טבת – חבר אמיתי

טבת – ליהנות מהנופים שלי

טבת – חורף של הזדמנויות

טבת – אהבה קשוחה

רבי נתן מברסלב מציין במקומות רבים שאסור לאף אדם להתייאש ולהרים ידיים – “ולא משנה מה”! לא משנה כמה רחוק נפלנו, גם לא משנה מה עשינו, שום דבר לא צריך לעצור אותנו מלקום ולצמוח ברוחניות שלנו שוב, ממש עכשיו, מהמקום בו אנחנו נמצאים.

לא צריך להסתכל על הנפילות והפגמים, החסרונות והכישלונות, אלא אם אנחנו משתמשים בהם כקרש קפיצה כדי לחדש את הקשר שלנו עם בורא עולם – זה שינוי שיביא איתו ברכה והרבה מאוד טוב לחיים שלנו.

לא משנה כמה רחוק נפלנו, גם לא משנה מה עשינו, שום דבר לא צריך לעצור אותנו מלקום ולצמוח ברוחניות שלנו שוב, ממש עכשיו, מהמקום בו אנחנו נמצאים!

כי אם לא הייתי נופלת, לעולם לא הייתי כה נחושה ומלאת מוטיבציה להחזיר את אלוקים לתוך החיים שלי!

חז”ל מגלים לנו שיש דרגה כזו, שבה האדם מתחרט ושב בתשובה על מעשיו ממקום של אהבה – שזה נקרא תשובה מאהבה – ואז כל העבירות הופכות לזכויות. רבי נחמן מברסלב מלמד אותנו שכולנו צריכים לשאוף לדרגת תשובה כזו ולהשתמש בחסרונות שלנו כקטליזטורים כדי לעצב את הקשר עם בורא עולם.

להסתכל על הנפילות והפגמים רק אם מהווים עבורנו קרש קפיצה

להסתכל על הנפילות והפגמים רק אם מהווים עבורנו קרש קפיצה!…

אבא יקר שבשמים, מלא רחמים! מתי אפסיק לאפשר לנפילות והכישלונות הרוחניים שלי לעצור אותי? בבקשה עזור לי להשתמש בחסרונות שלי כדי להשיג שלב חדש בקשר איתך. אני יודעת שאין שום ייאוש בעולם, אבל מתי המסר האדיר הזה יחלחל לתוכי?! מתי אפטר מהאגו שלי ואשתמש בענווה בכל נפילה כדי למצוא אותך? הראה לי איך להתמקד בכל נים של התשובה והחרטה שלי ממקום של אהבה, ועזור לי להבין ולהפנים שאני תמיד יכולה לתקן… בכל מצב!

מה קורה במעגל החיים שלנו לפי לוח השנה? אתם מוזמנים לגלות בקישור הזה.