טבת – הלב של החורף

טבת הלב של החורף

כולנו מתמודדים עם אתגרי חיים, ובחורף זה יותר קשה. זה הזמן לחמם את הלב ולעשות משהו בשביל אחרים, לא רק בשבילי! זה המסר של חודש טבת.

חודש טבת הוא הלב של החורף ומסמל את הזמנים הקשים שכולנו צריכים להתמודד איתם מדי פעם בחיים.

הימים קצרים, הלילות ארוכים, ואנחנו מסתכנים בליפול לתוך “חורף ה’לא מרוצה’ שלנו”.

יכול להיות שאני מרגישה קצת כבדה בגלל אשמה או בושה, ואולי אני מרגישה משותקת מרוב עצבות.

אבל מה יש לחודש טבת ללמד אותי, כדי שאמשוך את עצמי מרגשות שליליים ורעילים כאלה?

המילה טבת יכולה להיקרא גם כ- תֵּטִב (בכתיב חסר של המילה תֵּיטִיב) – להטיב.

מאמרים נוספים בנושא:

טבת – חבר אמיתי

טבת – ליהנות מהנופים שלי

טבת – חורף של הזדמנויות

טבת – אהבה קשוחה

לפעמים, הדרך הטובה ביותר לצאת מרגשות שליליים היא פשוט להזיז את הפוקוס מהרגשות הרעים ופשוט ליישב את דעתי, במקום להיות משועבדת למה שאנשים אחרים חושבים או רוצים.

אבל זה לא אומר שאני צריכה לוותר על לעשות חסדים עם אנשים אחרים, עם הסובבים אותי – שהרי “עולם חסד ייבנה”! למעשה חסד, אפילו לקטן ביותר, יש פוטנציאל אדיר להרים אותי ולגרום לי להיות מודעת לטוב שבי ולמה שיש לי לתרום לעולם ולחברה. הוא יכול להביא אותי לעולם טוב יותר.

הדרך הטובה ביותר לצאת מרגשות שליליים היא פשוט להזיז את הפוקוס מהרגשות הרעים ופשוט ליישב את דעתי, במקום להיות משועבדת למה שאנשים אחרים חושבים או רוצים…

כשהעיניים שלי ממוקדות על איך אני יכולה לעזור לאחרים, סכנת המיקוד העצמי פשוט נעלמת ונמסה כמו השלג. לפעול למען הזולת זה הכוח של השמחה שתמיד יקר עבורי, כי תמיד יש אנשים סביבי שצריכים חסד ולב טוב, גם באמצע החורף.

אבא מלא רחמים! עזור לי בבקשה לשנות את רגשות המרירות שלי ולהפוך אותם לפעולות של חסד. ובמקום לחשוב על עצמי, עזור לי להתמקד באחרים ולשכוח מהחסרונות שלי על ידי בניית העולם עם חסדים. חסד אחד בכל פעם. אמן.

מה קורה במעגל החיים שלנו לפי לוח השנה? אתם מוזמנים לגלות בקישור הזה.