טבת – הוא כאן!

הלילות בחודש טבת אומנם ארוכים, אבל אנחנו יכולים לעבור אותם יותר בקלות אם רק נדע שבורא עולם איתנו, ממש כאן!

 ספר היצירה (המיוחס לאברהם אבינו) מגלה לנו שהאות המיוחסת לחודש טבת היא – ע (עין). הערך הנומרולוגי של האות ע הוא 70.

ישנם 70 פנים לכל אספקט של תורה, לכל לימוד. רבי נחמן מברסלב מלמד אותנו ששבעים הפנים של התורה מקבילים ההשפעה השלילית של שבעים האומות (השורשיות).

טבת ידוע כחודש לא קל מבחינה רוחנית – וזה משתקף במזג האוויר הלא קל שלו, תחילת החורף – כי זה זמן בו דיני שמים חזקים מאוד.

המזל המיוחס לחודש זה הוא גדי. עשיו נקרא “איש שעיר”, כלומר גם בגלל המקום שנקרא שעיר וגם בגלל שהוא כמו ה”גדי”, מכיוון שנולד עשוי ומלא שיער. המהות של השם עשיו הוא עשייה, כלומר פעולה. במהלך החלק הקשה של החורף אנחנו נלחמים ובעיקר מעורבים בעולם העשייה ומחוברים יותר לגשמיות – מבטיחים לעצמנו מחסני אוכל מלאים, בגדים וקורת גג לתנאים הקשים של הזמן הזה. לכן, העבודה הקשה שלנו, העשייה הגדולה, דווקא בתקופה זו היא לזכור את הקריאה לצמיחה האישית והרוחנית שלנו, מכיוון שלעולם העשייה יש כוח גדול להטות אותנו מהמשימה העיקרית והחשובה – הרוחניות שלנו.

מאמרים נוספים בנושא:

טבת – לב אל לב

טבת – הלב של החורף

טבת – חבר אמיתי

טבת – ליהנות מהנופים שלי

טבת – חורף של הזדמנויות

טבת – אהבה קשוחה

לילות הזהב של החורף

הגדי ידוע כבעל חיים פעיל, תזזיתי ועקשן, תכונות שאנחנו יכולים לאמץ לעצמנו בחום, להתאמץ ולהתעקש לשמור על הקשר הרוחני אפילו בימים של חושך וחורף. הלילות אומנם ארוכים בחודש הזה, אבל אנחנו יכולים לעבור אותם יותר בקלות אם רק נדע ונרגיש שהקב”ה איתנו תמיד.

במהלך החלק הקשה של החורף אנחנו נלחמים ובעיקר מעורבים בעולם העשייה, מחוברים יותר לגשמיות – מבטיחים לעצמנו מחסני אוכל מלאים, בגדים וקורת גג לתנאים הקשים של הזמן הזה…

אני נזכרת בימים המושלגים, כשהייתי מפנה את השלג מפתח הבית או מהגג לפני שהוא יקפא. הקיפאון הגשמי לא פעם מקרין על זה הרוחני ומקשה עלינו להישאר רוחניים. כי כשקר רוצים להתחמם מתחת לשמיכה, לעצום את העיניים ולשכוח מהקור ומהכל. המחשבות על בורא עולם במצבים כאלה יכולות להיות אתגר לא קל. אבל מתי אבין כבר שבורא עולם איתי תמיד ובעיקר כשקשה? אני מתפללת על זה המון ויודעת שאני רק צריכה למשוך את עצמי בתוך החשיכה הזו לשיחה היומית עם בורא עולם, לשפוך את הלב שלי בפניו. כן, גם כשקשה וכשכל מילה מרגישה כאילו היא נאמרת בזמן נצח.

מתי אבין כבר שבורא עולם נמצא כאן איתי אפילו כשקשה לי

מתי אבין כבר שבורא עולם נמצא כאן איתי אפילו כשקשה לי?

אבא יקר שלי! אני מתחננת בפניך, עזור לי בבקשה עם הקשיים שאני חווה בחודש הזה. אל תאפשר למזג האוויר הקשה והלילות הארוכים לעצור את תהליך הרוחניות שלי! הראה איך להילחם עם האנרגיות ה”גדיתיות” ובדרך זו להפוך את הכוח של עשיו לכוח שיקרב אותי אליך. לא קשה בכלל לעצב קשר נצחי איתך אפילו בחושך, אני יודעת. וכל מה שאני צריכה לעשות הוא רק לומר לך את מה שיש לי בלב. אפילו לומר רק את התפילה הקטנה והמתוקה הזו – זאת התחלה אדירה והשיג עצום!

 מה קורה במעגל החיים שלנו לפי לוח השנה? אתם מוזמנים לגלות בקישור הזה.