חנוכה – כל הסיבות לומר תודה!

חנוכה כל הסיבות לומר תודה
איך אומרים תודה בכל מצב? עם המצווה המיוחדת של חג החנוכה שיש לה את הכוח לעשות לנו ולאחרים את הנס הכי גדול! 

חנוכה, איזה חג יפה. דרך מקסימה לומר תודה לבורא עולם על הניסים שעשה לנו בימים ההם, בדיוק כמו אלה שהוא עושה לנו גם בזמן הזה. כל יום מביא בכנפיו את הניסים המיוחדים רק לו ושמעניקים לנו אינסוף סיבות לומר תודה.

הימים של חנוכה, כך מלמד אותנו רבי נחמן, הם ימים של תודה והודיה, וזו בעצם השמחה של העולם הבא! (ליקוטי מוהר”ן ח”ב ב, א). כי להודות לבורא עולם, גם מה שנעשה לעתיד לבוא – כשנזכה לראות על מה היו כל החיים שלנו, כשנזכה להבין ולהכיר את הקב”ה בדרך שהייתה בלתי אפשרית עד אז.

לכן, אומר רבי נתן, אנחנו יכולים וצריכים להודות לבורא עולם לעיתים קרובות יותר. ואפילו על בסיס יומי. אבל האמת היא, איך עושים את זה? לכל אחד מאיתנו יש את “חבילת החיים” שלו עם לא מעט בעיות שמעמיסות את הלב והראש שלנו ותופסות אותנו עם התמודדויות וכאבים לא קלים. אז איך עושים את זה, איך אומרים תודה לבורא עולם? על מה?

אולי גם זה יעניין אתכם:

מרגיש קטן בחנוכה

תספרו אותם – שמונה ימים של תודה!

המתנה של אלוקים בחנוכה

חנוכה והבית שלי

חנוכה ושפת הבריאה

הדלקתי נרות חנוכה, מה עכשיו?

חנוכה – להאיר את הלילה

חנוכה – כנגד כל הסיכויים!

חנוכה – לילות הזהב של החורף

הסיפור של חנוכה

חנוכה – הנרות של רבי נחמן

זאת בדיוק הנקודה, אומר רבי נתן. כי היום בוודאי הוא לא הפעם הראשונה שאתם נתקלים בבעיות. מן הסתם חוויתם אותן בעבר. ותלוי בגיל שלכם, גם חוויתם אותם לא מעט פעמים, אולי הרבה מאוד פעמים. ועדיין, תחשבו על זה -. למרות הסבל שחוויתם בעבר, הנה אתם כאן, שרדתם כמו גדולים כדי לספר לכולם על הפתרונות שבורא עולם עיצב במיוחד בשבילכם. כבר הרגשתם הרגשת תודה, אבל אז עוד בור נפער והושלכתם לתוכו. ושוב, שרדתם והיה בסדר לזמן מסוים.

אז תתחילו עם לומר תודה על העבר, מציע לנו רבי נתן. תחשבו על כל הזמנים שהדברים בסופו של דבר כן הסתדרו לכם. תחזקו את האמונה שלכם שזה יקרה שוב עכשיו. אבל רגע, עכשיו כל מה שאתם רוצים הוא רק לצעוק לבורא עולם כי אתם סובלים! ‘איך אני יכול לומר “תודה רבה?”‘… זאת בדיוק הנקודה – להודות, כי העבר כבר הוכיח לכם שדברים יכולים להסתדר. עכשיו אני מרגיש יותר בטוח שבעזרת הצעקה לבורא עולם אראה את הישועה לבעיה שלי, כהרף עין! (ליקוטי הלכות, כלאי בהמה ד).

לכל אחד מאיתנו יש את “חבילת החיים” שלו עם לא מעט בעיות שמעמיסות את הלב והראש שלנו ותופסות אותנו עם התמודדויות וכאבים לא קלים. אז איך עושים את זה, איך אומרים תודה לבורא עולם? על מה?

רבי נתן מצביע על משהו שמופיע ב”שולחן ערוך” ובכתבי האריז”ל ואומר, שחנוכה – הרעיון של להודות לבורא עולם, הוא כלי עצום על מנת להגיע אל הנשמה שלנו ולמצוא את הדברים בהם פגמנו ולתקן אותם. דרך זו ברורה ובהירה להתחבר עם בורא עולם המאפשרת להבין את הטעויות שלנו ומצד שני להכיר בכוחות שלנו, כך שנוכל להתקרב אליו יותר. כשאנחנו לומדים להעריך את מה שהיה לנו ואת מה שיש לנו עכשיו, נצליח לרדת לשורש הפנימי והעמוק של עצמנו, של המהות שלנו, ולהודות לבורא עולם על הפוטנציאל והיכולת להתקדם הלאה בחיינו. אז, באמת נוכל לתקן את הפגמים של הנשמה שלנו.

לב מלא באור ושמחה בקלות עם מצוות הצדקה

למלא את הלב באור ושמחה? אפשר לעשות את זה בקלות עם מצוות החסד והצדקה!

אחת הדרכים האפקטיביות ביותר להשגת מטרה זו היא – נתינת צדקה, שהיא גם אחת המצוות המיוחדות בחנוכה. כשאנחנו נותנים צדקה, אנחנו למעשה לוקחים מעצמנו, מהמקום הכי פנימי של שלנו, מהשליטה שבאה ממחשבות ותאוות אנוכיות, ופותחים פתח מכל האילוצים שכפינו על עצמנו ושכבלו אותנו בתוך הצער שלנו. כי לשמח את הנזקקים זה בעצם לשמח את עצמנו.

עם שמחה, אנחנו באמת יכולים לומר תודה. אנחנו יכולים להרגיש ביטחון גם בנסיבות חיינו ולהעריך את אלו שאיתן אנו מתמודדים עכשיו.

אז תכינו לכם סופגניות ולביבות לטקס טעימות לחנוכה, סובבו את הסביבון, שירו שירים ותיהנו מהחג המדהים שקיבלנו במתנה. וכשנדליק את הנרות בחנוכייה נחשוב על האור שאנחנו מושכים לעולם הזה בעזרת החשיבה החיובית שלנו ומתנת הצדקה. כי הצדקה היא המצווה שתגרום לנו לחשוב על השמחה והאושר שירגישו כל אותם אנשים שיקבלו אותה.

יש לנו מאמרים נפלאים לחנוכה, אתם מוזמנים לקרוא וליהנות בקישור הזה. ולא רק, בקטגוריית חגים ומועדים תמצאו מבחר גדול של מאמרים מרתקים וסוחפים, הקליקו כאן ותיהנו!