חודש סיון – תתמלאו באהבה

להיכנע לספק ולאפשר לו להשתלט עלינו ולבנות בתוכנו עגל זהב, או לחכות בסבלנות ולהתמלא באהבה? את התשובה נותן לנו חודש סיון!

 זה היה בשבועות האחרון, לפני שהמחלוקת הגדולה נגד רבי נתן הרימה את ראשה. שמונים אנשים התגודדו יחד איתו כשהם מתפללים מעומק הלב וכוונות אמיתיות וכנות. לאחר החג, רבי נתן אמר לתלמידיו, “אשרינו, זכינו שקיבלנו את התורה. עכשיו נהיה זהירים לא לבנות עגל זהב”.

מה זה אומר?

על כך עונה רבי נתן ואומר (ליקוטי הלכות):

אנחנו צריכים להאמין שכל מה שקורה לנו – הכל הוא רצון הבורא. אנחנו חייבים לאיין את עצמנו, להתבטל, לבטל את הרצון שלנו בפני רצונו של הבורא, ולגייס כוחות ריסון ואיפוק גדולים מרצוננו ומתוכנו כדי לעבוד את הבורא. למה? מכיוון שזה המרכיב העיקרי של היהדות.

אולי גם זה יעניין אתכם:

סיון – להיות התאום של בורא עולם

סיון – תקשיבו למנגינה

סיון – לומדים ללכת

אולם הגשמיות שלנו נוטה להחליש את הרצון והנחישות שלנו, ולדחוף אותנו לרצות דברים לא מועילים המרחיקים ומעכבים את הצמיחה הרוחנית שלנו.

והגשמיות הזו היא ספק, שהוא השתקפות של חוסר הוודאות של עם ישראל כאשר משה לא ירד מהר סיני לפי חישובי הזמן השגוי שעשה. ובמקום לחכות בסבלנות, הם נבהלו ולא התנגדו כאשר ההמון התחתון שביניהם החל לבנות את עגל הזהב.

אנחנו צריכים להאמין שכל מה שקורה לנו הכל הוא רצון הבורא

אנחנו צריכים להאמין שכל מה שקורה לנו – הכל הוא רצון הבורא!

לכן אנחנו חייבים לבחור – או שאנחנו מחכים בסבלנות, מתגעגעים ומתמלאים בכיסופים ואהבה לבורא עולם תמיד, גם אם זה נראה שהגאולה והישועה כבר מזמן היו צריכות לבוא. או שאנחנו מאפשרים לספק הפנימי והעצמי להשתלט עלינו ולא להתנגד לחלק הסורר הזה בתוכנו שמבקש לעצב את עגל הזהב שלו.

אבל עכשיו, אחרי שקיבלנו את התורה מחדש, אנחנו צריכים להחזיק בה חזק.

אבא יקר, עזור לי לאחוז במידת הסבלנות ולא להיכנע, לא לוותר ולא להרים ידיים, בצמיחה הרוחנית וברצון לקרבה אליך. אנא, עזור לי לבטוח רק בך, כך שאוכל להקדיש את עצמי ולחיות לפי רצונך!

 

מה קורה במעגל החיים שלנו לפי לוח השנה? אתם מוזמנים לגלות בקישור הזה.