חודש כסלו – תנו טעם טוב לחיובי שבכם!

חודש כסלו תנו טעם טוב לחיובי שבכם

תנו טעם טוב לחיובי והטוב שבכם! זה המסר המיוחד שחודש כסלו מביא איתו עבורנו, כמו בימים ההם גם בזמן הזה!

חודש כסלו כאן והוא מביא איתו תובנות מדהימות שיכולות לשנות לנו את זווית הראיה על החיים, וכמובן עם הרבה אור.

האות המיוחסת לחודש זה היא – סמך (ס), אות מעגלית שהערך הנומרולוגי שלה הוא 60.

רבי נתן מברסלב מסביר שהאות סמך מאפשרת לנו לאיין את השלילי מתוכנו. איך? את זה לומדים מהכלל האומר – בטל בשישים. למשל, כאשר חתיכת אוכל לא כשר נופלת לתוך סיר של אוכל כשר, אם יש בסיר פי 60 אוכל כשר אז החתיכה הלא כשרה מתבטלת וכך גם הטעם שלה, ואפשר לאכול את האוכל שבסיר. (כמובן שרצוי להוציא את החתיכה הלא כשרה אם מזהים אותה).

הכלל הזה תופס בהחלט, כפי שמסביר רבי נתן, גם בשליליות הקיימת בכל אדם. אחת הדרכים לאיין ולרוקן את ה’טעם’ של השליליות היא על ידי התמקדות בחיובי על ידי שמשליטים את הטוב “הכשר”.

גם זה יכול לעניין אתכם:

חודש כסלו – לעשות את הבלתי אפשרי

חודש כסלו – לראות את הטוב

חודש כסלו – להחזיק את הקשת

“עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב” – מבקש דוד המלך מבורא עולם (תהלים קיט, קכב).

המילה ערוב יכולה להתפרש כ’ערבות’ וכן כמילה ל’ערבב’.

הקשר הפשוט בין לערוב ובין לערבב הוא – שדוד המלך מבקש מבורא עולם בשיא הפשטות והתמימות להיות מעורב בחייו, עד כדי כך שהוא מבקש ממנו להיות אחראי עליו, לקחת ערבות עליו, כמו שהערב לוקח אחריות על הלווה כשהראשון לוקח הלוואה.

גם כאן כלל ה”בטל בשישים” פועל איתנו בצורה מדהימה! כי אחת הדרכים לאיין ולרוקן את ה’טעם’ של השליליות היא על ידי התמקדות בחיובי על ידי שמשליטים את הטוב “הכשר”.

אבל אפשר לראות את המילה הזו גם בהיבט הבא: כתחינה ובקשה מבורא עולם שיעזור לנו להפוך את היחס והפרופורציה של התערובת הפנימית של הטוב והרע שבנו, למיקס של טוב מדהים ומעורר השראה.

תנו לטוב שבתוככם לשקול יותר מהשליליות לפחות פי 60 יותר!

כל יום אני מתחננת לבורא עולם שיעזור לי לראות איך החיובית שלי עולה במשקלה בעוצמה על השליליות שבי (לפחות פי שישים!). אני יודעת שאני צריכה לתקן בתוכי לא מעט דברים, אבל העבודה העיקרית שלי היא להעצים ולמקסם כמה שיותר את הטוב, כי זאת הפעולה שמרוקנת ומאיינת את השלילי שבי.

אבא יקר, עזור לי בבקשה להאמין שאתה מסתכל רק על הטוב והחיובי שבי, מכיוון שזה מה שאתה עושה – מסתכל רק על הטוב של כולנו. עזור לי בבקשה לרוקן מתוכי את כל המחשבות והמעשים השליליים, ועזור לי לשפר את עצמי בעזרת הכוח והחיוביות. אמן!

 מה קורה במעגל החיים שלנו לפי לוח השנה? אתם מוזמנים לגלות בקישור הזה.