חודש כסלו – לראות את הטוב

חודש כסלו כבר כאן וזה הזמן לגלות את העוצמה והכוח שלו לראות את הטוב שבנו ולבטל את השליליות כמו שרבי נתן מברסלב מלמד אותנו!…

כידוע, האות המיוחסת לחודש כסלו היא – ס’, שהערך הנומרולוגי שלה הוא 60.

רבי נתן מברסלב מסביר שאות זו – ס’, עוזרת לנו לאיין את השליליות.

כיצד?

את זה אנו לומדים מהכלל ההלכתי של בטל בשישים – האומר, כי איסורים מסוימים בטלים בתערובת של היתר, המכילה כמות של פי שישים מהאיסור או יותר. למשל, אם טיפה של חלב נפלה לסיר של בשר, שיש בו לפחות שיעור שישים טיפות של בשר (שזה פי 60 מטיפת החלב) הרי שטיפת החלב בטלה והתבשיל הבשרי הזה מותר באכילה. וכן הוא הדבר אם חלילה נפל משהו לא כשר לסיר כשר, ומה שיש בסיר הוא פי 60 מהלא כשר – המאכל כשר! (כמובן, שרצוי מאוד להוציא את החלק הלא כשר מהסיר).

על אותו עיקרון, כך אנו מבטלים את השליליות שבנו. אחת הדרכים לאיין את ה”טעם” שלו היא על ידי שנשים את כל הפוקוס על החיובי – ועל ידי זה אנו ‘פוסקים’ שהטוב הזה הוא כשר.

גם זה יכול לעניין אתכם:

חודש כסלו – לראות את הטוב

כסלו – תנו טעם טוב לחיובי שבכם

חודש כסלו – להחזיק את הקשת

דוד המלך אומר (תהילים): “ערוב עבדך לטוב”. למילה “ערוב” (מלשון ערבות) יש גם משמעות של “ערבוב – בלגאן”.

ומה בין ערבות ל”ערבוב-בלגאן”?

ובכן, דוד המלך מבקש מבורא עולם להיות מעורב בחייו, עד כדי כך שהוא מבקש ממנו שייקח ערבות עליו, שיהיה אחראי עליו, כמו ערב שמסתבך בגלל הלוואה שהלווה לקח ואינו עומד בהחזרים שלה.

אולם אפשר גם לראות במילה זו היבט נוסף – הפצרה ותחנון. כלומר, להפציר ולהתחנן בפני בורא עולם שיעזור לנו להפוך את היחס של תערובת הטוב-הרע הפנימית שלנו למיקס של טוב מוחלט.

לראות את הטוב שבנו זו אחת המעלות הנפלאות שבאות עם חודש כסלו – הכיס של הלב…

“אבא יקר, תן לטוב שבתוכי לעלות במשקלו על הרע, לבטל אותו בשישים! אנא ממך, אלוקים, זכה אותי לראות את הכוח החיובי שלי עולה על השלילי. נכון, יש עוד דברים שצריך לתקן ולשפר, אבל שהעבודה העיקרית שלי תהיה למקסם כמה שיותר את הטוב, להוציא את המקסימום טוב שבתוכי, כי זה מה שמאיין את השלילי.

“אבא יקר, עזור לי בבקשה להאמין שאתה רואה רק את הטוב שבי, כי אתה מתמקד רק בטוב שבנו. ואם כך, הוצא מתוכי בבקשה את כל המחשבות והמעשים השליליים ועזור לי לתקן את עצמי בעזרת הכוח החיובי שבי!”

ואם ביקשנו את זה, הצלחנו לכוון על כל הקופה ולבקש את הכל!

מה קורה במעגל החיים שלנו לפי לוח השנה? אתם מוזמנים לגלות בקישור הזה.