חודש כסלו – להחזיק את הקשת

חודש כסלו להחזיק את הקשת

חודש כסלו חודר את כל המסכים של התרדמה הרוחנית! יש בו אור מיוחד, של חג החנוכה, שמעניק לנו את הכוח להחזיק את הקשת!

הרב משה סופר, מי שנודע בכינוי החתם סופר או החת”ס, מלמד אותנו שליום הראשון של חודש כסלו יש משמעות נפלאה, כי הוא מתחיל תמיד בדיוק 40 ימים לאחר חג הסוכות. הוא כמו יום כיפור קטן, לכן יש לו את הכוח לעזור לנו לשנות את ההרגלים השליליים, המידות ודרכי ההתנהגות והחשיבה שלנו.

אז נכון, תאמרו שהיום הראשון של חודש כסלו כבר עבר, ובצדק. אבל עדיין, ישנו הכלל האומר שהכל הולך אחרי ההתחלה, ולעניינו – אחרי היום הראשון, ובהחלט אפשר להמשיך גם מנקודה זו לאורך כל החודש וכל השנה כולה!

גם זה יכול לעניין אתכם:

חודש כסלו – לעשות את הבלתי אפשרי

חודש כסלו – לראות את הטוב

כסלו – תנו טעם טוב לחיובי שבכם

תשובה – חרטה אמיתית על מעשינו, כזו שמחזירה אותנו למקור, צור מחצבתנו, בורא עולם – מובילה אותנו להתמודד עם השבריריות והחולשות שלנו ומראה לנו איך אנו מגיבים כשאנשים מנסים להפריע בדרך שלנו.

ישנו כלל האומר שהכל הולך אחרי ההתחלה, ולעניינו – אחרי היום הראשון, ובהחלט אפשר להמשיך גם מנקודה זו לאורך כל החודש וכל השנה כולה!

לשם כך, אנחנו צריכים אסטרטגיות מעשיות וברות ביצוע, אנחנו צריכים להיות לוחמים שיודעים להחזיק ולהשתמש בחץ וקשת – סמל המזל של חודש כסלו, כי החץ הוא הנשק והכלי של התפילה שיש בה את כל הגוונים המיוחדים והיפים של החיים.

יודעי תורת הקבלה והנסתר מסבירים שמצב זה של חסד וברכה, של עזרה משמים, כולל את כל חודש כסלו ונמשך אל תוך חודש טבת, עד היום האחרון של חנוכה.

אנחנו צריכים להיות לוחמים שיודעים להשתמש בחץ וקשת כוח התפילה

אנחנו צריכים להיות לוחמים שיודעים להחזיק ולהשתמש בחץ וקשת – כוח התפילה שקיבלנו!

זה מסביר את האסוציאציה של חודש כסלו עם השינה, כמו שמצאנו בספר היצירה, שהשינה משמעה גם חוסר מודעות רוחנית, והלילות הארוכים החורפיים של חודש כסלו הם הזמן המושלם לפיתוח התעוררות רוחנית.

רבי נחמן מברסלב מגלה לנו שלא פעם אדם יכול לישון את כל חייו, לחיות במצב של חלום. חודש כסלו ובעיקר החג המיוחד שנחגג בו – חג החנוכה, חודר את כל המסכים של התרדמה הרוחנית, דבר שעוזר לנו להתחיל לחיות את החיים שלנו בדרגה חדשה של חיוניות וחיבור אמיתי לבורא עולם.

אבא יקר שלי! אני ישנה כל כך עמוק! מתי אבין שמה שחסר לי באמת הוא המודעות? ההתעוררות? תן לי אסטרטגיות מעשיות כדי שאוכל להתעורר בבטחה ולהתחיל לחיות באמת. בבקשה אבא, עזור לי לחזור אליך עם הכוח המיוחד של חודש כסלו, ולמד אותי לתקן את כל המחשבות השליליות שלי. תודה!

מה קורה במעגל החיים שלנו לפי לוח השנה? אתם מוזמנים לגלות בקישור הזה.