זיכרונות מתוקים מחנוכה וזמן איכות משפחתי

זיכרונות מתוקים מחנוכה וזמן איכות משפחתי

יצירת זיכרונות משפחתיים חיוביים מעלה את הערך המוסף והקילומטראז’ המשפחתי להורים ולילדים כאחד, וזה לא חייב להיות שום דבר שמזכיר את המילה ‘מושלם’!

זהו, מתחילים לג’נגל עם חנוכה – החופש והילדים שבבית, העבודה, מסיבות, קורונה ושאר הדברים שהחיים עמוסים בהם גם ככה. אז פלא שהמתח עלול לעלות קצת על גדותיו? זה כיף מצד אחד ולחוץ מצד שני. אז רק רציתי להזכיר לכולנו, שבין אם הצלחנו לעשות הכל או לא, יצירת זיכרונות משפחתיים זה הדבר החשוב שמעלה את הערך המוסף והקילומטראז’ המשפחתי גם להורים וגם לילדים כאחד. ולא, זה לא חייב להיות שום דבר שמזכיר את המילה ‘מושלם’!

זיכרונות טובים משאירים לנו טעם של עוד. וזה כל כך חשוב כי אנחנו לא רוצים שהילדים שלנו או אנחנו נרגיש כבדות ושליליות בשום צורה כשחג מתקרב. והיום, ממש כבר דופק בדלת – חג החנוכה!

אולי גם זה יעניין אתכם:

יצירתיות זה שם המשחק – רעיונות לתקופה הכי מיוחדת של השנה

חנוכה – להאיר את הלילה

חנוכה – כנגד כל הסיכויים!

הזמן עובר מהר והחגים של תחילת השנה פתחו את הדלת לאלה הבאים אחריהם. חשוון עבר מהר, והופ! הנה אנחנו כבר עם החנוכיות והסופגניות ביד. כאלה גם החגים שיבואו אחריו, ולהם אנחנו רוצים ביחד עם הילדים לצפות הכי חיובי וטוב שאפשר. לזיכרונות טובים יש תפקיד גדול בציפייה הזו והשפעה חשובה על הילדים. וכמובן, על קיום מצוות הקשורות לחג.

כילדה, אני זוכרת שההורים שלי עבדו במשרה מלאה אבל איכשהו אמא שלי דאגה תמיד שחנוכה יהיה משהו בלתי נשכח עבורנו. מדי ערב הצבנו את החנוכיות על שולחן קטן ומעוצב ליד החלון. אחרי הדלקת הנרות היינו מתאספים בסלון ושרים שירי חנוכה כשאמא שלי מלווה אותנו עם האקורדיון שלה. לביבות לאטקס היו בשפע וגם מתנות מתוקות לחג. בדרך כלל אירחנו או שהלכנו למסיבת חנוכה אחת, לפחות. הזמנים הטובים.

זיכרונות טובים משאירים לנו טעם של עוד. וזה כל כך חשוב כי אנחנו לא רוצים שהילדים שלנו או אנחנו נרגיש כבדות ושליליות בשום צורה כשחג מתקרב.

נכון, חנוכה של הילדות שלי אולי לא היה חזק מבחינה רוחנית, אבל הוא הותיר את אחיות שלי ואותי עם תחושה מאוד חמה, ובזכות ההרגשה הזו אנחנו מצפים לחג הזה והיום מקיימים אותו ברמה רוחנית גבוהה יותר מזו שלנו כילדים.

אצלנו בבית הילדים מקשטים את הדלת והחלונות שבוע לפני חנוכה. אנחנו מדליקים נרות, שרים שירי חנוכה כשבן ה-19 שלי מנגן בפסנתר. מתפללים כחצי שעה ליד הנרות. לאחר מכן, יש לנו כמה מסורות משפחתיות שאנחנו מקיימים: ערב אחד מארגנים מסיבת חנוכה אצלנו בבית, וערב אחר משתתפים במסיבת חנוכה משפחתית מרכזית מורחבת. ברוב הערבים אנחנו פשוט מתאספים מסביב לשולחן ומשחקים משחקי זיכרון וטריוויה הקשורים לחנוכה. לאחר מכן, ארוחה חגיגית עם הרבה לביבות לאטקס כמובן. ערב אחד מחלקים מתנות ואחר כך יוצאים לחפש סופגניות חנוכה יוקרתיות וטעימות במיוחד. אחרי שנהנינו מהסופגניות אנחנו מטיילים ונהנים מהמראה המיוחד של חנוכיות על אדני החלונות וכאלה שהודלקו ברחוב, סמוך לבתים. כן, גם אלה זמנים טובים!

אנחנו מדליקים חנוכייה, אוכלים סופגניות ושרים שירי חנוכה...

אנחנו מדליקים חנוכייה, אוכלים סופגניות ושרים שירי חנוכה…

ברור שההיבט הרוחני והקיום של כל חג יהודי הם החלק החשוב ביותר, אך אל לנו לשכוח ליצור זיכרונות מתוקים וחיוביים באלבום הזיכרונות המשפחתי שלנו. בין אם מדובר במאכלים מיוחדים, שירים, פעילויות, מתנות, משחק משפחתי משותף או כל דבר שאתם אוהבים לעשות ביחד – אם זה גורם לתא המשפחתי המתוק שלכם ליהנות מהחג הנוכחי ולצפות בשמחה לחגים הבאים, זה מה שיעזור לכם לקיים את החגים והמצוות שלהם בשמחה.

ולא בשמים היא! תכננו מראש את מה שאתם יכולים, כתבו על דף, קבעו ימים למסיבות, הכינו תפריט חגיגי, פנקו את עצמכם עם משחק משפחתי מעניין שכולם ייהנו ותכננו את הפעילות מחוץ לבית. ושוב, זה לא חייב להיות משהו בומבסטי וגם לא מושלם. אפשר להבין רשימה כזו היום לכל שמונת ימי החג, ואפשר כל ערב להכין תכנית עם הילדים. הרשימות הללו מעולות בדיוק כמו הרשימות שאתם מכינים לקניות. למה? כי אתם לא מתפזרים, אתם ממוקדים ולא נשארים עם כל סימני השאלה המתסכלים של ‘מה עושים היום?’…

ויותר מכל, תיהנו מהתהליך ובמיוחד מהמשפחה שלכם – הם הברכה העיקרית והאולטימטיבית שלכם. כי כשהם כאן סביבכם החג מקבל משמעות הרבה יותר גדולה וחשובה, ובעיקר, מלאת שמחה.

שיהיה לכם חג חנוכה שמח ומלא זיכרונות מתוקים ברוחניות ובגשמיות, אמן!

מאמרים מרתקים נוספים בתחום הורות וחינוך הילדים תמצאו בקישור הזה.