זה מתחיל כאן ועכשיו!

זה מתחיל כאן ועכשיו!
בזמן שאנחנו מחכים שדברים “יחזרו לנורמליות” לא נשב בחיבוק ידיים, אנחנו בהחלט יכולים ליצור מציאות אחרת, וזה מתחיל כאן ועכשיו!

כמה מדהים זה יהיה אם נחזור ללו”ז התכנונים הרגיל שלנו, נכון? שום מגיפה לא נושפת לנו בעורף ומאיימת עלינו, שום אנטישמיות עולמית שגוברת מיום ליום, גם לא תאונות קריפיות בהן נהרגים עשרות יהודים מהמגזר החרדי… ובכל זאת, משהו קורה כאן. הקב”ה שולח לנו את האירועים האלה בזה אחר זה ולא סתם.

חז”ל מלמדים אותנו כי “בזכותן של נשים צדקניות אבותינו נגאלו ממצרים” (סוטה יא, ב). למה? כי הנשים לא התייאשו. וזה שיעור מאלף עבור כולנו: לא להתייאש ובטח לא עכשיו, גם לא במצב הזה. בזמן ההמתנה והתקווה שדברים “יחזרו לנורמליות” – ויכול מאוד להיות שהם גם לא יעבדו כמו שהתרגלנו, רצינו וחשבנו – לא נשב בחיבוק ידיים. אנחנו בהחלט יכולים ליצור מציאות אחרת, וזה מתחיל כאן ועכשיו!

אולי גם זה יעניין אתכם:

חיים תחת לחץ – יום, שנה ושבוע

לא רק אקשינגה, את אשת חיל!

השמים מחייכים אלי?

צריך אומץ לחיות

בארגז הכלים של היהדות ישנם כלים אדירים לכל מצב וזמן, בטח כאלה שימנעו עוד “קריאות השכמה והתעוררות” מהסוג הכואב הזה. הנה כמה מהם:

חשבון נפש – כאשר פורענות ואסונות קורים חלילה, היהדות קוראת לנו להיכנס פנימה, לתוכנו, ולעשות חשבון נפש. אם אנחנו רוצים להחיש את הגאולה, לגרום לה לקרות, עלינו לקחת צעד אחורה ולשקול – איפה אנחנו טועים? ולבדוק את זה ביסודיות. כי זה חשוב לא פחות, ואפילו יותר, להפסיק לעשות את הדברים הלא נכונים. ומצד שני, לחזק כל מה שאפשר לשפר ולשדרג את קיום המצוות שלנו.

למשל, אם אדם שומר על הבריאות שלו על ידי אכילה נכונה ובריאה עם פעילות גופנית, ובכל זאת, הוא לא מכבד את חוק הכבידה וקופץ ממקום גבוה מאוד, ברור שהבריאות שלו תיפגע כי הוא יקבל מכה כואבת והוא יסבול. אם מישהו שולח את ילדיו לבית הספר הטוב ביותר ומשלם לא מעט כסף על זה, ובכל זאת, מהווה דוגמה שלילית בבית לדיבור לא תקין – לשון הרע, שפה לא נקייה וכן הלאה, מה יהיה עם הילדים שלו? ברור שזה ישפיע עליהם ויפגע בשפה שלהם וכל שכן במידות הנפש שלהם. אם אדם מקפיד על מצוות שבין אדם למקום אבל מרגיש שהרצפה רועדת לו מתחת לרגליים כשדברים לא הולכים או עובדים כמו שהוא רוצה, או מתייחס לאחרים בחוסר כבוד, יש מצב שהברכה שהוא מצפה לקבל משמים על ההקפדה על המצוות שהוא מקיים תתעכב.

אז מה עושים?

עיניים של אמונה – נראה שאנחנו מקבלים קריאה להתמודד עם נושאים רציניים. אני חושבת שכבר מלפני שנה, בעצם כל הזמן, אבל מהרגע שמגיפת הקורונה החלה להתפשט בעולם והגיעה גם אלינו – התחלתי להתבונן ולתת את הדעת על מה שקורה מסביב ובתוכי. אז דבר ראשון, אנחנו צריכים להתבונן בצורה כנה וישרה על כל תחומי החיים שלנו – חינוך הילדים, העבודה על מידות הנפש שלנו, הבריאות, ההרמוניה בבית, האמפתיה לזולת, החיפוש אחרי האמת, ולהתבונן על אירועי החיים – הפרטיים והכלל עולמיים, עם עיני האמונה.

בארגז הכלים של היהדות ישנם כלים אדירים לכל מצב וזמן, בטח כאלה שימנעו עוד “קריאות השכמה והתעוררות” מהסוג הכואב הזה. תשתמשו בהם!

לקחת אחריות – קריאות ההשכמה וההתעוררות הללו הגיעו במהירות, והיו מאוד עצבניות. למה? כדי להעיר אותנו לעובדה שאנחנו יכולים וחייבים לקחת אחריות. יש גילוי בתקופה הזו – משהו חדש ללמוד, בזכות העובדה שזמנים קשים עוזרים לנו להכניע את האגו ולהרחיב את הנשמה. אנחנו חייבים שהנשמה שלנו תתרחב ותתערב במה שקורה כי רק כך נרחיב את הכלים שלנו, ובעזרתם נוכל ונצליח להכיל את האור הגדול שבא.

ועד שנבין דרך הנשמות שלנו שאנחנו ממלאים תפקיד בשרשרת האירועים הזו, ושאנחנו ממלאים תפקיד גם בלצאת מהם, אנחנו חיים כרגע בסוג של אשליה. אבל ברגע שנבין את האמור לעיל, נבין כי חיינו יכולים להשתנות באחת!

מאז שהקורונה פרצה לחיים שלנו אני מתבוננת

מאז שהקורונה פרצה לחיים שלנו אני מתבוננת…

אנחנו יודעים שקורה משהו לא בסדר עם העולם ואיתנו. והפתרון צריך להיות מלמטה כלפי מעלה – הוא חייב להגיע מתוכנו. הייתי שמחה אם היה איזה פרינס צ’ארמינג שהיה בא לעזרתנו, אבל בנקודת זמן זו אני חושבת שזה ברור שהולך להיות פה מאמץ שיתופי, משהו שכולנו צריכים לעשות. ואין מה לעשות, שום פרינס כזה או אחר לא יעשה את העבודה במקומנו.

וכשסוף סוף אנחנו מתעוררים מהאשליה (שאין לנו שום תפקיד למלא הן בהתפתחות האירועים השליליים והן בהפיכתם) זאת הנקודה שזה יקרה: שנתחיל ליצור מציאות חדשה! וזה תלוי בכל אחד מאיתנו להבין את התפקיד האישי שלנו ביצירת המציאות הזו.

במה נוכל לעזור? איך נצליח לשנות? האם המומחיות שלך היא דווקא בתזונה, בריאות, שיווק, מתמטיקה? כיצד אפשר לתרום באופן אישי ולהוציא את עצמנו, את המשפחה שלנו ואת כל עם ישראל מהמצוקה אליה נקלענו?

האם תצליחו להציע לילדים שלכם פלות פירות וירקות כחטיפים במקום אלה המעובדים? אם תוכלו לכבד אותם, את האינדיבידואליות שלהם, כולל את התחומים בהם הם חלשים או חזקים? האם תוכלו להשפיע על המשפחה שלכם ועל אחרים להפסיק לאבד את ההזדמנויות להשתפר על ידי שיהיו יותר כנים, למשל, בעסקים או בזוגיות ובחיי הנישואים שלהם? האם אתם יכולים להשתמש ביכולות המתמטיות או במוח המדעי שלכם כדי לחפש ולשתף אמיתות שלאנשים אחרים קשה לעשות את זה, להבין אותן?

אלו זמנים מרגשים! ויש לנו את היכולת להתלהב רק מהעובדה שיש לכל אחד מאיתנו תפקיד מיוחד, כזה שאין לאף אחד אחר!

עצרו הכל ותנמיכו את הווליום בראש, קבלו בהירות כיצד ואיך שתוכלו לתרום לגאולה לקרות, והתחילו לעשות את זה כבר עכשיו. נכון, זה ירגיש כמו לשחות נגד הזרם, אבל מכאן אנחנו מתחילים. יכולה להיות לנו משמעות כבר עכשיו! אנחנו יכולים להתעורר נרגשים כל בוקר רק מעצם הידיעה שאנחנו משפיעים, שיש לנו את הכוח לדברים לקרות! כן, אפילו לדבר גדול ועצום כמו הגאולה.

זוהי התרופה של הגאולה, המזון המוביל שאנחנו צריכים. כי התנעת הגאולה מתחילה ממש כאן וממש עכשיו, עם כל יום ועם כל אחד ואחת מאיתנו! כולנו חלק ממנה וכולנו שותפים לה!

אתם מוזמנים ליהנות ממגוון מאמרים מרתקים ומעניינים בנושא חברה והשקפה בקישור הזה.