זאת הנוסחה: ארבעה צעדים לחיים טובים ושמחים

זאת הנוסחה: ארבעה צעדים לחיים טובים ושמחים

קבלו את הנוסחה שתהפוך כל יום בחיים שלכם לאגדה מלאה בטוב! בארבעה צעדים בלבד אתכם מגיעים לחיים טובים ושמחים!

לא רק בראש השנה אנחנו מאחלים לעצמנו את כל הטוב שבעולם לקראת השנה החדשה, זה בעצם קורה כל יום, כל רגע. הנה כמה דברים שאנחנו יכולים לעשות בעצמנו בשביל עצמנו והסובבים אותנו ולהיות מאושרים. אז קבלו את הנוסחה המנצחת של ארבעת השלבים שיהפכו כל יום לאגדה מלאה בטוב!

צעד ראשון והכי מתבקש – אמונה!

מה זאת אמונה? ובכן, ההגדרה של אמונה שלמה היא: א. שהכל מאת השם, ב. שהכל עושה את הטוב ביותר, ג. לכל מה שהשם עושה יש מטרה.

האמונה הזאת חשובה, וקל לקיים אותה. התלמוד מספר לנו שכאשר אדם נפטר ומגיע לשערי גן עדן הוא צריך לעבור מבחן קבלה. לאחר מכן שואלים אותו שש שאלות. השאלה הראשונה היא – האם הוא נשא ונתן באמונה? כלומר, האם הייתה לנו באמת אמונה בכל עיסוקינו בעולם הזה. האם באמת השתמשנו באמונה בכל מה שעשינו בעולם הזה? האם באמת הכנסנו אמונה בכל סוגי מערכות הקשרים שהיו ויש לנו בחיים? זו השאלה הראשונה והכי חשובה במבחן הקבלה הזה.

אמונה היא התרופה היומיומית שכל אחד ואחת מאיתנו צריך לקחת, בדיוק כמו ויטמינים ואוכל שמזין את הגוף. אם יש לנו מכשול קטן בחיים, אז אנחנו לוקחים מנה קטנה של אמונה. אם יש לנו ניסיונות גדולים, אז ברור שלוקחים מנה גדולה של אמונה. וכמובן שהחיים מלאים בניסיונות, אתגרים וקשיים, לכן גם צריך כל הזמן אמונה, לעבוד על השריר המיוחד הזה שנקרא שריר האמונה כדי לצלוח את החיים על הצד הטוב ביותר. וכמובן, להיות מוכנים לשאלה הראשונה במבחן הקבלה לגן עדן.

אולי גם זה יעניין אתכם:

מרשם בדוק לחיים מאושרים

הטיפ שלנו להיום בשבילכם: תשמחו במה שיש לכם

כועסים? תספרו מאחד עד ארבע ותראו מה קורה

צעד שני – הכרת תודה

העם היהודי ידוע כעם של מתלוננים. זה התחיל מזמן, כשעם ישראל התכונן להיכנס לארץ ישראל, אז התלונות החלו להגיע בלי סוף: על האוכל, שלא היה בשר, דגים, מלפפונים, אבטיחים, בצל ושום. ואחר כך התלוננו שאין מים. וכאשר כבר משה הביא להם מים, הם התלוננו על טעמם המר. בהמשך, המרגלים הלכו לבדוק את ארץ ישראל וחזרו עם דיווחים שליליים ושקריים. עם ישראל, בעקבות דו”ח המרגלים, נופלים במלכודת ומתלוננים ולא רוצים להיכנס לארץ זבת חלב ודבש שהקב”ה נתן להם. לבורא עולם נמאס והוא, כביכול, אומר: עכשיו אתן לכם סיבה על מה להתלונן: עונש של שהות במדבר במשך 40 שנים, את חורבן בית המקדש – תלונות ובכיות לדורות שהובילו לחורבן בית המקדש הראשון והשני, עליהם אנחנו בוכים עד עצם היום הזה בכל תשעה באב. כמובן שבגלל כל מכלול התלונות הללו ואלו שבאו בעקבותיהן במשך הדורות אנחנו עדיין סובלים מכל מיני ניסיונות ותלאות.

אז איך מביעים הכרת תודה? פשוט, אומרים תודה לבורא עולם. כן, מילה אחת ארבע אותיות. אנחנו יכולים ממש לומר תודה לבורא על כל מה שיש לנו בחיים – בריאות, פרנסה, משפחה, על כל איבר ומערכת בגוף שלנו. עד כאן תודה על כל הדברים הטובים. מה עם הדברים “הלא טובים”? ברור, גם עליהם אומרים תודה. למעשה, אין דברים רעים מכיוון שכל מה שהקב”ה עושה הכל טוב, הכל לטובתנו, ראו צעד ראשון. ככל שנרבה לומר תודה לבורא עולם ניתן לו סיבות לתת לנו עוד דברים לומר עליהם תודה. משתלם, נכון? אז תעשו את זה על בסיס יומי!

הכרת תודה כלפי בורא עולם תתחיל ‘תגובת שרשרת’ שנקראת “מידה כנגד מידה”, זו הדרך שבה הקב”ה מתקשר איתנו. אם אנחנו אסירי תודה על דברים שהוא נותן לנו, אז הקב”ה “אסיר תודה” גם על דברים שאנחנו עושים. כן, הכרת הטוב ותודה זה לא דבר חד צדדי, גם מי שמבקש ממך לעשות את זה עושה את זה!

ככל שנרבה לומר תודה לבורא עולם ניתן לו סיבות לתת לנו עוד דברים לומר עליהם תודה. משתלם, נכון? אז תעשו את זה על בסיס יומי!

צעד שלישי – ענווה

אנחנו יודעים עד כמה חשוב ללמוד תורה ולקיים את המצוות, אבל תלמידו החשוב של האריז”ל הקדוש – רבי חיים ויטאל, מלמד בספרו “שערי קדושה” שעיקר העבודה שלנו כאן בעולם הזה היא לעבוד על מידות הנפש שלנו. אנחנו כאן כדי לתקן אותן.

הקב”ה יצר הרבה תכונות אופי לבני אדם – גם טובות וגם כאלה שאינן. מכל תכונות האופי הללו יש שתי תכונות עיקריות ודומיננטיות – אחת חיובית ואחת שלילית. מהצד השלילי יש את הגאווה ושותפותיה יהירות והתנשאות. מתוך הגאווה נוצרות ומתפתחות כל מידות הנפש השליליות: כעס, עצב, חוסר יושרה, קנאה ועוד. ככל שאדם יפתח יותר גאווה כך, סביר להניח, שתכונות אופי שליליות כאלה ואחרות יגיעו בעקבותיה.

ומהצד החיובי, התכונה-מידה החשובה ביותר היא הענווה, אם נהיה צנועים וענווים, אז כל שאר תכונות האופי החיוביות: כנות, חמלה, סבלנות, שמחה, חסד ועוד – יתפתחו בגדול!  כמו תגובת שרשרת מדהימה.

אז המשוואה מאוד ברורה: ככל שיש לאדם יותר גאווה כך הוא פחות ענו וצנוע, כי שני אלה מוצאים זה את זה. כמו סולם, יותר מהראשון מוביל לפחות מהשני וכן להיפך.

מה הקב”ה אומר על מידת הגאווה? על כך משיב התלמוד: כל אדם שיש בו גאווה, אומר השם יתברך, אין אני והוא יכולים לגור יחד בעולם. בורא עולם לא יכול להיות באותו מקום עם אדם גאוותן ומתנשא.

ארבע אותיות מילה אחת – תודה, ותאמרו אותה בכל הזדמנות!

ארבע אותיות מילה אחת – תודה, ותאמרו אותה בכל הזדמנות!

צעד רביעי – שתפו והפיצו את האור שלכם עם אחרים

לא מעט אנשים נוטים להתעלם מהשלב הזה, או אפילו לדלג עליו משום מה. אף אחד לא יכול לשמור לעצמו את מה שהוא זוכה להשיג וללמוד, כל המטרה של הזכייה הזו היא כדי לשתף את הסובבים אותו, ואולי גם את כל העולם כולו (כמו מגלי תרופות וכן הלאה).

בתלמוד משווים את הגבר לשמש ואת האישה ללבנה – הירח. ללבנה אין אור בפני עצמה, האור היחיד שהיא מקבלת הוא רק מהשמש. לכן אם גבר לא חולק שום אור עם אשתו וילדיו, אז הם יישארו ‘בחושך’ (תיאור למצב רוחני). אנחנו גם יודעים שנשים דואגות הרבה יותר מגברים, לכן הן זקוקות למינונים רבים יותר של חיזוקים באמונה, של אור, לכן הבעל צריך לתת לאשתו את תרופת האמונה.

גם ילדים צריכים אמונה. העולם של היום עמוס באינפורמציה וילדים זוכים למידע חיצוני – אינטרנט, רשתות חברתיות בטלפון החכם ללא הפסקה. יש לי ילד בן 17 שהוא בשנה האחרונה של התיכון. הוא מאוד לחוץ ממבחני הבגרות שבאופק. “אתה לומד טוב למבחנים? עושה כל מה שאתה יכול?” אני שואל אותו, והוא משיב בחיוב. “אם כך, אין לך מה לדאוג. אתה תעשה את שלך והקב”ה יעשה את השאר”. זאת הדרך הכי טובה להפגין אמונה.

ואיך אנחנו יודעים שעלינו להאיר את האור (הרוחני) על המשפחה שלנו? גם את זה למדים מהתלמוד. השאלה השלישית שאנחנו נשאלים במבחן הקבלה לגן עדן היא: “האם התמסרת למשפחתך?” – שאלה זו מראה שיש לנו חובה לדאוג למשפחה שלנו. וחובה זו לא מוגבלת רק לצרכים הגשמיים, אלא גם לאלה הרוחניים. אנחנו צריכים לוודא שיש לבני הבית מספיק “אוכל רוחני” בדיוק כמו זה הגשמי.

כשהייתי פעם באומן שמעתי איש עסקים שמכר תכשיטים אומר לחברים שלו, “חבר’ה, אל תסתבכו עם האישה, קנו לה תכשיטים”. על זה אני הייתי אומר “חבר’ה, אל תסתבכו עם המשפחה”. אם אתם רוצים שלום בבית, אז אתם חייבים להאיר את האור הרוחני שלכם על האישה והילדים. תנן להם אמונה ולמדו אותם את כל המושגים הרוחניים היפים שזכיתם ללמוד. כמובן, אם זה מתאפשר, אז גם את הסובבים אתכם במעגלים רחבים יותר.

אמונה, הכרת תודה, ענווה ושיתוף – הם מושגי מפתח. בעצם, הנוסחה המוצלחת לחיים מלאים בשמחה, אושר ומתיקות. אז החליטו מעכשיו ש – אתעש זה האלף-בית החדש שלכם, הסחורה שתמלאו בה את סל הקניות שלכם אצל בורא עולם וכל השנה שלכם תהיה נפלאה ומקסימה!

אתם מוזמנים ליהנות ממגוון מאמרים מרתקים בנושא חברה והשקפה בקישור הזהתיהנו!