הקורונה וההצלה של דוד המלך

מה הקשר בין וירוס הקורונה לבין ההצלה של דוד המלך ממרד אבשלום בנו והכוח האדיר שקיבלנו בירושה מדוד המלך בעצמו? כנסו וגלו!

בפורים, כשמגיפת הקורונה פרצה לחיינו, הרב יעקב מאיר שכטר – אחד המשפיעים הגדולים של חסידות ברסלב מירושלים – אמר ששם המגיפה – קורונה, הוא אינדיקציה למשימה שלנו בזמן המשבר הזה. קרא נאקראו נא, תקראו לבורא עולם. התפללו והתחננו בפניו. כי זו, כידוע, הסיבה לכל הקשיים איתם אנו מתמודדים בחיים – בפרטיות ובכלליות: בורא עולם רוצה שנקרא אליו.

אולי נוכל לגלות קצת יותר באפיזודה הבאה מן התנ”ך על נקודה זו.

בספר שמואל ב בפרק טו – אנו למדים על המרד של אבשלום באביו – דוד המלך. דוד נאלץ להימלט על נפשו ולצאת לגלות מחשש לחייו. אחיתופל, מי שהיה יועצו של דוד המלך, הפנה עורף למלך וחבר לבנו אבשלום במרד. כששמע את החדשות הללו, דוד המלך החל להתפלל לבורא עולם ולהתחנן בפניו שיפר את עצתו של אחיתופל. חושי הארכי, חבר קרוב של דוד המלך, הצליח לשטות באבשלום על ידי שגרם לו להאמין שגם הוא תומך בהתקוממות שלו כנגד אביו. וכאשר הצליח לגרום לאבשלום לבטוח בו, הוא הפך לסוכן חשאי של דוד המלך.

בפרק יז, אחיתופל מייעץ לאבשלום כיצד לתקוף את אביו: התכנית תהיה לעשות מתקפת פתע על דוד על מנת להרוג אותו. אבשלום אהב את התכנית ואפילו התענג מההזדמנות שתיפול בחלקו להיפטר מאביו.

מסיבה כלשהי (ראו את תפילתו של דוד המלך לעיל) אבשלום מחליט לשאול גם לעצתו של חושי הארכי בעניין זה.

“ויאמר אבשלום קרא נא לחושי הארכי”.

כשחושי הבין שהמתקפה על דוד המלך יכולה לחרוץ את גורלו, הוא מעמיד פנים שהתכנית של אחיתופל לא טובה ואומר לאבשלום שהמתקפה הזו בסוף תתהפך עליו והוא זה שייפגע ממנה.

“ואמר הייתה מגיפה בעם אשר אחרי אבשלום”.

אולי גם זה יעניין אתכם:

הקורונה ואני

קורונה – עלים של עידוד וחיזוק מרבי נתן

אצבע אלוקים היא

מתפקדים בצל הקורונה

מה אתם יודעים?

החיים מעצבנים

קורונה vs כתר

קורונה – אל תיתנו לפחד להשתלט עליכם!

אהבה – חובה במחסנית!

העוצמה שבאמפתיה

תמצאו את הטוב

קורונה – נקודות אור בחשיכה

חושי הציע תכנית אלטרנטיבית לאבשלום, כזו שתעכב את תזמון המתקפה על מנת לתת לחושי את ההזדמנות להודיע לדוד המלך כדי שיברח וישרוד את הסיטואציה הזו.

אפיזודה זו, שללא ספק מכילה רמז למגיפת הקורונה, היא לב ליבו של הקרב העיקש והתמידי על התפילה. ודוד המלך הוא הסמל המובהק לתפילה!…

למרות החשיבות הגבוהה של עצת אחיתופל לאבשלום והתכנית הטובה למתקפה (ראו סוף פרק טז), אבשלום מחליט לקבל את תכניתו של חושי. עכשיו, יש לחושי את האפשרות לשלוח אזהרה לדוד המלך כדי שיברח. בסופו של דבר, אנשיו של אבשלום הובסו, אבשלום נהרג (למרות שאביו לא ייחל לו את זה) ודוד המלך חזר למקומו והמשיך למלוך על כל ישראל.

אפיזודה זו ללא ספק הייתה רגע מכונן בחייו של דוד המלך, כאשר ההישרדות שלו הייתה מונחת על הכף. אבשלום בנו החליט להקשיב לעצתו של חושי ולא לזו של אחיתופל, דבר שאפשר לחיים ולמורשת של דוד המלך להינצל ולשרוד עד ימינו ועד סוף כל הדורות.

המילים שהשתמש בהן היו – קרא נא, קורונה. השנה שהיא פרצה היא התש”פ – 5780, ובדילוג של 80 מילים מפסקה זו אנו מגיעים למילה מגיפה (הפסוק השני לעיל).

אפיזודה זו, שללא ספק מכילה רמז למגיפת הקורונה, היא לב ליבו של הקרב העיקש והתמידי על התפילה. ודוד המלך הוא הסמל המובהק לתפילה, נעים זמירות ישראל, מי שכתב והלחין את ספר התהילים. החיים שלו וכל מה שהוא עמד ונלחם בשבילו היו באותו זמן על כף המאזניים, והקב”ה עשה נס והמורשת שלו ניצלה לנצח.

בדיוק כמו שדוד המלך היה ‘האבן שנדחתה על ידי הבונים והפכה לאבן הפינה המכוננת’, כך תפילה כנה היא הדבר הכי חשוב והעומד ברומו של עולם, ועדיין, אנשים מזלזלים בה. בימים אלה של וירוס הקורונה אנו מקבלים תזכורת לקרוא לבורא עולם – קרא נא, ולבחור להשתמש בנשק העצום הזה שקיבלנו מדוד המלך בעצמו – התפילה!

אתם מוזמנים ליהנות ממגוון מאמרים מרתקים ומעניינים בנושא חברה והשקפה בקישור הזה.