הצלחתי לתפוס חתיכה מהנצח!

ניסיתם פעם לתפוס חתיכה מהנצח? אפילו רגע אחד ממנו? יש לנו חדשות טובות בשבילכם: זה אפשרי וזה בהישג ידכם!

מה גורם לי לצאת ולחפש את בורא עולם?

האם אני עושה את זה, או נמצאת בתוך התהליך הזה, רק בגלל שאני מחפשת סיפוק עצמי? תענוגות? ציפייה לקבל שכר?

יש את הפעמים שזה מרגיש כל כך כיף ומהנה להיות בתוך המסע הזה. ויש את הפעמים שבהם אני חושבת שאולי עדיף לא להתחיל בכלל, כי הר החובות עובר את הר השכר שמגיע לי.

אז מה בעצם מניע אותי?

אולי גם זה יעניין אתכם:

בתוך החושך נמצא האור הגדול

תנצח במלחמה, לא רק בקרב

אם יש לכם את צרור המפתחות הזה אתם מסודרים

רבי נחמן מברסלב מלמד אותנו משהו מדהים, וכך הוא אומר לנו:

התחילו לחשוב על הצמיחה האישית והרוחנית שלכם, על קרבת השם, בלי שום שיקול של שכר בעולם הזה או זה שתקבלו בעולם הבא. תחשבו על עבודת השם כעשיית הדבר שלשמו נבראתם, שזו המשימה והייעוד שלנו בעולם הזה, כי זה הדבר הנכון והטוב – לעשות הכל בלי שיקולים זרים, בלי מחשבות על מה שאקבל או מצפה לי.

…ויש את הפעמים שבהם אני חושבת שאולי עדיף לא להתחיל בכלל, כי הר החובות עובר את הר השכר שמגיע לי…

“…וְכָל כָּךְ הוּא צָרִיךְ לְהִתְחַזֵּק, עַד שֶׁהוּא מוכְרָח לִהְיוֹת מְרֻצֶּה לַעֲבֹד אֶת ה’ תָּמִיד כָּל יְמֵי חַיָּיו עַל מְנָת שֶׁלֹּא לְקַבֵּל פְּרָס. כִּי לִפְעָמִים נִדְמֶה לְהָאָדָם שֶׁרָחוֹק שֶׁהוּא יִזְכֶּה לְחַיֵּי עוֹלָם הַבָּא, לְפִי גֹּדֶל הִתְרַחֲקוּתוֹ מֵהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, אַף עַל פִּי כֵן יִהְיֶה מְרֻצֶּה לַעֲשׂוֹת מַה שֶּׁיּוּכַל בַּעֲבוֹדַת ה’ בְּלֹא עוֹלָם הַבָּא. וַאֲפִילּוּ אִם נִרְאֶה לוֹ שֶׁיִּהְיֶה לוֹ גֵּיהִינֹּום גַּם כֵּן ח”ו, יִהְיֶה אֵיךְ שֶׁיִּהְיֶה הוּא מְחֻויָּב לַעֲשׂוֹת אֶת שֶׁלּוֹ תָּמִיד בַּעֲבוֹדַת ה’, כָּל מַה שֶּׁיּוּכַל לַעֲשׂוֹת וְלַחֲטֹף אֵיזֶה מִצְוָה אוֹ תּוֹרָה וּתְפִלָּה וְכַיּוֹצֵא, וַה’ הַטּוֹב בְּעֵינָיו יַעֲשֶׂה… וַאֲפִילּוּ בְּיוֹם אֶחָד צָרִיךְ לְחַזֵּק אֶת עַצְמוֹ כַּמָּה פְּעָמִים וּלְהַתְחִיל בְּכָל פַּעַם מֵחָדָשׁ כַּנַּ”ל עַד אֲשֶׁר יִזְכֶּה בִּרְבוֹת הַיָּמִים לֵילֵךְ בְּדַרְכֵי ה’ כְּסֵדֶר, אָמֵן” (שיחות הר”ן מח).

אני צריכה לצמוח ברוחניות שלי אך רק בגלל עבודת השם שלי. אני צריכה לשמוח בכל הכוח רק מעצם העובדה שהצלחתי לתפוס חתיכה מהנצח מתוך החיים החולפים שלי בעולם הזה.

לזכות בשמחה אמיתית מכל מצווה. ובמקום לשים את העיניים שלי על איזה פרס עתידי שמנצנץ לי אי שם באופק, אני צריכה להתמקד בזה שאני זוכה בו בעולם הזה, כי זאת הזכייה הכי גדולה שיכולה להיות לי. כל מצווה, כל חסד, כל חיוך והארת פנים לאנשים היקרים לי, או אפילו לסתם אנשים שהפעולה הזאת יכולה להחיות אותם, כל מטבע לצדקה…

מלא מתנות שאנחנו רק צריכים להודות עליהן לבורא עולם בכל רגע!

מלא מתנות שאנחנו רק צריכים להודות עליהן לבורא עולם בכל רגע!

אבא אהוב שלי, כל מה שאני רוצה הוא רק את קרבתך, לעבוד אותך בשמחה ובאהבה אמיתית – כי זה הפרס הכי גדול שאתה יכול לתת לי בעולם החולף הזה. אנא עזור לי להרגיש את השמחה אמיתית שיש בכל מצווה, בכל חסד ובכל רגע שאני זוכה לקרבתך. תודה!

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.