הנסיעה הראשונה שלי לרבי נחמן מאומן – רשמים וחוויות

והתשליך? ואוו! זאת הייתה חוויה מדהימה! דמיינו לכם את התמונה הזאת: 25,000 אנשים!!! מקיפים את האגם שרים ורוקדים. איזו שמחה הייתה באוויר!

אחרי שלוש שנים שבהן התחברתי לחסידות ברסלב, החלטתי שסוף סוף אני עושה את הצעד הזה – ונוסע לאומן בראש השנה.

האמת, הייתי מאוד מתוח ועצבני. הרבה דברים מלווים אותך בנסיעה הראשונה, ולא משנה לאיזה יעד אתה מכוון קל וחומר כשזו הנסיעה הראשונה לרבי נחמן בראש השנה. כמו כן, ניקר בי פחד סמוי, או שלא, ממה שאפגוש, ממה שקורה שם, האם כולם דבוקים בבורא עולם או רק בצדיק חלילה, דבר שאני לא מעוניין בו בכלל.

הגעתי לאומן ובכלל לא התאכזבתי. כולם היו דבוקים שם בבורא עולם והייתה שמחה עצומה ואחדות שבחיים שלי לא נתקלתי בהן. הציון והרחובות מסביב היו מלאים באנשים ותכונה מיוחדת הייתה באוויר. הרבה תפילות מעוררות השראה תמצאו בכל מקום שרק תפנו אליו את הראש, דבקות אמיתית, התעלות רוחנית. ואחדות, כבר אמרתי?

אולי גם זה יעניין אתכם:

למה צריך לנסוע לרבי נחמן מאומן בראש השנה?

האם מישהו שומר על הדלת של חסידות ברסלב

להיות חסיד של רבי נחמן

אומן הרגישה כמו מרק ענקי של עם ישראל – צ’ולנט של כל סוגי היהודים האפשריים ושעולים בדעתכם. מעולם לא ציפיתי לראות חסידים עם פאות ארוכות שרוקדים ושמחים עם חבר’ה צעירים עם קוקו ועגילים. במקווה היה אפשר לראות גם את החבר’ה המקועקעים שעשו את כל הדרך מארץ המוצא שלהם עד לכאן.

מדהים!

מעולם לא ציפיתי לראות חסידים עם פאות ארוכות שרוקדים ושמחים עם חבר’ה צעירים עם קוקו ועגילים. במקווה היה אפשר לראות גם את החבר’ה המקועקעים!

למרות כל ההבדלים העצומים בין כל האנשים שהגיעו לשם, שרתה אהבה נפלאה וגדולה בין כולם, בין כל הקבוצות שמילאו את רחובות אומן הסובבים את הציון. תמיד חשבתי שרוב חסידי ברסלב לבושים בלבוש ארוך שחור-לבן ויש להם פאות ארוכות. באומן פגשתי את כל החסידים של רבי נחמן מברסלב מכל הספקטרום היהודי: חסידים עם פאות ארוכות, מקועקעים עם קוקו ועגילים בכל מקום אפשרי על הפנים, דוברי שפות שונות, לובשי חליפות ארוכות וחליפות קצרות, עם זקנים וכאלה מגולחים, כיפות בכל הגדלים והצבעים, לא דתיים, דתיים מודרניים ואלה המסורתיים – וכולם התקבצו שם מכל מיני ארצות.

מדהים!

והתשליך? ואוו! זאת הייתה חוויה מדהימה! דמיינו לכם את התמונה הזאת: 25,000 אנשים!!! מקיפים את האגם ועושים תשובה ותשליך, רובם שרים ורוקדים. איזו שמחה הייתה באוויר!

אמירת תשליך בראש השנה בנהר שבעיירה אומן

Editorial credit: Ihor Bondarenko / Shutterstock.com) – קרדיט תמונה ראשית של המאמר)

יום לפני ראש השנה נסעתי עם כמה חברים לקברו של רבי נתן מברסלב. החוויה הזו עדיין מרגישה לי כאילו היא מתרחשת ממש עכשיו. תפסתי לי פינה בציון של רבי נתן ועשיתי התבודדות. אין דבר נפלא יותר מזה. כשחזרנו, נסענו לגן סופיה שבאומן לעוד התבודדות. אחד הרבנים דוברי האנגלית לקח אותנו לעשות התבודדות ביער, שם הוא גם נתן לנו נקודות מסוימות והכוונה איך לתקשר ולהתחבר לבורא עולם. כמה שהרגשתי על הקרקע, אבל באותה מידה הגעתי לגבהים רוחניים שבחיים לא חלמתי להגיע אליהם.

ציונו של רבי נחמן מברסלב באומן

תקופת הקורונה מקשה על כל העניין, אבל אני מקווה מאוד שהשנה אוכל לעשות את זה שוב. ובינתיים, אני ממשיך ליהנות ממשנתו של רבי נחמן מברסלב, מהרעיונות הנפלאים שהוא מציג, מכללי הזהב המדהימים שלו שהפכו לחלק בלתי נפרד מהחיים שלי.

בינתיים, אני מחזק הרצון שלי ללכת בעקבות העצות האדירות של רבי נחמן, בעיקר זו של המעלה העליונה מן הכל – ההתבודדות, כמו כן לטבול כל יום במקווה וליהנות מכל ההדרכה שהוא נתן לנו בכל מה שקשור לצמיחה האישית והרוחנית שלי בדבקות אמיתית, והכי חשוב –  להיות בשמחה אמיתית בחיים.

גם אתם רוצים לגלות עוד על הנסיעה הגדולה לאומן בראש השנה? כנסו לקישור הזה ותיהנו ממאמרים מרתקים!