הנהגת הבריאות וחוקי החיים

הנהגת הבריאות וחוקי החיים

אתם קוראים נכון: אין מציאות של בלגאן בבריאה! היא מסודרת בסדר מופתי והאדם מטבעו לא צריך להיות חולה!

הן בריאות הגוף והן בריאות הנפש מקורם במילה השנייה בתורה – ברא. ברא ובריאות הן מילים שבאות מאותו שורש מילולי. ללמדנו, שכוח הבריאות הינו כוח החיים האין סופיים ששוכנים בתוכנו. כלומר, ממד הנשמה השוכן, המוסתר והמוצפן בתוכנו.

כמו כן, אנו לומדים שהריפוי נעשה רק על ידי בורא עולם. בלשון מקצועית זה נקרא ריפוי ספונטני. הגוף מרפא את עצמו, רק חשוב לא להפריע לו לבצע את הפעולה הזו.

וכאן עולה השאלה המתבקשת: הרי ציבור גדול צורך תרופות שבהבנתו מרפאות, איך זה מסתדר?

התשובה לכך היא – שגם תרופות לא מרפאות יוצרות ריאקציה שכוח החיים בגופנו יבצע את  הפעולה. ונכון שכוח הריפוי נוכח יותר כאשר האדם חולה במחלה ומבריא ממנה.

אולי גם זה יעניין אתכם:

אכילה ומחשבה מזינה

האביב מרפא – כוחו המרפא של האביב והעצה של רבי נחמן

רוצים להרגיש צעירים לנצח? תגידו תודה!

מחלה איננה מציאות אקראית, מחלה היא ישות מסודרת להפליא. אין מציאות של בלגאן  בבריאה. הבריאה מסודרת בסדר מופתי ואדם  מטבעו לא צריך להיות חולה. התורה הקדושה  אומרת לנו את זה בצורה מפורשת בפרשת בשלח: “ויאמר אם שמוע תשמע בקול ה’ אלוקיך והישר בעיניו תעשה והאזנת למצוותיו ושמרת כל חוקיו, כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך כי אני ה’ רפאך”.

מה מלמד אותנו הפסוק הזה?

שהריפוי הינו ספונטני וישנם חוקים גשמיים ורוחניים, ואם נפעל על פי החוקים הללו לא יארע לנו נזק. ברגע שפועלים נגד החוקים אנחנו משלמים לבסוף את המחיר. ומהיכן אנו יודעים ממקורותינו הקדושים שהעולם בנוי מחוקים? המילה השלישית בתורה הינה אלוקים, ובגימטרייה שם אלוקים שווה ערך מספרי למילה טבע.

הריפוי נעשה רק על ידי בורא עולם. בלשון מקצועית זה נקרא ריפוי ספונטני. הגוף מרפא את עצמו, רק חשוב לא להפריע לו לבצע את הפעולה הזו!

וכך כותב הרמב”ם בהלכות דעות (וכידוע, הרמב”ם היה והינו גדול רופאי עולם מאז ועד היום. משנתו הרפואית הינה מדויקת ביותר. הוא למד בעיקר מרופאי יוון העתיקה גאלינוס והיפוקראטס. כמו כן, הוא אימץ שיטות שונות של רופאי זמנו. הרמב”ם כתב  שמונה  ספרי  רפואה, ובהלכות דעות הוא מסכם את משנתו הרפואית הן בתחום הגוף והן בתחום הנפש): כל מי שישמור חוקים אלו “אני ערב לו שלא יבוא לידי חולי כל ימי חייו. לא יזדקק  לרופאים כל ימי חייו ויזכה להשלים חייו”. כמובן, שהבטחה זו מתקיימת כאשר אדם חי בצורה מאוזנת  הן מבחינה גשמית והן מבחינה רוחנית.

"אני ערב לו שלא יבוא לידי חולי כל ימי חייו", הרמב"ם – רבי משה בן מימון זיע"א

“אני ערב לו שלא יבוא לידי חולי כל ימי חייו”, הרמב”ם – רבי משה בן מימון זיע”א

אחד המאפיינים של היצור הנקרא אדם הוא – כוח הבחירה שניתן לו, וכך גם כותבת התורה: “ראה נתתי לפניך את הטוב ואת הרע – ובחרת בחיים”. לכן האדם הוא זה שמחליט האם ללכת בדרך הישרה או לא, וכידוע כאשר סוטים מדרך הישר משלמים את המחיר בסופו של דבר אם לא מתקנים את המעוות.

ההנחה הבסיסית היא שלכל מחלה ישנה סיבה. בגישה שלנו אין מושג של מחלה אוטואימונית, שהגוף תוקף את עצמו. אפשר לומר בענווה, שישנן מחלות שאיננו יודעים את סיבתן, וחיות בטבע לא סובלות ממחלות אלו. מתוך הכתובים אנו למדים, שריפוי המחלה יהיה בהסרת הסיבה ולא בהדחקת הסימפטום. כשאנחנו מדברים אודות רפואה טבעית אנחנו נסמכים על מדעים מדויקים מתחום הביולוגיה והפיזיולוגיה, האנטומיה והביוכימיה.

ריפוי בשיטה טבעית מתבטא בניקוי הגוף ובהסרת הרעלים הנפשיים. בקבלה אנו למדים שמדובר בהסרת קליפות, וברגע שנסיר את החסמים והקליפות כוח החיים יפרוץ לגופנו  ולנפשנו.

* * *

שלום פישר – יועץ לבריאות הגוף והנפש, לפרטים נוספים ולקביעת מפגשים: 052-3270696

מאמרים מרתקים נוספים בנושא בריאות – הגוף והנפש תמצאו בקישור הזה.