המתנה של אלוקים בחנוכה

אוהבים מתנות? מי לא! אז תפתחו את הידיים כי בחנוכה אלוקים נותן לנו מתנה מיוחדת.

לנרות חנוכה יש חוקים משלהם.

למשל?

אי אפשר ליהנות מהאור שלהם ולהפיק ממנו תועלת כלשהי, כמו לקרוא לאורם, כי הם “אלא לראותם בלבד”. אבל מצד שני, זו מצווה גדולה להיות לידם בזמן שהם דולקים ולהתבונן בהם, ואם אפשר אז גם להתפלל תפילה מתוקה מהלב.

רבי נתן מברסלב מסביר, שנרות חנוכה רומזים לאור העצום של המצוות שממלאות את הבית של כל יהודי. כל מעשה טוב שאנחנו עושים, אנחנו מסוגלים בעזרתו להשיג את אור גבוה ונעלה ולחזק את הקשר הנצחי שלנו עם בורא עולם. רבי נתן אומר לנו שאנחנו צריכים להסתכל על האור הזה בעיני רוחנו ולהעריך אותו.

אולי גם זה יעניין אתכם:

חנוכה והבית שלי

חנוכה ושפת הבריאה

הדלקתי נרות חנוכה, מה עכשיו?

חנוכה – להאיר את הלילה

חנוכה – כנגד כל הסיכויים!

ולא רק, אלא שאסור לנו להניח שהאור הזה הוא בזכותנו. שהרי כך אומר המדרש, מי אמר אתקין מזוזה מבלי שסיפקתי לו את האמצעים לבנות קודם כל בית? מי אמר שיוכל לקיים את מצוות ברית המילה מבלי שאתן ילד לאימו – היריון ולידה שקדמו לו?

אנחנו מקבלים את האור של המצוות – האור הגבוה של חנוכה – אבל אסור לנו לקבל אותו כמובן מאליו, ובטח לא להשתמש בו מתוך ידיעה שאנחנו הרווחנו אותו בכוחות עצמנו. ההארה הזו היא המתנה שבורא עולם מעניק לנו כשאנו מקיימים את המצוות שלו, לא יותר.

אור הנרות הם רמז לאור המצוות בבית שלנו

נרות חנוכה הם רמז לאור העצום של המצוות שממלאות את הבית שלנו!

אבא יקר ומלך מלא חסדים, תודה רבה לך על ההארה והאור שאתה נותן לי במצוות שאני מקיימת, ושמאירות כמו החנוכייה של חג החנוכה. בבקשה, אבא יקר, עזור לי לא לקבל את חסדיך, את האור העצום הזה, כדבר מובן מאליו. עזור להעריך כל מצווה שקיימתי מבלי ליפול למלכודת של האגו. עזור לי, אבא אהוב, כדי שהמצוות המתוקות האלה יובילו אותי לענווה אמיתית.

יש לנו מאמרים נפלאים לחנוכה, אתם מוזמנים לקרוא וליהנות בקישור הזה. ולא רק, בקטגוריית חגים ומועדים תמצאו מבחר גדול של מאמרים מרתקים וסוחפיםהקליקו כאן ותיהנו!