המפתח לזוגיות מאושרת

נכון שגם אתם רוצים את המפתח לזוגיות מאושרת? ברור, מי לא? אבל אם היו אומרים לכם שמפתח הקסם הזה כבר נמצא בידיים שלכם?…

ראש השנה של שנת 2018 היה ביום ראשון בלילה. ארזתי מזוודה ונסעתי לאומן כבר ביום חמישי בערב כדי להיות אצל רבי נחמן בשבת האחרונה, שהייתה מעין עולם הבא. האמת, אני לא זוכר מתי חוויתי שבת מיוחדת כזאת.

אחרי שחזרתי הביתה וחזרנו לשגרה של אחרי החגים, ישבנו אשתי ואני יום אחד על כוס קפה ודיברנו. שמתי לב שהיא כועסת עלי. תוך כדי השיחה, התברר לי שהיא פשוט לא הצליחה להבין איך עשיתי את זה, איך בכלל חשבתי לעצמי שזה בסדר להשאיר אותה עם הילדים לבד גם בשבת. האמת, אפילו לא דיברנו על זה לפני כן.

“גם ככה זה קשה כשאתה נוסע לאומן בראש השנה” אמרה לי, “אבל כשנסעת לפני שבת וזה גרם לי להרגיש שאתה לא מעריך אותי”.

ישבתי שם והקשבתי לה עד למילה האחרונה שאמרה באותה שיחה. לגמנו את הקפה בין לבין, וידעתי שהיא צודקת. כמובן, שהתנצלתי וביקשתי סליחה ואמרתי לה שהיא צודקת ושאעריך אותה יותר, כי היא אכן ראויה לזה.

בשבוע שלאחר מכן הייתי במרוץ של הכרת הטוב, מבקש מבורא עולם בהתבודדות (התפילה האישית) להיות אדם מכיר טובה, ואז בורא עולם נתן לי משהו מעניין לחשוב עליו.

מכירים את זה, כשמשהו גדול כזה, עמוק וחזק פתאום ‘נוחת’ עליכם, מעין תובנה מיוחדת כזו? זה בדיוק מה שקרה לי.

אולי גם זה יעניין אתכם:

החיים מתחילים כשמתחתנים

הבית – האתגר הכי גדול

זוגיות – מלך ומלכה בממלכה קטנה

מיועדים משמים

איך בונים בית?

נשמות תאומות

אהבה וחסד בחיי הנישואין

שינויים כן נולדים

#תודהלךהשם

כשאנחנו מפגינים כפיות טובה, אנחנו לא מודעים למה שקורה סביבנו. וההיפך – כאשר אדם מעריך ומכיר טובה, הוא מבחין בכל הטוב, ויש הרבה כזה, בחיים שלו. הכרת הטוב – מלשון להכיר, לעשות הכרות עמוקה עם הטוב שיש לנו בחיים. לזהות אותו ולומר עליו תודה. כשאנחנו מכירים טובה, אנחנו יותר מודעים למה שקורה בחיים שלנו.

אז עכשיו אתם יכולים לתאר לעצמכם כמה הדבר העצום הזה חשוב כשזה נוגע לחיים בשניים!

העמקתי בנושא יותר וגיליתי דברים נפלאים שרבי נתן מברסלב כותב בעניין זה (ליקוטי הלכות, כלאי בהמה ד, ו):

דוד המלך ע”ה אומר “מזמור לדוד בברחו מפני אבשלום בו, ה’ מה רבו צרי…” (מזמור ג). התלמוד שואל  (ברכות ז, ע”ב) – שיר (מזמור)? (מי שר במצב כזה?!) הוא היה צריך לקונן, לבכות, “קינה לדוד בברחו…” לא כך? ועונה – שדוד המלך ידע שלילד יש רחמים על הוריו, אביו במקרה הזה, אז לפחות הוא שמח בעבודה שהיה זה בנו שגרם לו להימלט.

כפיות טובה גורמת לנו להיות מנותקים ממה שקורה סביבנו. והכרת הטוב, מציאת הטוב בנו, בסובבים אותנו ומצבי חיינו המודעות שלנו גדלה והשמחה תופסת מקום אדיר בחיים שלנו בפרטיות ובזוגיות!…

ורבי נתן מסביר: דוד המלך היה במצב גדול מאוד של לחץ וצער, הוא נמלט מירושלים על חייו מפני בנו אבשלום שמרד בו. הראש שלו היה משועבד ותפוס כל כך, עד שהוא אפילו לא הצליח לצעוק לבורא עולם כמו שעשה תמיד במצבים כאלה. הוא היה כל כך מסונוור מהצער שלו, עד שכמעט איבד את ראשו. אבל בגלל שדוד המלך צדיק גדול מאוד, השם האיר את עיניו עם רעיון נפלא. הוא יכול לפחות להודות לבורא עולם על כל הטוב שיש לו. ואט אט הוא התחיל להרגיש טוב, ובדרך פלא גם הצליח לראות משהו טוב במצב בו היה – שלפחות הבן שלו יגלה רחמים כלפיו, בניגוד לאדם זר שאין לו שום רחמים כאשר הוא בא לגזול את ממלכתו של אדם אחר.

“בצר הרחבת לי” – אפילו במצב הכי קשה, דוד המלך מצא מרווח אפילו קטן כדי להודות ולהלל את בורא עולם. רק בעזרת המדיטציה הזו ראשו נפתח, והואר. הוא מצא חלק בעצמו שקודם לכן לא הצליח להגיע אליו.

 לכן אנו אומרים בכל בוקר בתפילת שחרית פסוקי דזמרה (ותפילת שמונה עשרה בעצמה היא הלל לבורא) כדי להגיע למקומות עמוקים בתוכנו, לצורך עמוק שקיים בתוכנו. אנחנו חייבים תחילה, כפי שחברי היקר רבי לייביש אומר – “להתמלא באושר עילאי לבורא עולם”. כוונה מרוממת זו, שמצריכה כמובן עבודה ותרגול יומי, היא המפתח למקומות העמוקים בנשמה שלנו.

תודה – מילה קטנה עם עוצמה ענקית ומאריכה את חיי הזוגיות…

כשאנחנו נמצאים במצב של כפיות טובה, אנחנו פשוט לא מודעים. זה כמו ללכת בחשיכה. לא רואים שום דבר שנעשה עבורנו ובשבילנו, ורבי נתן אומר – שאנחנו אפילו לא מכירים את עצמנו. אבל כשאנחנו עושים הכל כדי למצוא את הטוב בכל מצב – זה כמו להדליק את האור, ואז להיות מסוגלים לראות בבירור מה קורה בחוץ, ובד בבד, להגיע למקומות ודברים עמוקים בתוכנו.

לא רק בחיים הפרטיים או בפנימיות שלנו זה דבר עצום, אלא גם בזוגיות – להכיר את הטוב שהם עושים עבורנו, להגיע למקום העמוק הזה ממנו הטוב שלהם מושפע עלינו.

אז קדימה, תפשילו שרוולים וחפשו כמה שיותר טוב, זה המפתח לזוגיות מאושרת וארוכת ימים.

מה עוד תורם לזוגיות והופך אותה למקום הכי יפה בחיים שלנו? אתם מוזמנים להיכנס לקישור הזה ולגלות. רוצים לדעת למה התודה חשובה? התשובה כאן! ולא רק, במאמר הזה רבי נחמן נתן לנו כלי אדיר כדי להגיע לטובה זה – התבודדות, התפילה האישית – בואו ליהנות מתובנות ועצות נפלאות בנושא כאן.