המסע במדבר – המשימה שלנו

המסע במדבר – המשימה שלנו

המסע במדבר כרוך בלא מעט ויתורים, אבל אם אנחנו רוצים למצוא את הנסיכה נצטרך לוותר על הסוס והמשרת בדרך למשימה שלנו.

“וידבר ה’ אל משה במדבר סיני…” (במדבר א, א).

המשנה למלך, בסיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב – מעשה מאבידת בת מלך, ידע שאין הר של זהב עם מבצר של מרגליות בשום מקום בציוויליזציה, ובשום מקום מיושב עלי אדמות, לכן כדי למצוא את בת המלך האבודה הוא יצא למדבר. ובלשון רבי נחמן: “…הלך כמה שנים לבקשה, והתיישב בדעתו שבוודאי בישוב לא נמצא הר של זהב ומבצר של מרגליות, כי היה בקי במפת העולם. ועל כן אלך למדבריות. והלך לבקשה במדבריות כמה וכמה שנים…”

לא פעם בחיים מגיעה תקופה שאדם מבין שהזדמנויות רבות שנועדו לחפש את הנשמה שלו, הנסיכה, פשוט אבדו. הוא מבין כמו המשנה למלך שהחיפוש אחריה – ולמצוא אותה – הוא הכרחי. ואז, הוא מוכן להשקיע עוד יותר זמן כדי למצוא אותה. הוא מבין ומסכים בקלות לוותר על “הסוס שלו” – הגוף שלו, ועל “המשרת שלו” – ההיגיון, הידע, כדי למצוא אותה. כי בלי הנסיכה הם הרי חסרי ערך, מה הטעם בהם? מה הם שווים?…

אולי גם זה יעניין אתכם:

לתת, רק תפתח את הלב

יום מלא בדברים נפלאים

שבעה הרגלים להתחבר באמת עם אנשים

אבל הקורבנות והמסעות שהוא עושה אל הלא נודע הם רק צעד ראשון. המשנה למלך לא מגיע לסוף הטוב באופן מידי. אין פה הפי אנד על ההתחלה. ההצלחה של החיפוש שלו תלויה באתגרים העמוקים שלו: ענקים (צדיקים גדולים) שאומרים לו שהחיפוש שלו חסר סיכוי, התלמידים של הענקים, שלהם יש גישה לתעלומות העמוקות ביותר של בבריאה, שתמימותם וניסיונם עתיק היומין מחזקים את חוסר התקווה. וכל מה שיש למשנה למלך הוא הניסיון החולף שלו – ואמונתו הבלתי מעורערת.

הוא מבין ומסכים בקלות לוותר על “הסוס שלו” – הגוף שלו, ועל “המשרת שלו” – ההיגיון, הידע, כדי למצוא אותה. כי בלי הנסיכה הם הרי חסרי ערך…

כאשר אנחנו מתחילים לקרוא את ספר במדבר, אנחנו צריכים לדעת שהיציאה למדבר היא משימה שכל אחד מאיתנו צריך לקחת על עצמו. נעמוד בפני אתגרים קשים שההיגיון שלנו לא יכול להבין אותם, וכך הוא הדבר גם עם הרגשות והאמונה שלנו.

אנחנו צריכים לוותר על כל כך הרבה דברים שאנחנו מוקירים, ולהעריך מחדש את הערכים שלנו ולחזק את האמונה על פי נחיצות המשימה במציאת הנסיכה האבודה והחטופה שלנו. היא סובלת. כך גם אבא שלה. וגם אנחנו.

ההצלחה של החיפוש תלויה באתגרים שבדרך

ההצלחה של החיפוש תלויה באתגרים שבדרך…

רבי נחמן מברסלב לא סיפר כיצד המשנה למלך שחרר לבסוף את הנסיכה, “ואיך הוציאה? לא סיפר”. הוא רק אומר לנו שהמשנה למלך כן שיחרר אותה.

זה מה נעשה גם אנחנו – אם נלך למדבר כדי למצוא את הנסיכה, אבל לא אם נישאר בבית.

(מבוסס על דברי רבי נחמן בספרו בסיפורי מעשיות – מעשה מאבידת בת מלך).

אתם מוזמנים ליהנות מחכמתו ומשנתו של רבי נחמן מברסלב ולהפוך אותה לחלק מכם כבר עכשיווכן ממאמרים מרתקים נוספים בקישור הזה.