הכל זה מלמעלה: סיפורי ההשגחה שעשו לי את זה!

הכל זה מלמעלה: סיפורי ההשגחה שעשו לי את זה!

למה אני אוהבת להיזכר בסיפורי הישועה וההשגחה האישיים שלי? כי הם משרים בי את ההרגשה והידיעה שהכל אפשרי ושהקב”ה תמיד איתי שם!

רבי ישראל הבעל שם טוב הקדוש זיע”א, אומר על דברי דוד המלך (תהלים סט): “קרבה אל נפשי גאלה” – שהגאולה הפרטית של כל אדם מזרזת את הגאולה הכללית של עם ישראל כולו. והסיבה לכך היא, שברגע שאנו זוכים לישועה האישית אנחנו רואים, מבינים ומרגישים שכל הדינים והקשיים שהיו עלינו היו עם נוכחותו המלאה והפעילה של בורא עולם ברגעים האלה, כאשר הם מלווים בחסד ואהבת האינסוף שלו כלפינו.

אחרי שקראתי את דברי הבעל שם טוב הקדוש עלה בראשי רעיון – לכתוב לי ולכם שני סיפורי השגחה פרטיים שלי שחוויתי, לשתף אותם עם בני המשפחה והחברים בשבועיים הקרובים ובשולחן ליל הסדר. למה? כי זה בטוח יזכיר לי שהקב”ה תמיד איתי ושהוא מוביל אותי ואת כל אחד מאיתנו אל הטוב הנצחי. השנה אני רוצה לשבת בשולחן ליל הסדר ולהרגיש באמת ובתמים שנגאלתי, ושכולנו ניגאל במהרה בימינו אמן. כי אני לא רוצה רק לקרוא ולדבר על זה, אלא ממש להרגיש את זה.

עוד כותרות בנושא:

בתוך החושך נמצא האור הגדול

תנצח במלחמה, לא רק בקרב

אם יש לכם את צרור המפתחות הזה אתם מסודרים

אז הנה הם, שני סיפורי ההשגחה מדהימים שחוויתי בחיי. ברור שיש לי לא מעט סיפורים מדהימים כאלה, אבל הם יחכו ליום אחר.

בשנת 2010 בעלי ואני, שנינו אזרחי ארצות הברית המתגוררים בחו”ל, נבדקנו על ידי מס הכנסה. הביקורת החלה בכך שה-IRS שלח לנו מכתב לפיו אנחנו חייבים להם 70,000 דולר!!! אלא אם כן נצליח להוכיח שהמידע שהצהרנו בדו”חות הכספיים שלנו בחמש השנים האחרונות הוא נכון.

הבעיה הייתה שהם ביקשו להוכיח את ההכנסה שלנו באמצעות טפסים מאוד ספציפיים. מהעבודה שלי באותה תקופה לא יכולתי לספק טפסים כאלה, מכיוון שעבדתי בחברה בחו”ל, אומנם באמצעות טופס שהיה חוקי אבל לא היה מקובל על פי הכללים שהציבה ביקורת מס הכנסה של ארצות הברית.

מבלי להיכנס לכל הפרטים, רואה החשבון שלנו אמר שבמקרה הטוב הם יקבלו את הטופס שיש לי, אבל הם יקנסו אותנו בסביבות ה-10,000 דולר. במקרה הגרוע יותר, הם לא יקבלו את הטופס ונצטרך לשלם את כל ה-70,000 דולר.

“תתחילו להתפלל” הוא אמר לנו.

הפשלתי שרוולים ויצאתי לדרך רוחנית. החלטתי לעשות תשובה אינטנסיבית. עברתי על כל רשימות האנשים שהייתי חייבת להם כספים, אולי נשאר מישהו שלא שילמתי לו בגלל ששכחתי. ואכן מצאתי אחד, ומיד שילמתי. בנוסף, עשיתי רשימה של כל האנשים שהייתי ביחסים לא טובים איתם או שהיו לי מטענים בלב עליהם, התקשרי אליהם ושיתפתי אותם והתנצלתי. לקחתי סכום כסף גדול שחסכתי לדברים בבית ונתתי אותו כצדקה לעוזרת שלנו, שהייתה זקוקה לו מאוד באותו זמן.

הביקורת הפנימית ותהליך התשובה שלי נמשכו לא מעט חודשים. בסופו של דבר, מס הכנסה אכן קיבל את הוכחת ההעסקה שלי, כלומר את אותו טופס, וקנס אתנו ב-3,500 דולר. אך יחד עם זאת, מכיוון שהיו חייבים לנו החזר של 5,000 דולר יצא שהם בסוף שלחו לנו צ’ק על סכום של 1,500 דולר.

“קרה לכם נס גלוי” אמר לנו רואה החשבון שלנו, “אתם צריכים להודות שוב ושוב לבורא עולם!”

אני רוצה לשבת השנה בשולחן ליל הסדר ולהרגיש באמת ובתמים שנגאלתי. לא רוצה רק לקרוא ולדבר על זה, אלא ממש להרגיש את זה!

עוד סיפור. זה קרה בשנת 2014 בתחילת האביב, אחיות שלי ואני החלטנו לטוס למיאמי באוגוסט כדי לחגוג את יום הולדת 70 לאמא שלנו. אבל ממש לעשות לה מסיבה עם כל השואו. כמובן שזה היה כרוך בהוצאות לכרטיס טיסה בעלות של 1,400 דולר, לארגן בייביסיטר לילדים הקטנים לשעות אחר הצהריים, ואת החלק שלי בכסף למסיבה של אמא. בזמנו, לאסוף את כל הסכום הזה לא קל בכלל. אז התחלתי לחסוך שקל לדולר.

ואז, באמצע חודש מאי (שלושה חודשים לפני הנסיעה למסיבה של אמא) אחת החברות הכי טובות שלי הכריזה: “ביוני הקרוב את חייבת להצטרף אלי לנסיעת הנשים השנתית שלי לאומן!”. אבל לי זה נשמע מטורף. באותה תקופה אומנם רק התחלתי להתעניין במשנתו המדהימה של רבי נחמן, אבל לעזוב את המשפחה שלי לחמישה ימים כדי לנסוע לאומן?!? זה לא היה על הכוונת שלי בשום צורה.

אמרתי לחברה שלי שבעצם אין לי שום עניין או כסף לבריחה הזו, במיוחד כשאני עם הפנים למיאמי בעוד שלושה חודשים. אבל חברה שלי אמרה לי בלי להתבלבל שיש לי שני ילדים שמתחילים ללמוד בשנת הלימודים הקרובה בישיבה ובתיכון, “את חייבת להתפלל על ההצלחה שלהם! ואין דרך טובה יותר לעשות את זה מאשר בציונו של רבי נחמן מאומן, אחד הצדיקים הגדולים שבכל הזמנים!”

לא רוצה רק לקרוא או לדבר על זה, אלא להרגיש את זה באמת!

לא רוצה רק לקרוא או לדבר על זה, אלא להרגיש את זה באמת!

“הרגע אמרת לי ששמת כסף בצד עבור כרטיס טיסה לפלורידה” היא אמרה לי. “תשתמשי בכסף הזה לנסיעה לאומן והתפללי שבזכות מסירות הנפש שאת עושה ומגיעה לרבי נחמן השם ישלח את הכסף שאת צריכה כדי לרכוש כרטיס טיסה למיאמי”. פשוט לגמרי, לא בעיה בכלל. כן, ברור.

בסופו של דבר הקשבתי לחברה שלי ונסעתי איתה. זו הייתה נסיעה מדהימה ומלאה בכל כך הרבה דברים טובים, ניסים קטנים וההתקרבות שלי לרבי נחמן ומשנתו (גם כן סיפור מדהים ליום אחר).

חודש אחרי שחזרנו אחותי שגרה בישראל התקשרה אלי ואמרה שכדאי שנקנה את הכרטיסים לטיסה למיאמי בהקדם, לפני שהתאריך לטיסה עצמה יתקרב כי אז המחירים מתייקרים ולא תמיד יש כרטיסים בהישג יד בתקופה הזאת.

“בסדר” אמרתי לה, “תני לראות אם אוכל לארגן את כל הכסף בשבועיים הקרובים, אבל אני לא לגמרי בטוחה”. ידעתי שיש לי בונוס מהעבודה בסכום של 400 דולר, אבל חוץ מזה לא היה לי מושג מאיפה אני משיגה 1,000 דולר נוספים.

כמה ימים לאחר מכן בעלי ואני נסענו יחד עם אחותי וגיסי לחתונה משפחתית. בדרך לשם, אחותי שאלה את בעלי, שהוא עורך דין, משהו לגבי עניין משפטי שהוא טיפל עבורה. גיסי נראה קצת מופתע לשמוע שבעלי טיפל בבעיה הזו עבורה ושאל כמה שאלות להבהרה נוספת.

למחרת גיסי התקשר אלי ואמר, “את יודעת שלא ידעתי שאבנר עשה את כל העבודה המשפטית הזו עבורנו. אני חייב לו כסף על זה. השאלה שלי היא, בגלל שהצלחתי לצבור נקודות קילומטראז’ של טיסות עבודה רבות לחו”ל, האם אני יכול לשלם עבור הכרטיס שלך למיאמי כתשלום לאבנר?”

בום!!! הייתי בשוק! הכרטיס שלי שולם ולא הייתי צריכה להשיג אפילו סנט אחד בשבילו. תודה רבה לך בורא עולם! איזו ישועה זו הייתה!

אתם מבינים למה אני אוהבת להיזכר בסיפורי הגאולה הפרטיים שלי? הם משרים בי את ההרגשה והידיעה שהכל אפשרי ושהקב”ה נמצא שם איתי תמיד, ושבוודאי הוא יכול ויגאל את כולנו במהרה בימינו, אמן.

אני ממליצה לכם להכין רשימת סיפורים כאלה של עצמכם, כי בטוח יש לכם. תוכלו להרגיש את הישועה והגאולה הפרטית והכללית בצורה מוחשית יותר. וחוץ מזה, איך אפשר לחגוג את ליל הסדר טוב יותר שיש לכם סיפורים כאלה בשליף?

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.