הכל בראש: דפוס החשיבה שלי בעשרת ימי תשובה

הכל בראש דפוס החשיבה שלי בעשרת ימי תשובה

זה הזמן להאט את קצב החיים ולפשט אותם, להקשיב לקול השקט והנעים של בורא עולם שמכוון אותנו בתוכנו להיות מה שרצינו להיות!

ראש השנה אומנם כבר עבר אבל הוא הכניס אותנו לאחת התקופות המרוממות בשנה – עשרת ימי תשובה, כשהשיא שלהם הוא היום הגדול והחשוב בשנה – יום כיפור.

בכל נקודה בה אני נמצאת בתקופה זו בעבודת התשובה, הצדקה והתפילה שלי, אני מאטה את הפעולות ומתרכזת יותר בחשיבה שתורמת לחיבור עם עצמי ולבורא עולם ברמה עמוקה ואמיתית יותר.

זה מתחיל כבר בראש השנה וממשיך אל תוך עשרת ימי תשובה – עשרת הימים הנוראים, שהם המקום והזמן בהא הידיעה שבו דפוס החשיבה שלנו מוביל ללידת הלב. שהרי את הלב שלנו הקב”ה בוחן בימים האלה, נכון? לכן זה הזמן להאט ולפשט את החיים, להקשיב למסר ולהכוונה השקטה והנעימה של בורא עולם בתוכנו ולהיות מה שרצינו להיות.

אולי גם זה יעניין אתכם:

רבי נתן – האיש של יום כיפור

עסקים עם אלוקים – הדיל הכי טוב שתעשה היום

כלי הנשק של הידיים – תפילה ואמונה

ביום הראשון של ראש השנה קראנו בתורה על ישמעאל ועל המושג “באשר הוא שם”. העיקרון שהקב”ה שופט אותנו מתבסס על מי שאנחנו ברגע זה ממש – “באשר הוא שם” – הלך הרוח, דפוס החשיבה ומה שיש בלב שלנו כרגע, בניגוד למה שהיינו אתמול או מה שאנחנו עשויים לעשות בעתיד.

אז הם כבר כאן, הימים המיוחדים הללו, ואני כבר מוכנה עם תכנית אישית בת שלושה חלקים לימים הגבוהים והקדושים האלה. זאת תכנית בת שלושה חלקים עבור דפוס החשיבה שלי וכל מה שאתן את דעתי ותשומת ליבי עליהם לאור הרעיון של “באשר הוא שם”.

המושג שהקב”ה שופט אותנו מתבסס על מי שאנחנו ברגע זה ממש – “באשר הוא שם” – הלך הרוח, דפוס החשיבה ומה שיש בלב שלנו כרגע!

בראש ובראשונה – החלק הראשון של התכנית הוא – להסיר את המסכות שלי – האופן שבו הגאווה שלי, האגו המניע שלי, מציג את עצמו בפני אנשים. כי אם יש לי מסכה, איך אני יכולה לצפות שהקב”ה ישפוט אותי, את האני האמיתי שלי? איך האני האמיתי שלי יזכה שנה מתוקה? אז אני בהחלט מתכוונת להשתדל הכי חזק להיות אמיתית ופחות עם אגו. אני יודעת, בהצלחה לי (ולכם) עם החלק האחרון של המשפט…

דבר שני – אני עומדת להתמקד בכל מה שיש לי, בכל השפע שהקב”ה כבר השפיע עלי ועל המשפחה שלי. לא על מה שאין לי ולמה אין לי. יש לי, יש לי, יש לי… יש לי בעל נפלא וילדים בריאים ומקסימים. יש לי בית, אוכל, בגדים, חברות, מנטורית מדהימה, שליחים טובים שעוזרים לי, בריאות… כן, יש לי!

זה הלב שלנו שאותו הקב"ה בוחן בימים האלה

זה הלב שלנו שאותו הקב”ה בוחן בימים האלה!

דבר שלישי – אני מתכוונת להתמקד בכל הכוח ולהזכיר לעצמי שאלוקים הוא טוב וכל מה שהוא עושה טוב. כן, זאת עובדה שאני יודעת, אבל עם העולם כפי שהוא עכשיו – הלחץ והחרדות שלי לרוב מגיעים לתקרה בגלל שדברים לא בדיוק נראים כאלה טובים. אבל בראש השנה ובעשרת ימי תשובה אני שמה את החרדות בצד ומתמקדת במציאות היחידה – אלוקים טוב, אלוקים טוב, אלוקים טוב! למרות שאני לא מבינה כלום בדרך בה הבורא מנהל את העולם הזה, אני יודעת שהוא טוב והוא עשה עושה ויעשה רק טוב! הקב”ה טוב. הקב”ה טוב. הקב”ה טוב.

אגב, אני כותבת לעצמי את כל הנקודות האלה על פתק וממגנטת אותו למקרר ועוד אחד מצמידה לסידור, כי אחרת אני בטוחה שאשכח. היצר הרע ממש גורם לנו לשכוח את הדברים הפשוטים והחשובים ביותר! ולפני שאנחנו מספיקים להבין ולדעת, ממש ביום הדין אנחנו חושבים על כל מה שלא עשינו, לא הפכנו, שאין לנו, ומה יהיה… והחרדות והשליליות כבר עוברות את התקרה. והס מלהזכיר את כל מה שהוא מנסה לגרום לנו בימים האלה, הישר לתוך כיפור והחג המרומם סוכות שבא שלושה ימים אחריו.

אז זהו, אנחנו לא רוצים שזה יקרה, כי הקב”ה שופט אותנו על פי העיקרון של “באשר הוא שם” – אותו אדם שאנחנו ממש באותו רגע.

אז על מה אתם הולכים לתת את דעתכם ותשומת ליבכם? מה יהיה הלך הרוח ודפוס החשיבה שלכם? מה יהיה בלב שלכם? איך תהיה האנרגיה שלכם? המצב הרגשי?

עשו לכם תכנית ותהיו מוכנים גם למה מהימים הנותרים של תקופה אדירה זו, ובעיקר תהיו מוכנים ליום הגדול בשנה – יום הכיפורים, שמכניס אותנו לימים מלאי שמחה ואושר – סוכות ושמחה תורה.

ויהי רצון שנזכה לקצור את הברכות הכי מתוקות לשנה הקרובה, אמן.

גמר חתימה טובה!

מאמרים נוספים ומרתקים בנושא יום כיפור ועשרת הימים הנוראים תמצאו כאן!