הטיפים שיעשו לכם את זה!

הטיפים שיעשו לכם את זה!

ככה תעשו את זה נכון: הטיפים שישנו לכם את הגישה ללימוד ויפתחו לכם את הלב והראש על פי רבי נחמן מברסלב!

היי, קיבלת את התורה? נהדר!

הנה כמה הצעות וחיזוקים שיעזרו לך לממש את כל ההחלטות של “אני הולך ללמוד עוד תורה” שקיבלת בשבועות, או במהלך החיים. אחרי כל טיפ תקבלו טיפ גדול יותר – את דברי רבי נחמן כלשונם!

אחד החיזוקים החשובים הוא לדעת – שכל התפילות והבקשות מתקבלות באמצעות לימוד התורה. ולא רק, לימוד התורה מעלה את המשיכה ואת מעמדם של עם ישראל בעיני כל מיש הם עשויים להזדקק לו.

“עַל יְדֵי לִמּוּד הַתּוֹרָה נִתְקַבְּלִים כָּל הַתְּפִלּוֹת וְכָל הַבַּקָּשׁוֹת, וְהַחֵן וַחֲשִׁיבוּת שֶׁל יִשְׂרָאֵל נִתְעַלֶּה וְנִתְרוֹמֵם בִּפְנֵי כָּל מִי שֶׁצְּרִיכִין בְּגַשְׁמִיּוּת וְרוּחָנִיּוּת” (ליקוטי מוהר”ן א, א)

ההתמדה בלימוד התורה מחזקת את היצר הטוב שלך על היצר הרע שלך.

“עַל יְדֵי עֵסֶק הַתּוֹרָה בְּכֹוחַ נוֹתֵן כֹּוחַ לְמַלְכוּת דִּקְדֻשָּׁה שֶׁתִּתְגַּבֵּר, וּמַגְבִּיר הַיֵּצֶר הַטּוֹב עַל הַיֵּצֶר הָרָע” (שם).

אולי גם זה יעניין אתכם:

בדיקת מציאות: האם מה שרואים זה הדבר האמיתי?

הכל לטובה – האמונה פשוטה שקשה לנו איתה

הכל טוב, באמת

על ידי אמירת דברי תורה בקול רם, התורה מאירה אור על הנקודות הנסתרות של האדם, ומראה לו היכן הוא צריך לחזור בתשובה, כלומר לבורא עולם. עם הזמן, על ידי לימוד תורה בקול, חזרתו בתשובה של האדם בסופו של דבר מחזירה את האיזון שהופר על ידי מעשיו הלא טובים.

“עַל יְדֵי שֶׁמְּדַבֵּר בְּהַתּוֹרָה בְּדִיבּוּרִים, מֵאִיר לוֹ הַדִּיבּוּר בְּכָל הַמְּקוֹמוֹת שֶׁצָּרִיךְ לַעֲשׂוֹת תְּשׁוּבָה, וְעַל יְדֵי זֶה יוּכַל לַעֲשׂוֹת תְּשׁוּבַת הַמִּשְׁקָל מַמָּשׁ. וְכֵן בְּכָל פַּעַם וּפַעַם, עַל יְדֵי כָּל תְּשׁוּבָה וּתְשׁוּבָה הוּא הוֹלֵךְ מִמַּדְרֵגָה לְמַדְרֵגָה, עַד שֶׁיּוֹצֵא מִמַּדְרֵגָה פְּחוּתָה וּבָא לִתְבוּנוֹת הַתּוֹרָה לְעֹמְקָהּ” (ליקוטי מוהר”ן חלק א, סימן יא אות א)

אבל האור של התורה יכול לעזור לאדם לראות את הנקודות הנסתרות שלו רק במידה שהוא יעבוד על מידת הגאווה שלו, וילמד את התורה לא לשם גדולה או רווח.

אחד החיזוקים החשובים הוא לדעת – שכל התפילות והבקשות מתקבלות באמצעות לימוד התורה!

“אַךְ אִי אֶפְשָׁר לִזְכּוֹת לְדִבּוּר הַמֵּאִיר כָּזֶה, כִּי אִם כְּשֶׁמְּשַׁבְּרִין הַגֵּאוּת וְהַגַּדְלוּת, שֶׁלֹּא יִהְיֶה לִימּוּדוֹ בִּשְׁבִיל כָּבוֹד לְהִתְיַיהֵר וּלְקַנְטֵר חַ”ו, אוֹ לְקַבֵּל רַבָּנוּת וְהִתְנַשְּׂאוּת, וְזֶה תָּלוּי בִּשְׁמִירַת הַבְּרִית” (שם אות ב, ג).

בכל פעם לפני שאתם מתחילים ללמוד קחו בחשבון: הצדיק מקשיב לקול שלך. אתה צריך לקשור את נשמתך לשלו. וככל שהכוונות שלך טהורות וכנות יותר – לקיים את מצוות לימוד התורה ולדעת לחיות על פי המצוות – כך גדלה ההנאה של הצדיק מהלימוד שלך.

שחררו את האגו אם אתם רוצים להצליח!

שחררו את האגו אם אתם רוצים להצליח!

“צָרִיךְ לֵידַע קֹדֶם לִימּוּדוֹ, שֶׁבְּשָׁעָה שֶׁיּוֹשֵׁב לִלְמֹד, הַצַּדִּיק שֶׁבְּגַן עֵדֶן צַיֵּת לְקָלֵיהּ, וּצְרִיכִין לְקַשֵּׁר אֶת עַצְמוֹ עִם הַתַּנָּא אוֹ הַצַּדִּיק שֶׁחִדֵּשׁ וְגִלָּה זֹאת הַתּוֹרָה שֶׁלּוֹמֵד, וְעַל יְדֵי זֶה נַעֲשָׂה נְשִׁיקִין, בְּחִינַת הִתְדַּבְּקוּת רוּחָא בְּרוּחָא, וְגוֹרֵם תַּעֲנוּג גָּדוֹל לְהַתַּנָּא. וְעַל יְדֵי זֶה יִזְכֶּה לִתְשׁוּבָה, לְחַדֵּשׁ יָמָיו שֶׁעָבְרוּ בַּחֹשֶׁךְ. וְכָל זֶה כְּשֶׁלּוֹמֵד [תּוֹרָה] לִשְׁמָהּ, [כְּדֵי לְקַיֵּים מִצְוַת תַּלְמוּד תּוֹרָה שֶׁשָּׁקוּל כְּנֶגֶד כֻּלָּם, וְלִזְכּוֹת לְקִיּוּם הַתּוֹרָה עַל יְדֵי זֶה]. אֲבָל כְּשֶׁלּוֹמֵד רַק שֶׁלֹּא לִשְׁמָהּ, בִּשְׁבִיל שֶׁיִּהְיֶה נִקְרָא לַמְדָן וְכַיּוֹצֵא, אֲזַי נְבֵלָה טוֹבָה הֵימֶנּוּ, וּבְווַדַּאי אֵינוֹ יָכוֹל לְדַבֵּק אֶת עַצְמוֹ עִם רוּחַ הַתַּנָּא, וְעַל יְדֵי זֶה אֵינוֹ רוֹאֶה הָאֱמֶת, וְנַעֲשָׂה שׂוֹנֵא וְחוֹלֵק עַל צַדִּיקֵי אֱמֶת כַּנַּ”ל, וְזֶהוּ גָּלוּת הַשְּׁכִינָה, שֶׁהַתּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה הִיא בְּגָלוּת בְּפֶה הַלַּמְדָן” (שם)

זהו, אחרי שקיבלתם את הטיפים החשובים שאתם צריכים לכו ללמוד את התורה בהנאה עצומה ביחד עם הצדיקים!

(מבוסס על דברי רבי נחמן, ליקוטי עצות, תלמוד תורה).

אתם מוזמנים ליהנות מההשקפה והחכמה העמוקה והמיוחדת שיש ביהדות בקישור הזה!