החיים עוברים מהר

החיים עוברים מהר

אל תבזבזו את הזמן, הוא אומנם לא עולה כסף אבל הוא המצרך הכי יקר שקיבלתם אי פעם: החיים שלכם!

 החיים עוברים מהר, אומרים מביני עניין.

כמה מהר?

כמו “צל עובר”.

והאמת, כל אחד יכול להמחיש לעצמו את ה”צל עובר” של העולם הזה.

למי אין בבית תמונה של איזה סבא שחי, לצורך העניין, באריכות שנים מופלגת, ואפילו מתוך בריאות שאפילו לא עקרו לו שיניים. בתמונה הוא נראה איש צעיר ובריא, בטוח בעצמו ומלא חיות.

נסו לתאר לעצמכם מה היו המחשבות שלו כשצילמו את אותה תמונה, האם הוא חשב על כך שיום אחד הוא כבר לא יהיה פה, ונכדיו יסתכלו על התמונה שלו? הרי בגיל כזה, כל אחד חושב שכל החיים עוד לפניו, אז מה יש לו לחשוב על יום המיתה?…

אולי גם זה יעניין אתכם:

לחיים יש תמליל משלהם

בלי יום רע אחד בחיים שלי

תמצית החיים בשתי דקות ועשרים ושלוש שניות

מרשם בדוק לחיים מאושרים

ובכן, צריך להבין, שאחרי שצילמו את התמונה הזאת אותו סבא המשיך לחיות עד גיל 70 ואפילו 80 שנים, וכיום הוא כבר לא יתנו יותר מעשרים וכמה שנים, ואפילו חלק מהילדים שלא גם הם כבר לא איתנו. זאת אומרת שהכל עובר ונגמר בסופו של דבר, וגם אם אדם יחיה ויאריך שנים כמה שיאריך, אפילו חמש מאות שנים ואפילו אלף שנים – גם זה יגמר יום אחד.

ואם זה כך, אז המסקנה מתבקשת היא: צריך לחשוב על התכלית, על יום המיתה, ולהתכונן לזה. להכין את החבילות והמזוודות לקחת איתנו לעולם הנצחי, כמו שמסופר בגמרא על אמורא אחד שבכה לפני פטירתו, וכששאלו אותו למה הוא בוכה אמר: “אורחא אריכה ואפילו זוודא קלילא לית לן…” כלומר – הדרך ארוכה ואפילו מזוודה קלה אין לנו… על פי דעתו היו חסרים לו תורה ומעשים טובים לקחת איתו לעולם הנצחי, ועל זה הוא בכה.

חז”ל הגדירו את זה היטב באמרם, שכאן בעולם הזה אנחנו נמצאים רק בפרוזדור שמוביל לטרקלין, שהוא העולם הבא. כלומר, שם זה העיקר וכאן זו רק הכנה.

אבל רגע!

כמובן שצריך לחשוב על זה באופן חיובי. לא לחשוב על המוות עצמו ולהיכנס מזה למרה שחורה, אלא לחשוב על המשמעות של זה לגבי החיים שלנו – להבין על ידי זה במה באמת כדאי להשקיע כוחות, ולאיזה סוג של אושר וסיפוק לצפות.

למה?

כי כשמבינים שהחיים כאן הם לא העיקר, אלא הם הכנה לחיים נצחיים שהם העיקר, ממילא מבינים במה לא כדאי להשקיע ובמה כן כדאי להשקיע, ומבינים שצריך להשתדל לחטוף כמה שיותר תורה ומצוות ומעשים טובים וכן הלאה, כל עוד שאנחנו חיים.

המסקנה מתבקשת היא: צריך לחשוב על התכלית, על יום המיתה, ולהתכונן לזה. להכין את החבילות והמזוודות לקחת איתנו לעולם הנצחי!

הרב לוי יצחק בנדר זצ”ל אמר כך: כל העולם אומרים שחסידי ברסלב הם עצובים בגלל שהם חושבים הרבה על יום המיתה. ובאמת, זה הפוך! כי אדרבה, אילו היינו נשארים בעולם הזה לעולם ועד, אז באמת היה לנו על מה להיות עצובים, כי מה יש כאן? רק הרבה בעיות וצרות – בתי הסוהר מלאים, בתי החולים מלאים, צער, ייסורים, כאב…

הידיעה שאנחנו לא נשארים כאן לעולם היא הידיעה המשמחת, והיא זו שמעודדת אותנו להתמקד בדברים הנכונים, ולהינצל מהגיהינום של העולם זה. בורא עולם נתן לנו גן עדן עלי אדמות בדמות של תורה ומצוות, שהן לא רק כרטיס הכניסה של האדם לגן עדן בעולם הבא, אלא חיים של גן עדן כבר בעולם הזה!

נסו לתאר לעצמכם מה היו המחשבות שלו כשצילמו את התמונה הזאת

נסו לתאר לעצמכם מה היו המחשבות שלו כשצילמו את התמונה הזאת…

על זה אומר רבי נחמן מברסלב: “הנה, הכל אומרים שיש עולם הזה ועולם הבא. והנה, עולם הבא – אנו מאמינים שיש עולם הבא, אפשר יש גם עולם הזה גם כן באיזה עולם? כי בכאן נראה שהוא הגיהינום, כי כולם מלאים ייסורים גדולים תמיד. ואמר: שאין נמצא שום עולם הזה כלל…” (ליקוטי מוהר”ן חלק ב, ק”כ).

פה בעולם הזה כולם מלאים בסבל וייסורים. מי שילך מבית אל בית ויבדוק מה קורה שם – לא ימצא אנשים רוקדים ושמחים, אלא ישמע רק חסרונות וצרות. כמובן, שלא מדובר על אנשים שלקוחים איזה סם ואחרי זה נדמה להם שהם שמחים והם קופצים ורוקדים בלי טעם. זו לא שמחה, אלא בריחה מהמציאות. הם בעצמם יודעים ומודים על כך, שברגע שהשפעת הסם פוסקת והם חוזרים למציאות, קשה להם לסבול את החיים עוד יותר.

כללו של דבר, במציאות של העולם הזה אי אפשר למצוא מישהו שהוא לא מלא בייסורים. רק במציאות של התורה והמצוות תמצאו.

תאוות העולם הזה הן כמו שתיית מי מלח – כמה שאתה שותה יותר כך אתה נעשה צמא יותר. ממש כמו בעניין תאוות הממון, שעל זה אמרו חז”ל שמי שיש לו מנה רוצה מאתיים, וממילא “אין אדם מת וחצי תאוותו בידו”. אין אדם בעולם הזה שהשיג אפילו חצי מתאוותיו, כי תמיד נעשה לו צורך כפול ממה שהיה בידו, וכך הוא בכל התאוות הגשמיות – ככל שאדם כרוך אחריהן יותר כך הן חסרות לו יותר.

החיים עוברים מהר.

כמה מהר?

כמו “צל עובר”.

אל תבזבזו את הזמן, הוא אומנם לא עולה כסף אבל הוא המצרך הכי יקר שקיבלתם אי פעם – החיים שלכם!

(הדברים מבוססים על דברי המחבר מתוך ספר תכסיסי מלחמה. כנסו ותיהנו מהמבצעים המיוחדים של חנות האתר שלנו).

 לאמונה ולכוח התפילה שלנו יש כוח עצום עם השפעה אדירה על החיים שלנו, בואו להכיר את הכוח הזה מקרוב ולדעת איך להשתמש בו בכל מצב – בקישור הזה!