הוא פשוט צחק!

אין לכם מצב רוח? קשה לכם לצחוק? לשמוח? אל תדאגו, זה קורה לכולם. כן, גם לרבי נתן מברסלב שמגלה לנו מה עושים בדיוק במצבים כאלה!

מה עשה רבי נתן, תלמידו המובהק של רבי נחמן מברסלב, כשלא היה לא מצב רוח? כשלא הרגיש שמחה וחיות?

הנה מה שהוא כתב על אחת הפעמים בהן הוא לא הצליח להיות בשמחה:

“ביום ראשון נסעתי יחד עם רבי גרשון ורבי מנדל לטשעהרין. בהתחלה הייתי מאוד מדוכא, אז סיפרתי קצת מהסבל שלי לרבי גרשון ולרבי מנדל שהיו איתי. הם עודדו אותי קצת ואחר כך אמרו לי ‘הרבי ז”ל לא אמר לך שאתה צוחק על כל העולם?’

אולי גם זה יעניין אתכם:

תרופה עתיקה מנצחת

להשיג כל מה שאתם רוצים? כך תעשו את זה!

ממה אתה מפחד?

רבי גרשון ואני התחלתנו לצחוק, והצחוק שלנו נמשך ונמשך… כך במשך שעה רצופה! ככה שימחתי את עצמי קצת, כי הייתי צריך את זה מאוד מאוד באותו זמן…”

רבי נתן פשוט צחק! הוא צחק וצחק עד שזה הביא אותו לשמחה אמיתית.

לפעמים אנחנו חושבים שרק אנחנו, האנשים הקטנים הם אלה נופלים למצבי רוח רעים, וזה פשוט חבל.

אז מה עושים?

פשוט, חכו עד שזה יעבור. כן, ותוך כדי נסו להיזכר בדברים מצחיקים, דברים מעודדים, דברים שגרמו לכם לצחוק ולצחוק עד שתתחילו לצחוק.

ואתם  רואים, זה לא פוסח על אף אחד מאיתנו! גם לא על רבי נתן הגדול, תלמידו המובהק של רבי נחמן מברסלב. נכון, זאת מלחמה אבל אנחנו בהחלט יכולים לנצח בה. אנחנו בחודש אדר ב – המנה הכפולה של השמחה – לא שכחתם, נכון?

תעשו דברים מצחיקים

תעשו דברים מצחיקים…

אז אנחנו צריכים לדעת מה אנחנו עושים עם מצבי הרוח האלה שפוקדים אותנו מדי פעם ומורידים את מדד השמחה שלנו – האם אנחנו נותנים להם לשלוט בנו או שאנחנו נשלוט בהם?

האם אנחנו מקשיבים לרבי נחמן, שאמר לנו להכריח את עצמנו בכל הכוח ולהיות בשמחה, בכל דרך שתהיה, אפילו במילי דשטותא… או שאנחנו מסתכלים על הגאווה שלנו ועושים מה שמתאים לכבודנו?

האם אנחנו מוכנים פשוט לצחוק עד שנהיה באמת שמחים?

משנכנס אדר מרבים בשמחה!

אתם מבינים? מרבים בשמחה.

אז כן, צוחקים וצוחקים עד שנהיה שמחים.

כי זה מה שרבי נתן עשה. הוא פשוט צחק!

מאמרים מרתקים נוספים על רבי נתן תמצאו בלינק הזה!