ההנאה המתוקה של הספק

ההנאה המתוקה של הספק

הדבר הכי מתבקש: אנחנו צריכים לדון לכף זכות כדי לתת לסובבים אותנו בכל הזדמנות ליהנות מהספק! מוכנים לנסות את האתגר המתוק הזה?

התורה מספרת לנו שמשה רבינו שואל את עם ישראל: “אֵיכָה אֶשָּׂא לְבַדִּי טָרְחֲכֶם וּמַשַּׂאֲכֶם וְרִיבְכֶם”? (דברים א, יב). אבל משה באמת שואל: איך אני יכול לשפוט אתכם? את כל אחד מאיתנו! כי מי באמת יכול לעשות את הפעולה הענקית הזאת של לשפוט?

האמת היא שיש רק אחד שיודע לעשות את זה הכי טוב – בורא עולם! רק הוא יודע לשפוט כל אדם. כי רק בורא עולם יודע את כל תולדות חייו של כל אחד ואחת מאיתנו ואת כל ההשפעות של סביבתו. רק בורא עולם יודע את היכולות האינטלקטואליות והמצבים הרגשיים של כל אחד ואחת מאיתנו. הוא היחיד שיכול לקחת בחשבון את הכוונות שלנו, הוא ורק הוא יודע את המחשבות שלנו. הוא יודע איך הוא ברא אותנו ומהי המטרה של כל אחד מאיתנו בחיים, בעולם הזה, מה הייעוד והתפקיד שלנו.

אולי גם זה יעניין אתכם:

ראש גדול ושקט נפשי

תעצרו אותי אם אתם יכולים

בדיקת מציאות: האם מה שרואים זה הדבר האמיתי?

אבל כשאדם שופט את זולתו – יכולת השיפוט שלו מוגבלת מאוד. אנחנו יכולים לראות רק חלק מהאדם הזה. חלק מהחיים שלו. אנחנו יכולים להתייחס רק לכמות קטנה שנגלית בפנינו מתוך חייו של אותו אדם. כשאנחנו שופטים אדם אחר אנחנו כל כך מסונוורים, כל כך מוגבלים. לעתים קרובות אנחנו גם עושים את הגרוע מכל – קופצים למסקנות שגויות כי אין לנו את כל התמונה של האדם הזה.

יש רק אחד שיודע לעשות את זה הכי טוב – בורא עולם! הוא ורק הוא יודע לשפוט כל אדם!

וכל כך חשוב שנזכור את זה, במיוחד בימים האלה שהם זמן של סכנה, אבל ועצב לעם ישראל, כי אנחנו עדיין מתמודדים עם אובדן בית המקדש. אנחנו עדיין בגלות. אנחנו כל כך רחוקים מאיך שאנחנו צריכים לחיות, עד כדי כך, שאיננו מבינים אפילו את החשיבות של קרבת הבורא שהייתה לנו פעם.

אלה ימים שכל אחד מאיתנו צריך לשפוט ולדון את השני אך ורק לטובה. אנחנו צריכים לדון לכף זכות כדי לתת לסובבים אותנו בכל הזדמנות ליהנות מהספק, בכל זמן אפשרי ובכל מצב.

אנחנו עדיין מתמודדים עם אובדן בית המקדש

אנחנו עדיין מתמודדים עם אובדן בית המקדש, שיבנה במהרה בימינו אמן!…

אנחנו צריכים לנסות להתעלם מטעויות של אחרים, גם אם הן פוגעות בנו. אנחנו צריכים לתת לדברים פשוט להחליק. קחו דוגמה ממשה רבינו, הנביא הגדול שלנו, שחשש לדון את עם ישראל לכף חובה.

שיהיה לנו יום יום בו ניתן לאחרים ליהנות מהספק, ויהי רצון שהם יתנו גם לנו את ההנאה המתוקה הזו, אמן.

אתם מוזמנים ליהנות מההשקפה והחכמה העמוקה והמיוחדת שיש ביהדות בקישור הזה!