הדרך היחידה לצאת היא להיכנס פנימה

הדרך היחידה לצאת היא להיכנס פנימה

קודם אתה בוחר ואז אתה מובל מלמעלה. בחירה פנימית מובילה לתוצאות חיצוניות, ולא להיפך. הדרך היחידה לצאת היא להיכנס פנימה!

זה היה ביום ראשון האחרון, אותו בוקר שהיה ‘וואו’ גדול ובקנה מידה מאתגר, עבורי לפחות. התעוררתי לסירחון של חתול מת בגינה שלנו. העירייה לא מטפלת בזה מכיוון שזה בשטח פרטי, אז הייתי צריכה לאתר הכי מהר חברה פרטית שתבוא ותסיר את הנגע מהגינה, כלומר תפנה את החתול. זה גרם לעיכוב קל ביציאה מהבית – טרמפ לבעלי לתחנת הרכבת והורדת שני ילדים במקומות שונים. נציג מחברת הגז של הבית היה אמור להגיע באותו בוקר לבדיקת ביקורת שגרתית שנעשית כל חמש שנים, אז קיוויתי שהחזרה תהיה תוך עשר דקות. למרבה הצער, בדרכי החוצה הבנתי שהמכונית שלי ריקה מדלק, לכן הייתי צריכה לעשות הלוך-ושוב לתחנת הדלק והביתה.

עוד כותרות בנושא:

לגעת שוב בפסגה

אם יש לכם את צרור המפתחות הזה אתם מסודרים בחיים

בלי יום רע אחד בחיים שלי

חכמה פנימית: תתחבר לשמש שלך

בדיוק כשפניתי לתחנת הדלק גם הבחור של חברת הגז וגם של החברה שתיקח את החתול מהגינה שלי התקשרו לומר לי שהם ליד הדלת, ואיפה אני?? נסעתי לשם מהר. תוך כדי הנסיעה איש הגז התקשר לשאול היכן נמצא הברז של הגז, כי הוא לא מוצא אותו. לא היה לי מושג. “אם לא מוצאים אותו אני אצטרך לסגור את הגז עד להודעה חדשה”. אמרתי לו שאני כבר שם ושלא ינתק שום דבר.

חזרתי הביתה, שילמתי לבחור שפינה את החתול והתחלתי לחפש את ברז הגז. עשר דקות, תודה לא-ל, והאבידה נמצאה. הבחור בדק והלך. בבית, שמתי לב שבן הישיבה שלי עדיין בבית, הוא החליט לחזור אחר הצהריים – עוד עיכוב ביום שלי, שהיה אמור להתחיל בהכנה של הבית כשבעלי ואני לא נהיה בסביבה במשך עשרה ימים (חופשה, זוכרים?) וצריך לקנות אוכל, להכין ארוחות, לסדר הלו”ז לילדים שיישארו בבית, לארוז וכן הלאה.

בדיוק כשפניתי לתחנת הדלק גם הבחור של חברת הגז וגם של החברה שתיקח את החתול המת מהגינה שלי התקשרו לומר לי שהם ליד הדלת, ואיפה אני??

הלאה, קיבלתי הודעה בטלפון: תקלה קלה בלוח החופשות שלנו לשבוע הבא. לא משהו רציני אבל משהו שצריך למצוא נתיב עוקף כדי לעבור אותו. בנוסף, המנקה שלנו לא הגיעה. כשהתקשרתי אליה היא אמרה שהיא דפקה על הדלת בשעה שמונה אבל אף אחד לא ענה.

וכאן האנרגיות הכבדות, השליליות והמלחיצות החלו לבעבע בתוכי ואיימו להתפרץ כמו הר געש מזעזע מתוכי. בנקודה הזו הבנתי שאני צריכה לעצור הכל ולבחור איך אני רוצה שהסיפור הזה ימשיך. מכיוון שהשם עושה את הכל והכל מאיתו והכל רק לטובה, ומכיוון ש”בדרך שאדם בוחר ללכת מוליכין אותו” (מכות י, ב), זה היה תלוי בי עכשיו להבין את הטוב שיש בכל סיטואציית הבוקר הזו ולבחור לעלות לשלב הרוחני הבא מכל מה שקרה.

שלפתי את המחברת בה אני כותבת לעצמי סיטואציות מהסוג הזה, וכתבתי את כל אחד מכפרת העוונות שחוויתי הבוקר. הניסיון נועד להרים אותנו על נס שלב הבא בקרבת השם, בצמיחה האישית ובעבודת השם, או שהוא מסר מבורא עולם לעשות תשובה ולהתחרט על הדברים שעדיין לא עשיתי עליהם תשובה.

ופתאום הבנתי איך כל העסק הזה הוא ממש דבר גדול ונפלא!

קיבלתי במתנה הזדמנות לנקות את עצמי, להתקרב לבורא עולם ולעשות תשובה והתחלה חדשה בדיוק לפני שאני יוצאת לחופשה. תודה רבה לך בורא עולם על ההזדמנויות הללו ותודה לך על כך שהן קרו כפי שקרו ולא אחרת. תודה רבה לך, בורא עולם יקר, על התזכורת, תודה רבה לך על ההזדמנות להתחיל מחדש, לעשות ריסטרט, ותודה ענקית לך על התזמון!

הניסיון הזה מגיע בזמן שאני ממשיכה לעבוד על עצמי לא להסתמך על העולם החיצוני, על שום אדם או דבר, בשביל תחושת ההגשמה והאושר שלי. למדתי שיש לנו פתח הרבה יותר חזק לאני הגבוה שלנו מאשר לעולם החיצון – בחירה בדרכנו וכיצד אנו הולכים במהלך היום ובחיים שלנו – היא המפתח!!!

תודה רבה לך אבא על התזכורת, ותודה ענקית על התזמון!...

תודה רבה לך אבא על התזכורת, ותודה ענקית על התזמון!…

במילים אחרות, אם היום שלי לא עבר כמו שאני תכננתי ורציתי, אם מישהו פעל בצורה פוגענית, אם קרו דברים שליליים לכאורה – אני לא צריכה לתת לזה לייאש אותי או לגרום לי להרגיש רע בשום צורה. איך שאני מרגישה לגבי עצמי ועם החיים שלי – לא חייב להיות קשור לאירועים חיצוניים. אלא אם כן אתן להם להשפיע עלי בצורה כזאת. ולא, אני ממש לא מתכוונת לתת לזה לקרות.

הקב”ה לא ‘דופק’ לנו על הראש במצב/אירוע מלחיץ כדי שנהיה אנשים שליליים. שום דבר לא אקראי, הכל ניתן לנו דרכנו (הבחירות שלנו) ולטובתנו! אנחנו זוכים לבחור את הנתיב ואז מקבלים סיוע שמימי אלוקי להגיע ליעד שלנו, לא להיפך!

כשאנחנו בוחרים לחפור מעט ולהתעמק יותר בעזרת התבוננות עצמית ולראות את התמונה הגדולה יותר, את המסר ואת הטוב התכליתי הנצחי בכל מה שקורה וקרה, אנו פועלים עם אהבתו של הבורא אלינו על מנת ליצור את התרחיש האפשרי הטוב ביותר. זה נובע מעבודה עם האני הפנימי שלי, לא עם העולם שבחוץ והשפעתו.

היצר הרע תמיד יזעק לתשומת לב על ידי הצבעה על העולם שבחוץ כהוכחה לכמה הדברים או אנשים הם רעים ולא הוגנים. אבל הקול של בורא עולם, הקול העדין והשקט הזה בפנים, הוא הידיעה שיש בסיפור יותר מאשר כל האירועים שבחוץ.

כי האירועים החיצוניים הללו לא חייבים להגדיר אותך, זה מה שאתה עושה מהם בהתאם לזווית הראיה הפנימית שלך בנוסף לדרך שאתה בוחר, שקובעת בסופו של דבר איך אתה מרגיש לגבי עצמך ועם החיים שלך וכל הקומפלקס הזה ייראה בפועל.

הגזמתי? נסחפתי? מאמינה שלא. גיליתי שזה כל כך משנה את החיים. “בדרך שאדם בוחר ללכת מוליכין אותו”. קודם אתה בוחר, ואז אתה מובל מלמעלה. בחירה פנימית מובילה לתוצאות חיצוניות, לא להיפך.

הדרך היחידה לצאת היא להיכנס פנימה. אין דרך אחרת ואין קיצורים!

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.