הג’יני יצא מהבקבוק

איך הופכים משאלה אחת לאלף משאלות? פשוט, תחפרו עמוק ותוציאו את הג’יני שלכם מהבקבוק!…

 הוא גרר את רגליו במדבר הלוהט אל עבר יעד לא ידוע, אל המקום אליו משכו אותו רגליו, כשלפתע הוא הבחין במשהו בוהק במרחק של כמה צעדים ממנו. ‘פטה מורגנה’ מלמל לעצמו, אבל במדבר אף אדם לא יכול לאפשר לעצמו את הלוקסוס שנקרא ייאוש. הוא שינה את הכיוון והלך לחקור את הבוהק הבוהק הזה שבלט קצת מהחול. כן, היה שם משהו.

הוא התכופף כדי להרים את החפץ הזה, אבל הוא היה תקוע. הוא ירד על ברכיו כדי להוציא אותו החוצה, אבל הוא היה קבור עמוק בחול, הרבה יותר ממה שחשב. החלק הבוהק שגרם לו לשנות את הכיוון היה רק הקצה, רוב החפץ היה שקוע בחול הלוהט של המדבר. השמש היוקדת הפכה את משימת החפירה קשה עוד יותר, אבל מצד שני גרמה לו להרגיש נחוש יותר בדעתו לברר איזו תגלית נפלה בחלקו. הוא חפר עם האצבעות שלו עמוק יותר בחול והצליח להכניס אותן מתחת לחפץ. הוא נשען לאחור, מתח את גבו ואת כתפיו והחל שוב למשוך.

הוא משך ומשך עוד יותר חזק, הבקבוק, כך הסתבר לו, החל לזוז קצת ממקומו, החול החל לפנות את מקומו לאצבעות שהפכו לכמעט כף יד שלמה שחפרה מתחתיו. הוא נשם בכבדות וזיעה כיסתה את כולו, הוא עצר והתחיל שוב ושוב עד שבסוף, בסוף!!! הבקבוק השתחרר. הוא הוציא אותו.

הבקבוק היה חלוד ומכוסה בשכבות של חול. הוא הלם בו פעם ופעם נוספת, ושכבות החול החלו להתפזר ברוח המדברית שהופיעה פתאום לכמה דקות. מתחת לחול הוא גילה את כל הבקבוק החלוד שגם הפקק שלו היה ישן וחלוד. עם אצבעותיו המדממות הוא ניסה להוציא את הפקק מהבקבוק עד שהדבר עלה בידו.

ואז… הג’יני יצא מהבקבוק.

“שחררת אותי!” הוא שאג. האיש ההמום הביט בדמות רוח הרפאים שזזה מצד לצד כשהוא פעור פה. “אני לכוד בבקבוק הזה אלפי שנים, אבל אתה שחררת אותי! וכאות הוכרה והערכה, אני מעניק לך משאלה אחת. אמור לי מהי משאלתך ואגשים אותה”, אמר הג’יני.

האיש החל לחשוב. זה זמן רב שהוא מהלך במדבר. כל כך הרבה דברים חסרים לו, כל כך הרבה דברים שהוא זקוק להם, כל כך הרבה דברים לקוות להם… בחירה רק של אחד מהם לא תשנה את מצבו. האם יש איזו משאלה אחת שיכולה למלא את כל רצונותיו ותקוותיו, אפילו כאלה שהוא לא יודע עליהן?

ברוגע ובחשש מסוים הוא לחש לג’יני ואמר, “המשאלה שלי היא שיהיו לי אלף משאלות…”

אולי גם זה יעניין אתכם:

לרתום את המחשבות

אם אני כאן הכל כאן

על רכבת הרים

אנחנו חיים את החיים שלנו במדבר. שמש היצרים שלנו מכה בנו ללא רחמים, ‘מבשלת’ אותנו על בסיס קבוע: עוד אוכל, עוד תאוות, עוד כסף, עוד כוח… והרשימה ארוכה. האור המסנוור של השמש גורם לנו לראות את מה שאין שם, ומעוור אותנו אל מול מה שכן קיים. החול הרך לא מאפשר לבנות עליו שום דבר יציב. גם ההליכה עליו קשה ולמרות שיש לו חלק גדול בעולם אי אפשר לעשות איתו הרבה. למדבר אין מפה ושום סימני דרך. אנחנו נודדים חסרי תכלית, והתקווה שנצא ממנו בחיים היא נס בפני עצמה…

הסתכלות על העבר מלא האכזבות מעניקה לנו את הכוח העצום של ההתמדה לשנות את הכיוון בלי שום סיבה, אלא רק מתוך אמונה פשוטה….

אבל בורא עולם הוא אבא רחמן ואוהב, הוא נותן לנו ניצוץ של תקווה. הסתכלות על העבר מלא האכזבות מעניקה לנו את הכוח העצום של ההתמדה לשנות את הכיוון בלי שום סיבה, אלא רק מתוך אמונה פשוטה. הרצון שלנו למצוא משהו שווה, דוחף אותנו להכניע אותנו ולכופף עצמנו כדי שנתחיל לחפור ולחפש את מה שאנו מבקשים. כן, נתאמץ ונכאב עד לבוא הישועה.

כשנדמה שההצלחה חומקת לנו מבין הידיים, נחפור עם האצבעות כדי לאחוז בה. וכשהג’יני בסופו של דבר ישתחרר – כשנגלה אילו כלים נפלאים יש לנו בארגז הכלים שלנו – נמשיך עם הרצון והפקחות להשתמש בכוחו של הג’יני על הצד הטוב ביותר.

האוצרות הנפלאים נמצאים עמוק, צריך להמשיך לחפור ולעולם לא להתייאש!

תפילה נמצאת במקום עמוק, כך אומרים לנו חכמים. היא קבורה כל כך עמוק, כל כך מסתתרת מטווח הראיה, עד שאנשים אפילו לא חושבים עליה הרבה, וגם לא מחשיבים אותה. “היא כמו החול שאי אפשר לבנות עליו שום דבר יציב. היא חלודה, שריד מתקופה פרימיטיבית…” הם יאמרו לכם ולעצמם.

דוד המלך ע”ה, מחבר ספר התהילים, אומר – “ואני תפילה” (קט, ד). רבי נחמן מברסלב מהדהד את המילים הללו למעלה מ-200 שנים ואמר שוב ושוב: “התכלית שלי היא התפילה!”

השיחה שלנו עם בורא עולם, התפילה האישית, משחררת את הג’יני ואת הכוח של התפילה עד שהם נעשים חלק בלתי נפרד מאיתנו, קניין אדיר שנמצא ברשותנו. ואז, המשאלה שלנו הופכת לאלף…

פעם מישהו ביקש מרבי נחמן עצה ליצירת קשר קרוב יותר לבורא עולם, והרבי המליץ לו ללמוד דבר מסוים. “רבינו! אני לא יכול לעשות את זה. אני לא מסוגל ללמוד” מחה אותו אדם בפניו.

ורבי נחמן השיב, “עם תפילה, אתה יכול להשיג הכל! את כל הטוב. אדם יכול להשיג הצלחה בכל תחומי חייו – לימוד התורה, תפילה, קדושה אישית, שמחה, חסדים… את כל הטוב של כל שלב ושלב ברוחניות שלו”.

שחררו את הג’יני מהבקבוק ותראו איך אתם הופכים משאלה אחת לאלף משאלות!

עוד מאמרים נפלאים ומרתקים שישחררו לכם את הג’יני מהבקבוק ויעזרו לכם לגלות את האוצרות האדירים שקיימים בכם תמצאו כאן.