האם מישהו שומר על הדלת של חסידות ברסלב?

האם מישהו שומר על הדלת של חסידות ברסלב

האם מישהו שומר על הדלת של חסידות ברסלב, או שכל אחד יכול להיות חסיד ברסלב? רון שואל ועוזר ברגמן עונה!

שלום לכם,

אני כבר תקופה ארוכה מסתקרן מאוד לגבי חסידות ברסלב. עד לא מזמן הייתי מזוהה עם חסידות מסוימת במשך זמן מסוים מכיוון שאני לא שומר תורה ומצוות לגמרי. מבחינתי, אותה חסידות התאימה מכיוון שהחבר’ה שם היו מאוד לא שיפוטיים וזה עשה לי טוב.

אולי גם זה יעניין אתכם:

איך אני יכול להיות שמח?

אם אני מתפלל, אני מקבל הכל?

למה אסור להתאבד על פי היהדות?

לאחרונה, אני מתעניין בקבוצות אחרות של חסידות וקראתי לא מעט ציטוטים ואמרות של רבי נחמן מברסלב, כאלה שריגשו אותי מאוד ונתנו לי משמעות והכוונה במידה מסוימת בחיים, לכן החלטתי להעמיק את הבירור בעניין ברסלב.

השאלה שלי היא, האם מישהו שאינו שומר מצוות לחלוטין ולא שייך לשום קבוצה עדיין יכול להיות חסיד ברסלב?

אשמח לתשובה, רון.

האמרה המפורסמת של רבי נחמן מברסלב

האמרה המפורסמת של רבי נחמן מברסלב!

שלום גם לך רון היקר,

ראשית עלי להבהיר שאין מישהו ש”שומר על הדלת” חסידות ברסלב, אין דבר כזה. כל מי שמאמין שרבי נחמן הוא צדיק גדול ורואה בו מורה דרך נפלא שמשנה את חייו אפילו בעזרת אמרות מתוקות שרבי נחמן מברסלב אמר והן מרגשות אותו, כמו במקרה שלך – הוא כבר חסיד ברסלב.

בנוגע לשמירת המצוות – אף חסיד ברסלב וכל מי שמחויב לקיום ההלכה לא יכול לטעון שהוא שומר “באופן מלא”, כי אין אדם שלא חוטא. “שבע ייפול צדיק וקם”. כולנו בני אדם וכולנו טועים או נופלים. העניין הוא לקיים את מה שרבי נחמן אמר – להתחיל שוב מההתחלה!

הצעתי לך היא, שפשוט תדבר עם בורא עולם – וזו התפילה האישית או ההתבודדות כפי שרבי נחמן מכנה אותה – ותבקש ממנו את ההכוונה וההדרכה למקום אליו אתה שייך על פי שורש נשמתך, ושיזכה אותך לשמור עוד ועוד מצוות, כמובן, בקצב שלך ובדרך בה הוא מנהיג אותך. אני בטוח שהוא יעשה איתך עבודה טובה ונפלאה.

מקווה שעזרתי,

עוזר ברגמן.

גם לכם יש שאלות שיכולות לעניין ולזכות את הרבים? בשביל זה אנחנו כאןשלחו אלינו ואנו נענה בשמחה במדור ברסלבפדיה – שאלות ותשובות מעניינות בנושאים שונים ומגוונים בקישור הזה.