האם יש תפילה בנושא קדושה אישית לנשים?

האם יש תפילה בנושא קדושה אישית לנשים?

אתם שואלים אנחנו עונים: מיכל רוצה לדעת האם יש תפילה מיוחדת בנושא קדושה אישית עבור נשים?

שלום לכם,

יש לי שאלה: האם לנשים יש תפילה או ספרים בנושא הקדושה האישית (תיקון/שמירת הברית)? זה באמת מסקרן אותי.

תודה, מיכל.

אולי גם זה יעניין אתכם:

איך אני יכול להיות שמח?

אם אני מתפלל, אני מקבל הכל?

למה אסור להתאבד על פי היהדות?

התיקון הכללי – הלפיד של הנשמה שלנו

שלום גם לך מיכל היקרה,

עשרת המזמורים שרבי נחמן גילה והנקראים בשם – תיקון הכללי, יכולים להיאמר גם על ידי גברים וגם על ידי נשים, מכיוון שכשמכם כן הם – תיקון הכללי – והם מסוגלים לתקן את רוב החטאים.

בפרפרזה על הזוהר הקדוש, פעם רבי גדלה קניג אמר: “הפסוק (תהילים צא, י) אומר “לֹא תְאֻנֶּה אֵלֶיךָ רָעָה” – זה רומז לגברים, “וְנֶגַע, לֹא יִקְרַב בְּאָהֳלֶךָ” – זה רומז לנשים. יוצא ששניהם מרוויחים מקריאת התיקון הכללי”.

עשרת המזמורים שרבי נחמן גילה נקראים בשם התיקון הכללי ומסוגלים לתקן את רוב החטאים!

המושג “תיקון הברית” אולי לא חל על נשים כמו גברים, אבל המושג קדושה בהחלט כן. הגמרא (ברכות כ, ע”א) מספרת על רב גידל הקדוש שהיה נוהג לשבת ליד המקווה, וכשהנשים יצאו החוצה אחרי הטבילה הן היו רואות את פניו ובעקבות כך יולדות ילדים יפים, והכוונה היא יפים ברוחניות שלהם. סיפור זה מראה שלמחשבות של האישה יש השפעה והשלכות על הרוחניות של הילד.

מקווה נשים

מעבר לכך, טיהור הנפש והלב מכל רוע הוא התנאי המקדים להתקרבות לבורא עולם עבור כל אדם, גברים ונשים כאחד, כפי שנאמר בתנא דבי אליהו (בשם הבורא): אתן את רוחי על כל אדם, יהודי או גוי, איש או אישה, עבד או שפחה – הכל תלוי במעשים של האדם!

בהצלחה!

גם לכם יש שאלות שיכולות לעניין ולזכות את הרבים? בשביל זה אנחנו כאןשלחו אלינו ואנו נענה בשמחה במדור ברסלבפדיה – שאלות ותשובות מעניינות בנושאים שונים ומגוונים בקישור הזה.