גלגל ההצלה של רבי נחמן

על גלגל הצלה הזה רבי נחמן מברסלב מסר את נפשו עבורנו – התיקון הכללי, והביא את בשורת התקווה והתיקון לאחד הפגמים הנוראים…

 אחת הטובות הבולטות שעשה לנו רבי נחמן היא גילוי “עשרה מזמורי תהלים” – תיקון הכללי.

הרקע לגילוי המדהים הזה הוא התפשטות הפגם הנורא של “זרע לבטלה”, שנגע כבר ברוב שכבות העם, וכל יהודי ירא שמים בעבר ידע היטב שהפגם הזה הוא נורא ואיום ושקשה מאוד לתקנו אם בכלל, והוא מביא על האדם צרות שונות ומשונות כי נבראים מזה מזיקים וכן הלאה.

על הרקע הזה, שכל יהודי ירא שמים שהיה חלילה נכשל בעבירה זו היה נבהל ושוקע במרה שחורה מגודל הפחד והחשש שלו מתוצאות הפגם, ומהצער על הכישלון בדבר מגונה שכזה, בא רבי נחמן עם בשורה של תקווה והצלה עם התיקון הכללי, עליו אמר עליו מועיל מאוד לתקן פגם זה, וחזר על דבריו ואמר שמי שיאמר את עשרת מזמורי התהלים הללו אין לו לחשוש מתוצאות הפגם, כי בוודאי תוקן.

גם זה יכול לעניין אתכם:

העיקר להתמיד

להתקרב בלי להתנתק

הרקע שמאחורי הדיבורים

איך זוכים להיות יהודי?

המשימה: בייגל

גם אתם גיבורים

אני? בשמחה תמיד!

ברסלב – העידן החדש

רק האמת מנצחת

השקרים רבים, האמת אחת

רק מי שמודע לגודל הפגם של והקושי לתקנו, יודע להעריך באמת את הגילוי של אותם עשרה מזמורי תהלים. מי שלא מבין בכלל עד כמה נורא הפגם, כי מעולם לא למד את דברי הזוהר על כך, וגם לא גדל בסביבה שבה האווירה הייתה שאין יותר גרוע מפגם זה, לא מבין איזו בשורה ואיזו הצלה הביא הגילוי של עשרת מזמורי התהלים, וממילא הוא רחוק מלהבין את גדולתו של רבי נחמן ואת הטובה הגדולה שעשה לו ולדורות כולם בשעה שגילה תיקון זה, ועל זה העיד שמסר מאוד את נפשו על מנת לגלותו.

מי שלא מבין עד כמה נורא פגם זה, לא יבין את גדולתו של רבי נחמן ואת הטובה הגדולה שעשה לו ולדורות כולם בשעה שגילה תיקון זה…

וכן על זו הדרך בכל תחום ותחום, כאשר שאיפתו של האדם היא להתקרב לתורה ולהיות יהודי כמו שהקב”ה רוצה, והוא מכיר ויודע את הדרישות שהתורה דורשת ממנו ופונה לכל הדרכים המקובלות מדורות, אזי משנתו של רבי נחמן היא עבורו בשורה של גאולה! עכשיו, סוף סוף, יש לו עצות נפלאות איך להגיע למה שליבו כוסף.

תקווה – היא אחד הדברים שרבי נחמן אוהב לטעת בליבם של המתקרבים אליו…

אבל אם הוא מתנכר חלילה לדרך החיים התורנית הכללית של ישראל, ואינו מתחבר לכלל השאיפות של עם ישראל במשך דורות לקיום התורה, הוא לא יבין ולא ידע כלל איזו בשורה רבי נחמן הביא לנו ולא יעריך את דבריו כלל, הוא לא ידע שדבריו באים על הרקע של המאמץ של יהודים להתקרב לבורא עולם בדרכים המקובלות מאז ומתמיד, ולהולכים בדרכים אלו הוא בא לייעץ ולחזק, והוא עלול לקבל את דברי רבינו כמו פתגמים נחמדים ותו לא.

* * *

מחפשי האמת – מדור המיועד למתקרבים הרוצים להכיר את משנתו של רבי נחמן מברסלב, והכולל בתוכו מאמרי התעוררות להליכה בתמימות בדרכי היהדות, לימוד התורה בכלל ולימוד בספרי רבי נחמן ותלמידיו בפרט, עצות ודרכים נפלאות איך ללמוד אותם, ועל ידי כל זה זוכים להרגיש את גודל המתיקות והתענוג של ההתקרבות לתורה ולצדיקים וזוכים לתיקון הנפש ולהשלמת כל החסרונות.