בלי אווירון, תתחדשו!

אווירון, פה גדול… איך עוברים לשלב של ה’גדולים יותר’ ומתחדשים רק עם מילה אחת? הנה הסוד שישנה לכם את החיים!

 בורא עולם מכיר אותנו ויודע טוב מאוד מי אנחנו, “כי הוא ידע יצרנו”, והוא הרי מי ברא אותנו, והוא גם יודע באיזה עולם אנחנו נמצאים ומול אילו פיתויים והסתות אנחנו עומדים וצריכים להתמודד, וכמה אנחנו עלולים ליפול…

אז כן, הוא מרחם עלינו ונותן לנו עוד אפשרות.

כן, עוד אחת ועוד אחת, ועוד מלא אפשרויות להתחיל מחדש ולתקן את מה שעשינו. בעצם, כל שלוש שניות הוא נותן לנו הזדמנות חדשה! מדהים, נכון? אז תאמין שהיום נולדת מחדש ושכל מה שהיה עד היום – איננו! לא היה ולא נברא. פשוט, מתחילים מעכשיו!

“אלוקי אבותיכם שלחני אליכם” אומר הקב”ה למשה רבינו לפני שהלך אליהם למצרים כשהיו משועבדים לפרעה. אבל משה רבינו ידע שזה לא מספיק, כי בני ישראל הרי ישאלו: “ואמרו לי מה שמו?”… כמובן שאין פה שום כוונה לכך שהם יבקשו ממשה לומר להם מה שמו של בורא העולם, אל ישאלו אותו באיזה שם יוכלו באמת להיגאל, כלומר שיוכלו תמיד להחזיק בבורא עולם? לדעת מהי העצה?

אולי גם זה יעניין אתכם:

תתחדשו עם כל נשימה

יום חדש אני חדש

להתחיל את היום בלי דעות קדומות

ואז הקב”ה מגלה למשה רבינו סוד נפלא, את עצת העצות וכך אמר לו לומר להם: “אהיה אשר אהיה, אהיה שלחני אליכם”. ההסבר על פי רבי נחמן מברסלב (ליקוטי מוהר”ן ו) שהמשמעות של השם ‘אהיה’ זה – ‘אנא זמן למהוי’, אני מוכן להיות. ליתר דיוק, אני מכין את עצמי שתהיה לי הויה.

שלוש פעמים השם ‘אהיה’ מופיע בפסוק הזה, ולא סתם.

רבי נחמן מסביר (שם) שלפני שאדם עושה תשובה על מעשיו, אין לו מציאות בעולם, והוא למעשה רק חיה בדמות אדם כי הוא כולו רק חומריות, וחומר הוא דבר שכלה וחולף, וממילא אין לו מציאות אמיתית בעולם. מה אם כן המציאות? בורא עולם, הוא המציאות היחידה. אולם הקב”ה ועם ישראל – אחד הם! לכן ממילא יש לישראל חלק בנצחיות של הקב”ה, אבל רק באופן שהם מחוברים אליו ולתורה.

עוד אחת ועוד אחת, ועוד מלא אפשרויות להתחיל מחדש ולתקן את מה שעשינו. בעצם, כל שלוש שניות הוא נותן לנו הזדמנות חדשה! מדהים, נכון?

לפני שאדם עושה תשובה ומתחבר לבורא עולם אין לו מציאות, אבל מרגע שהוא אפילו רק מוכן לחזור בתשובה כבר יש לו איזו מציאות, כי ההכנה הזו שהוא מכין את עצמו לחזור בתשובה היא בעצמה תשובה וחיבור אל הבורא. וזה הפירוש של שם ‘אהיה’ הראשון בפסוק הנ”ל.

לרוב אדם מתוודה על חטאיו ב’חטאתי, עוויתי, פשעתי’ – כשהוא חווה אירוע מכונן בחייו, מעין איתות רציני מלמעלה, אז הוא מתעורר לפשפש במעשיו ולחזור בתשובה. אבל זה רק בשביל עצמו, כדי לא לקבל עוד מכה מרוב שהוא מפחד, אז הוא מיד מתוודה, מבקש סליחה ומקבל על עצמו לשנות את דרכיו הלאה. על זה אומר רבי נחמן שצריך לעשות עוד ‘חטאתי, עוויתי, פשעתי’ כי בפעם הראשונה זה בא ממקום נמוך, ממקום של פחד, אבל בפעם השנייה זה יהיה לשם שמים. וזה ה’אהיה’ השני בפסוק לעיל. כי ‘אהיה אשר אהיה’ זה שייך לימות החול, שהאדם הוא פעם טמא ופעם טהור, פעם כשר ופעם פסול, פעם אסור ופעם מותר – שישה מצבים שהוא עובר בהם בימות החול של חייו.

פה גדול אווירון כבר לא צריך את זה

‘פה גדול, אווירון?…’ כבר לא צריך את זה!

ואז מגיעים ל’אהיה’ השלישי, שהוא כבר שייך לשבת בבוקר, שזו תשובה של שבת שהיא שלמה לגמרי ואין את הנדנוד בין ששת המצבים שהוזכרו לעיל.

אתם מבינים? שם ‘אהיה’ הוא העצה של התחדשות! שהיא דבר אמיתי לגמרי ולא חלילה איזה קונץ או פיתוי, כמו שמפתים ילד קטן לאכול אומרים לו: ‘פה גדול…’ ואז עושים לו ‘אווירון’ עם הכפית ומשמיעים רעש של מנוע כדי שיכניס את האוכל לפה.

לא, כאן אין את זה. זה הדבר האמיתי, לא אווירון.

תתחדשו! כי אלו הרחמים של בורא עולם עלינו, רחמים עד אין קץ וחקר, לתת לכל אחד מאיתנו חשק, מוטיבציה וחיות אמיתית כשהוא מתחיל מחדש, נקי וטהור כמו תינוק!

(הדברים מבוססים על דברי המחבר מתוך ספר תכסיסי מלחמה. כנסו ותיהנו מהמבצעים המיוחדים בחנות האתר שלנו!).

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.