אתגר 148 לחיים שמחים יותר

כולנו עוברים אתגרים בחיים, מי יותר מי פחות, ויכול להיות מאוד שגם יצאנו מהם עם רווח מסוים. אבל מניסיון אישי, אתגר 148 נושא איתו רווח בליגה אחרת לגמרי…

 אוהבים אתגרים?

יש מי שיאמר כן ויש מי שיצעק לא.

בכל אופן, נרצה או לא נרצה, הם חלק מהחיים של כולנו ואין יוצאים מן הכלל.

אז בואו נראה אם תרימו את הכפפה ותנסו את אתגר 148:

“מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד”!

קשוח. זה נשמע כאילו מבקשים מאיתנו להזיז הר, לגעת בירח או להגיע איכשהו לצד השני של היקום. וחוץ מזה, מה זה ייתן לנו? למה זה כל כך חשוב, עד שזה הפך לאתגר עם מספר – 148?

מבט חטוף על מה שקורה בעולם, או אפילו רק סביבנו, יעיד כמו אלף עדים שהעניינים רחוקים מאוד מלהעלות חיוך על הפנים, כל שכן להיות בשמחה ועוד תמיד! אז איך, ריבונו של עולם, עושים את זה? מאיפה מתחילים?

כמו כל אתגר שרץ ברשת ובעולם בשנים האחרונות ושכמעט כולם ניסו אותו – מפשוטי העם ועד לסלבס הכי נחשבים – למה לא לתת לו צ’אנס? למה לא לנסות אותו? מה כבר נפסיד?

אולי גם זה יעניין אתכם:

12 טיפים לרגעים קשים

גלגל ההצלה של רבי נחמן

המשימה: בייגל

גם אתם גיבורים

אני? בשמחה תמיד!

שמחה? מה יוצא לנו מזה?

הוא ניצל בגלל השמחה

משיבת נפש – להיות בן אדם חדש

מקור האנרגיה החיובית

למרות הכל – שמחה!

אני? בשמחה תמיד!

“ולהתגבר ולהרחיק העצבות והמרה השחורה בכל כוחו…”

בואו נגיד שאת החלק הזה אפשר לבלוע פחות או יותר (עד שנדע מה מחכה לנו בהמשך של האתגר הזה). ונגיד שגם נצליח לגייס את כל הכוחות שלנו ונעמוד במשימה של להרחיק את כל העצבות והמרה השחורה שתופסת אותנו (מה תופסת, חונקת) בכל הזדמנות אפשרית.

האמת, נשמע אפילו יותר קל מלהיות בשמחה, לא?…

בכל מקרה, עדיין נשאלת השאלה – מה יוצא לנו מזה?!? ואל תשכחו שלפעמים מדובר בעניין של חיים ומוות ממש.

נכון, נשמע בומבסטי אבל אי אפשר להפריז כשמדובר בבריאות שלנו, כי כך כותב מי שעומד מאחורי האתגר המיוחד הזה: “וכל החולאת הבאין על האדם כולם באים רק מקלקול השמחה… וגם חכמי הרופאים האריכו בזה, שכל החולאת על ידי מרה שחורה ועצבות… והשמחה היא רפואה גדולה“!

עכשיו ברור יותר מה יוצא לנו מזה ולמה כדאי לנו באמת להיות בשמחה. הרי כולנו רוצים להיות בריאים. זו המשאלה הגדולה ביותר של כולנו. אנשים נוהגים לומר “העיקר הבריאות” ולא סתם, יש בזה רצון גדול, כמיהה עצומה. יש לבריאות את הכוח לתת לנו לעשות הרבה דברים בחיים. היא דלק שמניע אותנו.

“והכלל, שצריך להתגבר מאוד בכל הכוחות להיות אך שמח תמיד, כי טבע האדם – למשוך עצמו למרה שחורה ועצבות מחמת פגעי ומקרי הזמן, וכל אדם מלא ייסורין, על כן צריך להכריח את עצמו בכוח גדול להיות בשמחה תמיד, ולשמח את עצמו בכל אשר יוכל…”

פגשתי לא מעט אנשים וקראתי על המון אנשים שבעיניי יכולים להיות גיבורים. למה? כי הם לא ויתרו. הם לא היו מוכנים להיכנע וליפול לייאוש גם בנסיבות החיים הקשות שלהם. הם תמיד אמרו שקרן האור בחיים שלהם הוא הכוח לחייך, להמשיך לשמוח גם אם המצב נראה קשה ואפילו סופני. הם נלחמו בכל הכוח שלהם כי זה מה ששמר על השפיות שלהם. זה מה שעזר להם להמשיך הלאה. הם לא נתנו לקושי איתו התמודדו לקלקל להם את השמחה,  שהייתה הדבר שהציל אותם ממש.

כמה שמח ככה בריא…

אז נכון, לא צריך להיות חולים, חלילה, כדי להבין שאתגר 148 הוא גלגל הצלה אדיר שקיבלנו. אפשר, ורצוי מאוד, גם כשאנחנו בריאים ומתמודדים עם כל מיני אתגרי חיים לנסות את אתגר 148. איך? פשוט מאוד, לשמוח מכל דבר קטן שיש לנו. ולקום בבוקר זה לא דבר קטן!!! זה ענק! רק על דבר כזה צריך לשמוח בלי הפסקה… ואיפה היכולת שלנו לזוז? לתקשר עם אנשים? לראות? ללכת? לעשות כל הרבה דברים? יש לנו ים של סיבות לשמוח תמיד. וגם כשקשה. כי גם בתוך הקושי אנו חווים רגעי אתנחתא שמחזקים אותנו, וכל חיזוק כזה הוא סיבה ענקית לשמחה. וכן, האתגר הזה פועל הכי טוב גם ובעיקר בדברים הקטנים של החיים. משם שואבים ממנו כוחות עצומים. ולומר תודה. על הכל. ובתור התחלה אתם יכולים להתחיל להודות על עשרה דברים כל יום שיש לכם בחיים.

זה אתגר 148.

עכשיו אתם בטח רוצים לדעת מי עומד מאחוריו ולמה 148?

התשובה לשתי השאלות היא אחת: רבי נחמן מברסלב. 148 בגימטרייה זה נחמן.

שמחה, היא כלי אדיר בארגז הכלים של החיים שלנו והיא מחוללת נפלאות. תשתמשו בה, וכמה שיותר!

(הדברים מבוססים על דברי רבי נחמן מברסלב, ליקוטי מוהר”ן כד. רוצים להעמיק יותר בעניין? להבין איך זוכים לשמור על השמחה? מוזמנים לקרוא על הנושא כאן).