אף פעם לא לבד

אף פעם לא לבד
בכל מקום שאנחנו נמצאים בורא עולם איתנו תמיד. אם לא נשכח את זה לא נרגיש אף פעם לבד!

מכירים את ההרגשה המעצבנת הזאת שאתם פתאום מרגישים לבד?

האמת, אפשר לומר שבשנה האחרונה זאת שאלה רטורית. ‘שנת הקורונה’ העניקה לנו הרבה זמן לבד. אבל הכוונה היא לא שאתם נמצאים פיזית לבד. כי בטח יש אנשים סביבכם, המכוניות צופרות, חתולים מיילים והילדים של השכנים משחקים בקולי קולות בגינה של הבניין.

הרבה רעש. הרבה אנשים. הרבה תנועה. ועדיין, מרגישים לבד.

מאז שווירוס הקורונה נכנס לחיים שלנו הלבד הזה מורגש עוד יותר. בין הפעמים בהן יכולנו לחזור למה שנקרא שגרה הספקנו להיות בשני סגרים, חלק גם בבידוד, ואנחנו כל הזמן צריכים לשמור על ריחוק חברתי… בקיצור, גם זה לא מוסיף לתחושת הלבד שממילא הרגשנו עוד לפני שהקורונה פרצה לחיים שלנו.

אז למה זה קורה?

מהסיבה הנראית לעין, אפשר לומר שאנחנו מוקפים יותר בסביבה טכנולוגית – על כל סוגי המכשירים שהיא מציעה לנו – יותר מזו האנושית, לכן אנחנו חווים יותר לבד.

אבל הנה משהו מעניין שרבי נחמן מברסלב מגלה לנו: האדם נמצא היכן שהמחשבות שלו נמצאות (ליקוטי מוהר”ן כא, יב).

אולי גם זה יעניין אתכם:

תמצית החיים בשתי דקות ו-23 שניות

רגע בלי מחשבה – להתמודד עם מחשבות שליליות

מריחים את זה?

שמחה – סוד ההצלחה

תודה לך השם

תמצאו את הרווח

תמצאו את הטוב

תודו שיש בכם טוב

נקודות טובות ואזמרה

12 טיפים לרגעים קשים

גלגל ההצלה של רבי נחמן

אנחנו מרגישים לרוב את הלבד הזה בגלל המחשבות שלנו. כי למחשבות האלה יש כוח עצום, כפי שמסביר רבי נחמן, עד כדי כך שהן מסוגלות לייצר מציאות שנרגיש אותה או שהיא תקרה באמת. כלומר, הרבה מתחושת הלבד היא לאו דווקא פיזית אלא יותר במקום של המחשבה שמשפיעה על הרגש, שכידוע יש לו משקל אדיר להפוך את המחשבה הזו לאמיתית.

הטיפים של רבי נחמן זורמים אלינו בקצב מדהים, והנה עוד אחד: כדאי לכם ללמוד להיות לבד מבלי להרגיש בדידות. יכול להיות שהטיפ הזה יתאים לנו היום יותר מתמיד בגלל הקורונה, אבל בגדול – לכל זמן. כי זאת אמנות של ממש, חכמת חיים שיכולה לשנות לנו את דרך החשיבה וההרגשה והמציאות שתבוא בעקבותיה.

רבי נחמן מגלה לנו שלמחשבות שלנו יש כוח עצום, עד כדי כך שהן מסוגלות לייצר מציאות שנרגיש אותה או שהיא תקרה באמת…

וזה לא נגמר כאן. הנה עוד טיפ מדהים: דווקא בנקודת הלבד הזו, כפי שרבי נחמן מלמד, יש לנו את האפשרות לחיות חיים נפלאים ומתוקים, מלאים ביצירתיות עם משמעות אדירה וים של תוחלת. לבד, הוא הזמן להכיר את עצמנו, לגלות דברים שלא הכרנו או לא ידענו שקיימים בנו.

כדי לעשות את זה הכי כיף שאפשר, נשב על כוס קפה עם עצמנו ונקבל על עצמנו קודם כל לחשוב טוב כדי שבאמת יהיה טוב (כך נקיים את הטיפ הראשון שרבי נחמן נותן לנו). אחר כך נבין שאנחנו לא לבד מבחינה רגשית, שהרי שם בעצם נוגעת הנקודה הכואבת של הלבד, ונגלה שמישהו תמיד נמצא איתנו – בכל מצב, מקום וזמן נתון: אבא שבשמים.

אחרי הגילוי המדהים הזה נעבור לטיפ הבא של רבי נחמן: השיחה עם אבא (וכלשונו, התבודדות) – נתחבר אליו, נדבר איתו, נשתף אותו ונספר לו את כל מה שעובר עלינו. כן, גם את הדברים הקטנים האלה שנראים לנו שוליים. ושלא תטעו, לדברים הקטנים האלה יש תפקיד ענק בשינוי המיוחל, באיך שנרגיש ובמה שיקרה. וגם, אל תשכחו שאבא הוא זה שנתן לנו אותם בדיוק כמו את הדברים הגדולים. את כל המתנות האלה קיבלנו ממנו.

אחר כך, נבקש ממנו לעזור לנו לבחון את החיים שלנו, לנתב אותם למקומות הנכונים לנו ולהרגיש הכי עם כולם גם כשאנחנו לבד. כי אנחנו אף פעם לא לבד.

רוקנו את הראש מהמחשבות יש להן כוח עצום שמייצר מציאות

רוקנו את הראש מהמחשבות, יש להן כוח עצום עד כך שהן מסוגלות לייצר מציאות!…

אפרופו לא לבד, לא מזמן שמעתי שיר מקסים של אהוד ונועם בנאי. נועם הוא בנו של הזמר מאיר בנאי ז”ל שנפטר לפני ארבע שנים ממחלת הסרטן. הגעגועים של נועם לאבא שלו, הרצון להרגיש שאבא מאיר עדיין איתו ושהוא לא לבד הובילו אותו לכתוב את השיר הזה שנקרא (ולא במקרה בכלל): אף פעם לא לבד.

מילות השיר משקפות את מה שכולנו בעצם חווים, והן מתאימות לא רק לאבא מאיר אלא גם בהחלט לאבא שבשמים שתמיד איתנו, ואם נשיר (כי לשיר זה כיף) או אפילו נאמר לעצמנו את המילים היפות של השיר הזה, התובנה הזו תהיה חלק בלתי נפרד מהתודעה שלנו: אנחנו אף פעם לא לבד!

אף פעם לא לבד (מילים ולחן נועם בנאי)

אני זוכר עוד את ריח

הבשמים בגינה

בערב יום שישי בית כנסת

וחולצה לבנה

אני זוכר סיפור קבוע

ליד השולחן

איך צחקנו צחוק פרוע

לא הרגשנו את הזמן

אתה אף פעם לא לבד

דבר איתו הוא שומע

גם בלי לומר אף מילה

גם כשהשמש תשקע

הוא מאיר בתוך ליבך

אתה אף פעם לא לבד

קשה לראות אני יודע

הוא עוד חלק ממך

הוא אוהב אותך

בסוף כולנו זה אחד

אתה אף פעם לא לבד

עברו כבר די הרבה ימים

שלא חלמתי אותך

ולפעמים אני פוחד

שהתרחקתי ממך

יש רגעים בהם שומע

את קולך בקולי

הגעגוע שוב בוקע

אל תשכח גם אותי.

בכל מקום שאנחנו נמצאים בורא עולם איתנו תמיד. אם לא נשכח את זה לא נרגיש אף פעם לבד.

אתם מוזמנים ליהנות ממגוון מאמרים מרתקים בנושא חברה והשקפה בקישור הזה , תיהנו!