אני רוקד בגלל השמחה שתהיה לי – תלווה שמחה

אני רוקד בגלל השמחה שתהיה לי תלווה שמחה

איך עושים הלוואה של שמחה? כנראה שלא צריך הרבה חוץ מזוג רגליים שיכולות להקפיץ ולסחוף את כל מי שסביבכם! רוצים לנסות?

רבי אהרון מקיבליטש היה ידוע כאדם שמח מאוד. הוא היה כל כך מלא בשמחה עד שהחסידים סביבו קינאו בו. ולמרות שהיה עני מרוד הוא היה תמיד בשמחה.

אז מה הפלא שעניין זה הפך למומחיות של רבי אהרון – להכניס שמחה בלב הכבד של האנשים. בדרך כלל, כמה מילים ממנו הספיקו כדי להפוך את האפלוליות והכבדות שהעיבו על הנשמה והלב לשמחה מדהימה.

והוא היה מדהים! הוא רקד תמיד, ממש חגג את הרוחניות שלו.

אולי גם זה יעניין אתכם:

לחיות את החיים – הנה הסוד שלא גילו לכם

עניין של גישה

בלי יום רע אחד בחיים שלי

איך היה הבוקר שלכם?

פעם שאלו אותו איך הוא יכול לרקוד כל הזמן עם התלהבות כזאת? והוא השיב, “באופן טבעי, בזמנים בהם היצר הרע אומר לי, ‘למה אתה רוקד? על מה יש לך להיות שמח ולרקוד כך?’ אני משיב לו, ‘גם אם אני לא מרגיש באמת שמח ולא מצליח למצוא שום סיבה להיות שמח ברגע הזה ממש, אני עדיין יכול להלוות שמחה. אני יודע שבעולם הנצח, לעתיד לבוא, יש הרבה שמחה עצומה. אז אני רוקד בגלל השמחה שתהיה לי כשארקוד אז. לכן, למה שלא אלווה מהשמחה הזו כבר עכשיו ואביע אותה בריקודים שלי?’”

מסופר על חתן וכלה שהתחתנו אבל בקושי היה להם כסף לאירוע המכונן של חייהם. עד כדי כך, שהם אפילו לא יכלו להרשות לעצמם אוכל לארוחה החגיגית של החתונה. אחרי החופה האורחים עזבו בשקט את המקום. בני הזוג, שהיו כל כך עצובים, החלו לבכות…

“אני יודע שבעולם הנצח, לעתיד לבוא, יש הרבה שמחה עצומה. אז אני רוקד בגלל השמחה שתהיה לי כשארקוד אז…”

מישהו רץ לספר לרבי אהרון על הסיפור של הזוג הטרי. “זה כל כך נורא? מה אנחנו יכולים לעשות?” שאל כשהוא בוכה.

תוך זמן קצר הוא התעשת ומיהר לאסוף כסף עבור הארוחה של הזוג, ותוך כדי הכנת האוכל הוא החל לרקוד. הריקודים שלו היו כל כך שמחים וחיים להפליא עד שגם בני הזוג החלו לשמוח. הקהל החל להתאסף שוב כדי ליהנות מעבודת הריקודים הנפלאה של רבי אהרון, ועד מהרה כולם נתפסו בשמחה שלו והחלו לחגוג ביחד עם החתן והכלה ולשמח את הזוג, שהיה עצוב והפך ברגע אחד לזוג הכי מאושר בזכות רבי אהרון.

חתונה יהודית טלית טבעת ורד

בהזדמנות אחרת, אדם אחד שאל את רבי אהרון מדוע הוא לא מגיע לחתונות של אנשים אמידים ועשירים והולך רק לחתונות של אנשים עניים?

ורבי אהרון השיב, “זה מתוך הגינות, ידידי. לעשירים יש כסף לקנות בשר ודגים ושאר מטעמים שמביאים שמחה לחתן ולכלה ולכל האורחים. הם לא ממש צריכים את העזרה שלי. אבל בחתונה שחסרים בה דגים, בשר ושאר מעדנים – שם באמת צריכים אותי!”

(מבוסס על שיח שרפי קודש ה-רטו, רטז, רלח).

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.