אם תהיה רגוע תגלה את האמת

אם תהיה רגוע תגלה את האמת

ממבט ראשון המשוואה הזו נראית מוזרה, אבל כשמעמיקים בדברים שרבי נתן מברסלב מגלה לנו, אנחנו מבינים שיש לנו את המפתח לאושר ביד!

 

רבי נתן מברסלב מסביר, שהאמת המהותית של היקום כולו ושל הבריאה כולה היא למעשה די פשוטה.

כל הדברים נוצרו יש מאין על ידי בורא עולם האחד, ואליו הם עתידים לחזור באחרית הימים, כאשר כל הבריאה תתחדש.

כאשר אדם ממלא את כל הווייתו עם האמת הזו בכל רגע נתון, כאשר הוא מודע לכך שהכל נברא על ידי בורא עולם והכל יחזור אליו – אז שום דבר בעולם, שום אירוע שלילי ושום שקר לא יכול להזיק לו או להיאחז בו.

אולי גם זה יעניין אתכם:

למה אנשים סובלים?

תמצית החיים בשתי דקות ו-23 שניות

למה אנשים חולים?

למה אנשים לא שמחים?

שקר הוא עצב, ייאוש, כעס, קנאה, דאגה… והרשימה עוד ארוכה וכולה שורשה בשקר. כאשר אדם יכול להזכיר לעצמו את מקור הכל – הוא תמיד יכול לחזור למקלט של השם, לחוף המבטחים של הבורא.

כאשר אדם ממלא את כל הווייתו עם האמת הזו בכל רגע נתון, כאשר הוא מודע לכך שהכל נברא על ידי בורא עולם והכל יחזור אליו – אז שום דבר בעולם לא יזיק לו!

כשאנחנו מתחברים בצורה כנה ואמיתית לאמת, אנחנו מרגישים חיבור, ידע עמוק והבנה מהיכן הכל מגיע. אנחנו גם מרגישים רגועים כי אנחנו יודעים לאן הכל הולך, ויודעים שנבראנו עם אהבה שיכולה לראות אותנו אפילו בזמנים האפלים והחשוכים ביותר. כן, כמו ילדים כולנו נבראנו באהבה הגדולה של בורא עולם אלינו.

לא מזמן חברה שלי וכל המשפחה שלה חוו אובדן מזעזע וטרגי. וזה היה קורע  לב.

כשהלכתי לנחם אותה היא אמרה לי, “חיה רבקה, אני לא מבינה את זה, אבל אני יודעת שזה חייב להיות טוב כי הקב”ה עושה רק טוב”.

כשאנחנו מחברים באמת אנחנו יודעים מהיכן הכל מגיע

כשאנחנו מחברים באמת אנחנו יודעים מהיכן הכל מגיע!

מהנכד הכי קטן שלה ועד לחברתי ובעלה – אין אחד מבני המשפחה הנפלאה הזו שהאמונה שלו לא איתנה כסלע. אפילו דרך הדמעות והכאב שלהם אותה אמונה סלעית חיזקה את האמונה שלהם שהכל מאת השם. הם באמת ידעו שהכל בסופו של דבר פשוט. הם באמת האמינו שטובו של הבורא הוא מה שמקיים אותם בפרט, ואת העם היהודי בכלל.

הנה סיטואציה אחת, אם כי כואבת, מתוך רבות שמהוות מבחן לכוח האמונה, ומצד שני הוכחה שהאמונה הפשוטה הזו שרבי נתן מדבר עליה כל כך עוזרת ומרגיעה, כל כך מנחמת ומעניקה כוחות להמשיך הלאה.

אז היום אני מאחלת לכם שיהיה לכם יום שבו שום שקר לא יוכל להיכנס למרחב השקט הנפשי שלכם וחלילה יפר אותה, אמן!

לאמונה שלנו יש כוח אדיר! איך מגלים אותה וכיצד משתמשים בה? כנסו ותיהנו ממאמרים מרתקים נוספים בנושא אמונה עם השקפה וחכמה יהודית בקישור הזה !