אם אני מתפלל, אני מקבל הכל?

אם אני מתפלל, זה אומר שאני מקבל את הכל? בורא עולם לא אומר לפעמים “לא”? אלה שאלות שמנקרות בראש של לא מעט אנשים. ויש תשובה!

שלום לכם,

קוראים לי רפי ויש לי שאלה שמנקרת לי בראש כבר תקופה ארוכה, אשמח אם תוכלו לתת לי מענה: האם אחרי שהתפללתי מספיק תפילות אני יכול לקבל הכל? והאם בורא עולם לא עונה לפעמים “לא” כתשובה?

שלום גם לך רפי היקר,

השאלה לך מאוד מעניינת ונשאלת על ידי לא מעט אנשים. לכן אני מניח שהיא תהווה מענה לא רק לך אלא גם לאלה שהיא מנקרת להם בראש.

בורא עולם מנסה אותנו עם מצבים ודברים מסוימים בחיים, מכיוון שהוא רוצה שנבנה קשר עמוק איתו ונבקש ממנו את כל מה שאנחנו צריכים, כדי שלא נגיע למצב בו נקבל כמובן מאליו את מה שהוא נותן לנו. והוא נותן לנו המון.

פעמים רבים אנחנו יכולים להתפלל, אבל התפילות שלנו עדיין לא נענות. כלומר, אנחנו לא מקבלים את התשובה שאנחנו רוצים מסיבה אחת – בורא עולם בחכמתו האינסופית והעצומה יודע הכי טוב שאולי חלק מהדברים לא טובים לנו, לא עכשיו ולא לטובתנו הנצחית. בכל אופן, אם בן אדם מתעקש אז בכוחה של התפילה, שהוא עצום וגדול מאוד, עד שבורא עולם כביכול אומר, ‘בסדר, אם זה מה שאתה מאוד רוצה ולא נותן דעתך למה שאני רואה כטוב עבורך – אז בבקשה’. ולרוב, רק אחרי שאדם מקבל את מבוקשו בדרך זו הוא מבין עד כמה הוא היה צריך להמתין לדבר האמיתי ולא לדחוק את השעה.

כי זה ידוע, שצריך להיזהר מאוד מאוד לא לדחוק את השעה ו’להציף’ את הבורא עם תפילות על דבר מסוים, אלא להתפלל עליו בכלליות עד כמה שאפשר.

אולי גם זה יעניין אתכם:

האם מישהו שומר על הדלת של חסידות ברסלב

איך אני יכול להיות שמח?

למה אסור להתאבד על פי היהדות?

למשל, אדם שמחפש את החצי השני שלו לא יתפלל שהמועמד/ת שהוא עומד לפגוש הוא הנשמה התאומה שלו. אלא, שהקב”ה יפגיש אותו עם הזיווג ההגון לו משמים. כי גם אם הוא יוצא למפגשים נוספים זה עדיין לא אומר שכל אדם שיפגוש הוא החצי השני. וכך הוא הדבר בכל דבר ותחום בחיים.

גם להתפלל צריך לדעת איך והעיקר לא לדחוק את השעה…

את המושג הזה אנו רואים בתפילת “אשרי” שאנו אומרים בתפילות – “רצון יראיו יעשה ואת שוועתם ישמע ויושיעם”. וכאן נשאלת שאלה – אם הבורא עושה רצון יראיו, אז למה הם צועקים (שוועתם)? משום שהם דחקו בו מכיוון שלא הייתה להם אמונה שלמה להבין שלא כל דבר הוא טוב ונכון עבורם, לכן עכשיו הם צועקים אליו – ‘אוי! זה לא טוב בשבילי… לא היית צריך לתת לי: עושר/בן-בת הזוג הזה/בית/מכונית’… אבל בורא עולם הוא כל כך טוב ועצום שהוא שומע את שוועתנו למרות הכל ועוזר לנו – “ומושיעם”.

יהי רצון שנזכה להתפלל עם כוונות אמיתיות ושהתפילות שלנו יישמעו וייענו משמים לטובתנו האמיתית בלבד, אמן.

רוצים לדעת עוד על התפילה והכוח האדיר שלה? הקליקו כאן ותיהנו. גם לכם יש שאלות שיכולות לעניין ולזכות את הרבים? בשביל זה אנחנו כאן! שלחו אלינו ואנו נענה בשמחה במדור ברסלבפדיה – שאלות ותשובות מעניינות בנושאים שונים ומגוונים בקישור הזה.