אל תשכחו את הלב

אל תשכחו את הלב

העיקר הוא לא לשכוח את הלב, גם אם נדמה לנו שאנחנו לא יכולים, לא מסוגלים, או לא מרגישים!

בזמן שאנו מתכוננים לאחד הימים הקשים לעם ישראל בשנה – יום תשעה באב, כדאי לזכור כמה מהרעיונות המרכזיים של רבי נחמן מברסלב שצריך ליישם ביום הזה.

כשאנחנו אומרים את הקינות, רבים מאיתנו מרגישים סוג של ניתוק. מבחינה שכלית כולנו מבינים קצת את הרעיון שאנחנו עדיין בגלות וממתינים לגאולה. אנחנו אולי אפילו יודעים איך זה חל על הגלות והגאולה האישית שלנו. אבל הלב שלנו עדיין נשאר רחוק מאוד מהמוח וממה שאנחנו אומרים, דבר שיכול לגרום לנו לחשוב מה באמת שווה אמירת הקינות שלנו?!?

אולי גם זה יעניין אתכם:

מתגעגע לבית? אתה לא לבד!

תשעה באב וסר אייזק ניוטון

שלושת השבועות – תעצמו את העיניים!

הייתי צריך להיות בחופשה

עם זאת, אנחנו צריכים להבין שכל העולם הזה מתנהל בהשגחה אלוקית פרטית על כל פרט הכי קטן בבריאה. כמובן, כל אחד מאיתנו מנסה כמיטב יכולתו לעורר בתוכו איזושהי תחושת אבלות ולהתחבר לקינות. אבל אם אנחנו לא מצליחים, עלינו להאמין שרצונו של בורא עולם הוא שכך נעבוד אותו.

הלב שלנו עדיין נשאר רחוק מאוד מהמוח וממה שאנחנו אומרים, דבר שיכול לגרום לנו לחשוב מה באמת שווה אמירת הקינות שלנו?…

אנחנו חייבים להאמין שגם הקינות שלנו, גם אם הן לא נאמרות עם רגש עמוק, הן גם חלק מהאבל של כלל ישראל. כל המעט שאני יכול לגייס מתוכי, זה אומר שאני משיג הרבה. אני לא צריך לוותר על מה שאני יכול לעשות רק בגלל שאני לא יכול לעשות דברים כמו שהייתי רוצה.

להיפך, רק על זה יש להתאבל ואנחנו יכולים לעשות מזה קינה אישית משלנו. אנחנו יכולים לפנות לבורא עולם ולומר לו לראות כמה עמוק נפלנו לתוך הגלות הזו, עד כדי כך שאנחנו אפילו לא יכולים להרגיש שום צער.

אנחנו צריכים להבין שכל העולם הזה מתנהל בהשגחה אלוקית פרטית מדויקת

אנחנו צריכים להבין שכל העולם הזה מתנהל בהשגחה אלוקית פרטית מדויקת!

אבל העיקר הוא – לא לשכוח את הלב, גם אם נדמה לנו שאנחנו לא יכולים או לא מסוגלים, גם אם נדמה לנו שאנחנו לא מרגישים, אנחנו יכולים לעורר את הלב ולבקש מבורא עולם להרגיש ולחוות – גם את המקרה הפרטי שלנו וגם את של כלל עם ישראל.

יהי רצון שהקב”ה יעזור לנו שזה יהיה התשעה באב האחרון שלנו בגלות, ונזכה לקבל פני משיח ולבניין בית המקדש במהרה בימינו, אמן!

אתם מוזמנים ליהנות ממגוון רחב של מאמרים מרתקים, מחכימים וסוחפים בנושא יז בתמוז, תשעה באב ושלושת השבועות – תמצאו כאן!